16 Οκτ 2016

Ανακοίνωση του Συνδέσμου Κοινωνιολόγων για το επεισόδιο βίας σε εκπαιδευτικό ίδρυμα..



Ο Σύνδεσμος Κοινωνιολόγων Κύπρου, σε ανακοίνωση του, αναφέρει ότι “το πρόσφατο περιστατικό σχολικού εκφοβισμού σε σχολική μονάδα (όπως και αντίστοιχα ζητήματα που δεν βλέπουν το φως της δημοσιότητας), η παταγώδης ανεπάρκεια λειτουργικής ενσωμάτωσης αρκετών περιπτώσεων μαθητών/τριων με ειδικά φυσιολογικά ή άλλα κριτήρια, οι δικαιολογημένες ανησυχίες που προέρχονται από Συνδέσμους Γονέων για τα παιδιά τους παρότι επισήμως αποσιωπώνται, οι απορυθμισμένοι τομείς της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που βρίσκουν ακόμη και τους ίδιους τους/τις εκπαιδευτικούς δυσαρεστημένους/ες, τεκμηριώνουν πέραν πάσης αμφιβολίας τα δυσεπίλυτα και χρονίζοντα προβλήματα που έχουν συσσωρευθεί και διογκώνονται στο κυπριακό σύστημα παιδείας εν γένει”.
Καμιά κίνηση εντυπωσιασμού από το αρμόδιο Υπουργείο, σημειώνεται, και “σε κανένα επίπεδο δεν μπορεί πια να συγκαλύψει ή να πείσει περί αντιθέτου, για όσα επιβεβαιώνονται από την «ουσιώδη λογική» κατά τον Βέμπερ”.
Ο Σύνδεσμος υπενθυμίζει πως οσάκις “διαλάμβανε χώρα οιαδήποτε προσπάθεια επεξήγησης επιστημονικών θέσεων του Συνδέσμου Κοινωνιολόγων Κύπρου επί αντίστοιχων ζητημάτων, αυτή προσέκρουε κάθετα σε σκοπέλους που ευκαίρως - ακαίρως προφασιζόταν μάλλον η κατοχύρωση αλλότριων οργανωμένων συμφερόντων. Χωρίς τούτο να σημαίνει βέβαια ότι δεν υπάρχει και η αντίπερα όχθη που αντανακλά τους/τις ευσυνείδητους/ες δημόσιους λειτουργούς που αντιλαμβάνονται την βαρύτητα του θέματος”.
Συνεπώς για πολλοστή φορά, σημειώνεται ότι η εργοδότηση κοινωνιολόγων στην εκπαίδευση δεν συνιστά αυτοσκοπό. Θεωρούμε, αναφέρει ο Σύνδεσμος, ότι η προσθήκη της κοινωνιολογίας στο παραπαίον οικοδόμημα της παιδείας δεν ακολουθεί συνδικαλιστική πορεία σύγκρουσης, αλλά ότι συνεπάγεται χρήσιμο και αντικειμενικό επιστημονικό εργαλείο, το οποίο όμως ακόμη παραμένει αναξιοποίητο.
“Μόλις πέρυσι μάλιστα ο Σύνδεσμος Κοινωνιολόγων Κύπρου στην προσπάθεια να εγκαθιδρύσει συχνότητα επικοινωνίας με το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, υπογράμμισε την αδήριτη ανάγκη για ένταξη των κοινωνιολόγων στις σχολικές μονάδες, υπό το προτεινόμενο εργασιακό καθεστώς «θεσμικής ευχέρειας» σε εκτεταμένα ωράρια, ώστε να προλαμβάνονται ή τουλάχιστον να αντιμετωπίζονται δραστικά πλείστα όσα προβλήματα ανακύπτουν, κυρίως μέσα από τη διεξαγωγή και τα αποτελέσματα εμπειρικών ερευνών που συνεπάγονται πρακτικές εφαρμογές. Πιστεύουμε πως η πρότασή μας δεν συνιστά προαιρετική ιδέα, αλλά ακρογωνιαίο λίθο για την εκ βάθρων αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης, προτού να είναι ήδη αργά”, καταλήγει η ανακοίνωση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου