2 Οκτ 2016

Εσείς - αυτό είναι το μείζον υπαρξιακό θέμα - ποιόν από τους δυο τρόπους/ δρόμους επιλέγετε; Τον θεμιτό της αποστασιοποίησης ή τον προοδευτικό της ευθύνης;




Η “είδηση”: Κατόπιν επιστολής που απέστειλε ο πρόεδρος του Κυπριακού κόμματος ΔΗΚΟ - για όσους εκτός Κύπρου αναγνώστες δεν ξέρουν: πρόκειται για ένα τοπικό πολιτικό “ιδιότυπο” που θέλει να δηλώνεται ως ο βασικός εκφραστής του εξίσου ιδιότυπου τοπικού “μεσαίου χώρου” ο οποίος περιλαμβάνει “τα πάντα όλα” πλην των δυο μεγάλων κομμάτων της αριστεράς και δεξιάς, από οικολόγους - εθνικιστές (!) ως και τα με πατέντα ακροδεξιά μικρομάγαζα - ο Γενικός Ελεγκτής της Κυπριακής Δημοκρατίας ξεκινάει σήμερα 30 Σεπτεμβρίου “έρευνα για την παράνομη εκδήλωση στον αρχαιολογικό χώρο της κατεχόμενης Σαλαμίνας” – τα εντός εισαγωγικών είναι αντιγραφή μέρους της επιλεγείσας από τοπικό δεξιό ΜΜΕ πρώτης και τονισμένης παραγράφου/ ισοδύναμης του τίτλου της “είδησης” – που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου.

Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, σε οποιοδήποτε άλλο χώρο-χρόνο, θα αφιερώναμε κάμποσες σπαρταριστές αράδες στον φαρδύ πλατύ εντός της πρώτης παραγράφου/ συνέχειας του τίτλου της “είδησης” χαρακτηρισμό ως “παράνομης” μιας εκδήλωσης το “νόμιμο” της οποίας - όπως το περιεχόμενο της ίδιας “είδησης” μας ενημερώνει! – σήμερα ξεκινά να ερευνηθεί. Πρόκειται περί μοναδικού τύπου (case study) αναχρονιστικής γελοιότητας, όπου ο τίτλος καταργείται από το περιεχόμενο της είδησης και το περιεχόμενο της είδησης από τον τίτλο της, ή αλλιώς, για υπέρβαση κάθε νόμου της λογικής, κάθε προσχήματος δημοκρατικής ειδησεογραφίας, στο όνομα – υποτίθεται – της τήρησης των νόμων που η δημοκρατική ειδησεογραφία οφείλει να υπηρετεί. Γλέντι!




Σε απλά λόγια, οι υπαίτιοι αυτής της “είδησης” στην αστεία προσπάθειά τους να παραστήσουν τους έντιμους θεματοφύλακες της νομιμότητας, την ίδια ακριβώς στιγμή ευτελίζουν κάθε έννοια εντιμότητας εντός του δικού τους (ειδησεογραφικού) θέματος!

Όμως ΟΧΙ, δεν είναι αυτό το δικό μας κυρίως θέμα, θα ήταν οπουδήποτε αλλού και σε οποιονδήποτε άλλο χρόνο, όχι όμως “εδώ και τώρα”. Δεν είναι καν η βαθύτατη αδυναμία των τοπικών Μαυρογιαλούρων – ελέγχουν πλήρως τα πλείστα τοπικά ΜΜΕ - να νιώσουν “ώρες που είναι” την αναγκαιότητα υπέρβασης της βολικής τους συνήθειας κανακέματος των πάντων, της εθνικιστικής καθυστέρησης όχι απλά και μόνο περιλαμβανόμενης αλλά κατά κύριο λόγο αυτής. ΟΧΙ, δεν είναι αυτό το κύριο θέμα μας, άλλο είναι και είναι πολύ πιο βαθύ.





Ποιο είναι το δικό μας κυρίως θέμα; Όπως κάθε πράγματι κυρίως θέμα έτσι και αυτό είναι θέμα βαθύτατα προσωπικό/ υπαρξιακό. Εκκινεί από τη συνειδητοποίηση της βασικής αρχής ότι απέναντι σε “ειδήσεις” όπως η αδιανόητη συγκεκριμένη, δυο και μόνο δυο είναι οι δυνατοί τρόποι/δρόμοι της (αντιμετώπισης), τρίτος δεν υπάρχει.

Ή, πρώτος τρόπος, υποκύπτοντας στο πολύ έντονο συναίσθημα της αηδίας και της υποτίμησης που το τόσο πολύ ψέμα και καθυστέρηση φυσιολογικά ενεργοποιεί “δεν θέλεις πλέον να ξέρεις” και αποφασίζεις να πορεύεσαι “μόνος σου με τα δικά σου”…

Ή, δεύτερος τρόπος, αντιλαμβανόμενος ως υπέρτερη την ευθύνη σου έναντι των ουκ ολίγων αληθώς προοδευτικών ανθρώπων αυτού του τόπου, συντάσσεσαι ενεργητικά με την ανάγκη που επιβάλλει το ταχύτερο δυνατόν όλοι οι μικρό-μεγάλοι και κουτό-πονηροί ιστορικά ετεροχρονισμένοι τοπικοί “πρίγκιπες” – οι οποίοι έχουν το μέγα θράσος να αναρωτιούνται αν “έχει το κράτος μας καταργηθεί και δεν το καταλάβαμε;” αναφερόμενοι σε ένα κράτος που μια ζωή ήταν αντιληπτό στο νου τους (και εκμεταλλεύσιμο) ως πριγκιπάτο/ φέουδο – να καταχωρηθούν στα ιστορικά (και) αυτού του τόπου αζήτητα.



*Ποιόν από τους δυο τρόπους/ δρόμους εμείς επιλέγουμε; Από την ανάγνωση του εύγλωττου παρόντος υποθέτουμε ότι είναι σε όλους και όλες σας εμφανές. Όμως αυτό αφορά το δικό μας κυρίως θέμα όχι το δικό σας. Εσείς; Εσείς ποιόν τρόπο/δρόμο από τους δυο επιλέγετε; 


Αντωνης Σκορδιλης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου