23 Ιαν 2017

Χαιρετίστε αυτό το χελιδόνι του κυπριακού μας μέλλοντος: οι μαθητές/τριες έξω από τη βουλή, ήταν ότι πιο ωραίο τζαι γοητευτικό είδαμε τα τελευταία χρονιά. Όταν η εξουσία του παρελθόντος προσπαθεί να εγκλωβίσει την εφηβική εμπειρία σε καλούπια περασμένων δεκαετιών υποταγής τζαι αποστήθισης α-νοητών πληροφοριών που θα μπορεί οποιοσδήποτε να τις βρει σε μια ηλεκτρονική συσκευή, η αντίσταση είναι η υπενθύμιση του χάσματος αναμεσά στην νεκρόφιλη επαναληπτικότητα του ηγεμονικού λογου, τζαί του μέλλοντος στο οποίο ζουν ήδη οι νέοι.. Τζια τα πορτοκάλια/μπουκάλια/φωτοβολίδες ήταν η αρμόζουσα απάντηση σε ένστολους/ες με απωθημένα που μάλλον έπρεπε να εκτονώνουν αλλού.. Έτσι τζαι αλλιώς την βία του συστήματος την ασκούν ανενόχλητοι οι προστατευόμενοι της εξουσίας στα γήπεδα τζαι αλλού.. Εδώ όμως ήταν τα μέλλον που ξεφεύγει…



Στις 20 Ιανουαρίου η πνοή του μέλλοντος συνάντησε τη διεκδίκηση έξω από τη βουλή. Ο μαθητόκοσμος κατέβηκε από όλες τις πόλεις – παρά τις απειλές και τον εκφοβισμό που προηγήθηκε ότι όσα άτομα συμμετέχουν στη διαμαρτυρία θα χρεωθούν με αδικαιολόγητες απουσίες κάτι το οποίο άλλωστε δημοσιοποιήθηκε. Χαρακτηριστική ήταν η ανακοίνωση του υπουργείου παιδείας «σύμφωνα με τους υφιστάμενους κανονισμούς και στη βάση σχετικής γνωμάτευσης της Γενικής Εισαγγελίας, οι απουσίες των μαθητών που γίνονται για διαμαρτυρίες που οργανώνονται από τις οργανώσεις ΕΣΕΜ ή ΠΣΕΜ, δεν μπορούν να θεωρηθούν δικαιολογημένες»[1]. Αυτή η στάση προφανώς και προϊδέασε σε κάποιο βαθμό για τη στάση που θα τηρούσαν οι μαθητές, αφού τοα αναφαίρετο δικαίωμα της διαδήλωσης/ απεργίας τίθετο υπό αμφισβήτηση υιοθετώντας τιμωρητικά μέσα. Σε αυτό, πιθανώς, συνέβαλε και η δήλωση του ο προέδρου της Επιτροπής Παιδείας, ο οποίος την προηγούμενη κατηγόρησε το ΑΚΕΛ ότι υποκινεί τις αντιδράσεις μαθητών και γονιών. Η Συνομοσπονδία Συνδέσμων Γονεών Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης εκφράζουν το προβληματισμό τους για την πρόνοια στους νέους κανονισμούς όπως πραγματοποιούνται εξετάσεις ανά τετράμηνο. Μάλιστα, οι οργανωμένοι γονείς προτείνουν «άλλες μορφές αξιολόγησης όπως τα πρότζεκτ ή συνεργασία, ώστε να προκύψει η διαμορφωτική αξιολόγηση, η οποία θα πρέπει να είναι καθημερινή.
Από την εμπειρία μας κρίνουμε σήμερα ότι κάτι τέτοιο, τουλάχιστον σήμερα, δεν είναι δυνατόν»[2].
Αν προστεθεί σε αυτό το εκρηκτικό μείγμα η γενικότερη στάση του υπουργού παιδείας που συνεχίζει να αγνοεί επιδεικτικά τα αποτελέσματα του δημοψηφίσματος στα σχολεία μέσης εκπαίδευσης[3], και να δηλώνει ότι «έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία συζήτησης των νέων κανονισμών. Στο πλαίσιο της συζήτησης ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας, ακούστηκαν όλες οι πλευρές και έγινε ευρεία και εξαντλητική συζήτηση πάνω στους προτεινόμενους κανονισμούς», είναι κανείς για να απορεί.

Τα ΜΜΕ σαν πειθήνια στρατιωτάκια, όπως τα χαρακτήρισε ο κατ’εξοχήν ΜΜΕτζής υπουργός, παρουσίασαν τα γεγονότα λες και ήταν κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι του υπουργού παιδείας, αγνοώντας πλήρως τις κραυγές αγωνίας. Ο Φιλελεύθερος παρά τον κάπως αποστασιοποιημένο τίτλο «Επεισόδια στη διαδήλωση των μαθητών έξω από τη βουλή»[4], στην πρώτη πρόταση της περιγραφής της είδησης χαρακτήρισε «εμπόλεμη» την κατάσταση έξω από τη βουλή. Η Καθημερινή χαρακτήρισε τους μαθητές «οπλισμένους με φωτοβολίδες»[5]. Στη μεσημβρινή εκπόμπή του Sigmalive ο τίτλος ήταν «Σε πεδίο μάχης μετέτρεψαν τη βουλή οι μαθητές»[6] με περιγραφές που θύμιζαν στρατοκρατούμενα καθεστώτα, ενώ ο Αντένα έγραφε «Έριχναν φωτοβολίδες, κροτίδες και μπουκάλες με νερό στους αστυνομικούς»[7] ζουμάροντας στη φωτοβολίδΑ που βρισκόταν στην μέση του δρόμου πίσω από την παρατεταγμένη με αντιτρομοκρατική εξάρτηση αστυνομική δύναμη.

Αυτά που αφέθηκαν στο περιθώριο της ειδησιογραφίας είναι πολλά και ίσως σημαντικότερα:
1.    Στην ανακοίνωση καταδίκης των επεισοδίων από πλευράς της ΠΣΕΜ, καταγγέλλει την αστυνομία για τη στάση της. Κάτι το οποίο αποδείχθηκε με φωτογραφικό ντοκουμέντο– διαφορετικά οι καταγγελίες θα περνούσαν απαρατήρητες, τουλάχιστον.



1.    Τέτοιες συμπεριφορές από μέλη της αστυνομικής δύναμης δεν είναι πρωτόγνωρα. Να θυμίσουμε το περιστατικό με αστυνομικό που έβριζε χυδαία μετανάστες κρατούμενους στο κέντρο κράτησης στη Μενόγεια[8]. Επομένως, δεν φαίνεται να πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά η κατάχρηση εξουσίας – όπως διαφαίνεται και από συνεχείς καταγγελίες βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Ούτε μέρος της εκπαίδευσης αστυνομικών να ήταν η συγκεκριμένα στάση. Το αν κατόπιν εορτής διεξάγονται έρευνες και τίθενται σε διαθεσιμότητα τα συγεκριμένα μέλη της Αστυνομίας είναι δώρον άδωρο, αφού το ίδιο το σώμα στο οποίο είναι εντεταγμένα απέτυχε παταγωδώς να εμπνεύσει σεβασμό, ο οποίος να εκφράζεται εμπράκτως ακριβώς σε τ΄τοια περιστατικά.
2.    Το ποσοστό συμμετοχής των μαθητών στη διαμαρτυρία, παρά τον εκοφοβισμό και τις απειλές ανήλθε μεταξύ 15% και 18%, όπως παραδέχονται και το υπουργείο παιδείας και τα ΜΜΕ. Δηλαδή σχεδόν το ένα τέταρτο του μαθητόκοσμου βρέθηκε στη διαμαρτυρία. Να θυμίσουμε μήπως ότι το ποσοστό του πληθυσμού που διαμαρτυρόμενο απέτρεψε το καθολικό κούρεμα ήταν σε ποσοστό πολύ μικρότερο αλλά κατάφερε ένα ιστορικό επίτευγμα;
3.    Ο υπουργός παιδείας πετά το γλυφιντζούρι της «δημοκρατίας» και ο πρόεδρος της επιτροπής παιδείας αυτό της «υποκίνησης». Εντούτοις ο πρώτος δεν σέβεται στο ελάχιστο το παγκύπριο δημοψήφισμα που κατακεραυνώνει τις προτάσεις που προωθούνται, ενώ ο δεύτερος αρνείται να καλέσει τους εκπροσώπους του μαθητικού κινήματος να εκφράσουν τις απόψεις τους ενώπιον της επιτροπής παιδείας
4.    Ο υπουργός παιδείας τσαμπουνά συνεχώς ότι η προηγούμενη ΠΣΕΜ είχε συμφωνήσει σε αυτές τις αλλαγές. Ξεχνά ο υπουργός παιδείας ότι σύμφωνα και με έκθεση της επιτρόπου διοικήσεως η προηγούμενη ΠΣΕΜ δεν ήταν δημοκρατικά εκλελεγμένη αφού υπήρξαν παρατυπίες από πλευράς του υπουργείου του οποίου προΐσταται σε αυτές. Αλλά ακόμα και αν θεωρήσουμε το πιο πάνω ως σοβαρό επιχείρημα για χάρην συζήτησης το 86.30%, δηλαδή 11,628 μαθητές/τριες από ένα σύνολο 13,500 απέρριψε τη μεταρρύθμιση για εξετάσεις ανά τετράμηνο. Ποιά ακριβώς δημοκρατικά θέσμια διδάσκει με τις πράξεις του τους μαθητές/ τρίες ο κος. Υπουργός?




Στο τέλος τέλος υπήρξε θεσμός ο οποίος να ρωτήσει έστω για τα μάτια του κόσμου τους ίδιους τους επηρέαζόμενους? Μια ματιά μόνο στα σχόλια των μαθητών/ τριων για το θέμα είναι τουλάχιστον εκφραστικά, αν όχι και αποκαλυπτικά και παραθέτουμε κάποια χαρακτηριστικά από αυτά:
-       επρεπε να ληφθούν υπόψη οι αντιρήσεις τους καί να μήν αγνοηθούν. εφθασαν στή βουλή επειδή αναγκάστηκαν να ζητήσουν αυτό που πίστευαν λάθος. δέν βρέθηκε κάποιος ειδικός να τούς σεβαστεί καί να λύσει τίς απορίες τους.
-       FTANEI!!! ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΖΩ ΑΛΛΟ ΣΕ ΕΝΑ ΦΑΣΙΣΤΙΚΌ ΠΕΡΙΒΆΛΛOΝ, με νόμους του 1974+
-       ΘΕΣ ΔΕΝ ΘΕΣ ΕΊΜΑΣΤΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΠΟΥ ΘΑ ΣΕ ΓΗΡΟΚΟΜΕιΣΕΙ!!!!!Και σκέψου οτι εμείς μάθαμε με αυτές τις συμπεριφορές γιατι Έτσι τα βρήκαμε απο την ΓΕΝΙΑ ΣΟΥ!!Που τουλάχιστον εμείς σαν κολοπαιδα παλεύουμε για ενα ποιό σίγουρο μέλλον ακόμη και με λανθασμένες συμπεριφορές...Αν έμαθες εσύ να κάθεσαι στο σπίτι σου και να βολευεσαι με πουλημενες συμπεριφορές για το μέλλον σου και τον παιδιών σου(αν έχεις),η αν έμαθες τόσα χρόνια να "σκύβεις"σε οτι λέει το κατεστημένο,ΔΕΝ σημαίνει οτι αυτό θα κάνω και εγω και οι υπόλοιποι!!![…] προτιμώ να είμαι ενα ΚΟΛΟΠΑΙΔΟ που να πάω κόντρα στα συμφέροντα της τσέπης μερικών και των καρεκλων τους,παρά να περπατώ μια ζωή "σκυφτή "στα τέσσερα και να τους κουνάω τις καρέκλες!!!!![…]
-       Εμείς τα καλοπαιδα απλά δεν σκαζουμε και διεκδικουμε τα δικαιώματα που έχουμε.
-       "Εν έχουμε χρόνο. Τζιαι δεν ακούν. Δεν μας ακούουν. Ούτε σκέφτουνται ότι εν για το μέλλον μας που αποφασίζουν χωρίς να μας ακούσουν. Τες εξετάσεις εννά τες περνούν μόνο τζιείνοι που έχουν λεφτά να πηαίννουν συνέχεια ιδιαίτερα. Δεν δουλευκει τούτον εκάμναν οι προηγούμενες γενιές τζιαι έφερε μας δαμέ που μας έφερε.
Και επιτέλους αν θα μιλήσουμε για φωτοβολίδες να μιλήσουμε για φωτοβολίδες συγκριτικά

















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου