23 Ιαν 2017

Υπουργείο Παιδείας Ενάντια στον Θεσμό του Δημοκρατικού Σχολείου


Στις 19 Ιανουαρίου, η οργάνωση των μαθητών ΠΣΕΜ οργάνωσε απεργία από την δεύτερη μέχρι την Πέμπτη περίοδο στα γυμνάσια και τα λύκεια της Κύπρου, λόγω της επιμονής του Υπουργείου Παιδείας να θέσει σ’ εφαρμογή τις γραπτές εξετάσεις στο τέλος κάθε τετραμήνου. Παρ’ όλη την αντίθεση της μαθητιώσας νεολαίας και των γονιών, το υπουργείο προχωρεί στην εφαρμογή της δικής του απόφασης. 

Με ανακοίνωση του, ο υπουργός παιδείας γνωστοποίησε στους μαθητές ότι η αποχή από τα μαθήματα θα σημαίνει αδικαιολόγητες απουσίες  κι έδωσε ρητή εντολή στους καθηγητές να βρίσκονται στις τάξεις τους και να καταγράφουν τους απόντες. Αποστέλλοντας δεύτερο μήνυμα την ίδια μέρα, το υπουργείο ζήτησε από τους διευθυντές των σχολείων να ελέγξουν την επιστροφή των μαθητών στις τάξεις τους μετά τη λήξη της απεργίας, δημιουργώντας ένα κλίμα εκφοβισμού. Σύμφωνα με συζητήσεις στα σχολεία, η υπερβάλλουσα αυστηρότητα του υπουργείου υπέθαλψε την σύγκρουση μαθητών και  εκπαιδευτικών, υπονομεύοντας το σχολικό κλίμα.

Σε προηγούμενο σχόλιο του, ο κ. Καδής είχε δηλώσει ότι είχε προηγηθεί συμφωνία με την περσινή ηγεσία της ΠΣΕΜ και ότι δεν πρέπει να γίνει νέα συμφωνία με την φετινή ηγεσία των μαθητών σε ότι αφορά το ζήτημα των εξετάσεων στα τετράμηνα.  Απέφυγε όμως ν’ αναφέρει ότι η περσινή  ηγεσία των μαθητών ήταν εγκάθετη από το δικό του υπουργείο, το οποίο επενέβει αντιδημοκρατικά και την επέβαλε στους μαθητές. Κατά τ’ άλλα, το σχολείο οφείλει να σέβεται την δημοκρατία και να προωθεί την κριτική σκέψη, που ω τι σύμπτωση, όταν οι μαθητές αρχίσουν ν’ αμφισβητούν κάτι, ετοιμάζεται ο πέλεκυς και η επίσημη δήλωση του υπουργού ότι οι μαθητές δεν έχουν καταλάβει τι προνοεί η απόφασή του, προσβάλοντας την μαθητιώσα νεολαία την οποία οφείλει να υπηρετεί.

Σύμφωνα με μαθητές και καθηγητές, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού προσπαθεί να δημιουργήσει ένα διαιρετικό  κλίμα στα σχολεία το οποίο θα οδηγήσει σε μια σειρά αντιλαϊκών μέτρων τα οποία είναι καθ’ οδό, με τελικό σκοπό την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και την πλήρη υποταγή της σε τεχνοκρατικά μοντέλα που θα χαρακτηρίζονται από  έλλειψη παιδείας και ανθρωποκεντρικής προσέγγισης. Η προώθηση της εξετασιοκεντρικής πολιτικής στοχεύει στην ρομποτοποίηση της παιδείας και την παραγωγή μαθητών χωρίς κριτική σκέψη, καθηλωμένους στην βαθμοθηρία και τον ανταγωνισμό. Οι μαθητές που δεν θα μπορούν ν’ ανταποκρίνονται σ’ αυτό το μοντέλο σχολείου λόγω χαμηλών βαθμολογιών θα υποχρεώνονται να το εγκαταλείπουν.

Σε ότι αφορά τα επεισόδια έξω από το Υπουργείο Παιδείας, ο υπουργός μίλησε για αντιδημοκρατικά μέσα εκ μέρους των μαθητών, αναφερόμενος στο πέταγμα αντικειμένων ενάντια στην αστυνομία. Την ίδια στιγμή, οι χειρονομίες αστυνομικών, πέραν της συγκεκριμένης που πιάστηκε από κάμερα, προκάλεσαν τους μαθητές, όμως ονομάστηκαν μεμονωμένο γεγονός, ενώ οι δέκα διαδηλωτές που πέταξαν αντικείμενα σε μια διαδήλωση των 2000 ατόμων, μετατράπηκαν από τον υπουργό σε ολόκληρη διαδήλωση η οποία χρησιμοποίησε βία προς επίτευξη στόχων.



Σύμφωνα με λεγόμενα μαθητών, το υπουργείο παιδείας αδυνατεί να καταλάβει τους μαθητές κι έχει ξεπεράσει σε αυταρχικότητα ακόμα και τους παράλογα αυστηρούς εκπαιδευτικούς.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου