19 Ιουν 2016

Όταν η σιωπή δεν είναι αρετή πια:

Για τους Εθνικιστές…




Της Μυράντας Ορθοδόξου
orth_miranda@hotmail.com

Είναι μήνες που με προβληματίζει το θέμα του σημερινού άρθρου. Κάθε φορά που διαβάζω ή βλέπω κάτι «αισχρό»- ανάβουν τα αίματα και λέω θα γράψω! Λίγο μετά αλλάζω γνώμη γιατί ό,τι και να γράψω οι εγκέφαλοι που έχουν ηθελημένα βάλει ΜΟΥΣΙΑΜΑ γύρω από τη φαιά ουσία δε θα καταλάβουν ποτέ. Μάλιστα ένα άρθρο ή ίσως ένα σχόλιο να τους έδινε αυτό που προκλητικά επιθυμούν- προσοχή! Μετά λέω θα «διαγράψω» όσους όσοι βρίσκονται στον ηλεκτρονικό και κοινωνικό περίγυρό μου και είναι φορείς βίαιων αντιλήψεων αλλά μετανιώνω και πάλι με το σκεπτικό ότι ΠΡΕΠΕΙ να έχω τέτοιους τύπους στον μικρόκοσμό μου διότι υπάρχουν ανάμεσά μας και δεν μπορώ να κλείνω τα μάτια και τα αυτιά. Ε, λοιπόν μετά τα γεγονότα στο Ορλάντο της Αμερικής δεν είχα άλλη δικαιολογία να κρατήσω την «πένα» κάτω και το στόμα φιμωμένο από τον ίδιο μου τον εαυτό. Έχουν το δικαίωμα να εκφράζονται αυτοί, έχω κι εγώ το δικαίωμα να εκφραστώ λοιπόν.

Πρωταρχικά ξεκαθαρίζω πως είμαι οπαδός της πιο αγνής μορφής της Δημοκρατίας, όχι μόνο ως πολίτευμα αλλά ως τρόπος ζωής. Επομένως είμαι δημοκράτης και υποστηρίζω ό,τι αυτό συνεπάγεται κι εξυπακούεται για το κοινωνικό σύνολο! Επίσης, είμαι φανατικός ΕΧΘΡΟΣ της βίας από όπου κι αν προέρχεται και σε οποιαδήποτε μορφή πραγματώνεται ακόμα κι αν εναγκαλίζεται τον μανδύα της «νόμιμης βίας». Όλος αυτός ο πρόλογος μόνο για να καταλήξω στο εξής: πιστεύω και υποστηρίζω το δικαίωμα του καθενός να εκφράζεται ελεύθερα, να υποστηρίζει ό,τι θέλει για όποιο λόγο θέλει, να στηρίζει και να προωθεί ό,τι επιθυμεί φτάνει να μην κάνει κακό στον εαυτό του και στον διπλανό του!

Επιπλέον, να διευκρινίσω ότι νιώθω 100% Ελληνίδα και κατ’ επέκταση Κύπρια. Μετά από κάποια χρόνια ακαδημαϊκής μελέτης, μετά από έρευνα και διάβασμα βιβλίων που εκπροσωπούν πολλές και εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις για τον Ελληνισμό και την Ιστορία του, έχω συνειδητά καταλήξει ότι αγαπώ όσο ο Ελύτης την ελληνική γλώσσα και τα θαύματά της, ανατριχιάζω όταν διαβάζω τα λόγια του Γρηγόρη Αυξεντίου στον «Αποχαιρετισμό» του Ρίτσου και όντας πρόσφυγας καταλαβαίνω τη μελαγχολία του Σεφέρη. Υποκλίνομαι στο μεγαλείου του Αλεξανδρινού Καβάφη και ταυτόχρονα κατανοώ την ευφυέστατη αυθάδεια του Χριστιανόπουλου. Όλα αυτά με μια ταπεινότητα μπροστά στο μεγαλείο όσων ανέφερα. Θα μπορούσα να γράφω σελίδες ολόκληρες για τα συναισθήματά μου όταν διαβάζω για τις βυζαντινές δυναστείες των Μακεδόνων, των Κομνηνών ή των Παλαιολόγων, για τον Μακρυγιάννη, τον Σολωμό κι άλλους τόσους.

Άρα λοιπόν ως ένας άνθρωπος που αγαπά τον λαό και την ιστορία του αλλά κυρίως τις αξίες που αυτός ο πολιτισμός μετέφερε για αιώνες και τοποθέτησε στο DNA του δεν μπορώ να στέκομαι θεατής σε αυτούς που τον καπηλεύονται απροκάλυπτα προωθώντας τη βία και το μίσος με το πρόσχημα του «Μεσσία της Κρίσης» του 21ου αι.

Αυτοί λοιπόν, που αυτοανακηρύσσονται πατριώτες και υπερασπιστές των ελληνικών αξιών ας προσέξουν τι λένε και τι κάνουνε τουλάχιστον δημόσια. Ας πούμε, φίλε, πως σέβομαι το γεγονός ότι είσαι φορέας εθνικιστικών ιδεών. Διαφωνούμε, αλλά το σέβομαι! Από τη στιγμή όμως που θα διατυμπανίζεις τις ιδέες σου, χρησιμοποιώντας την Ιστορία και τις Αξίες μας, με γνώμονα τη βία και εκμεταλλευόμενος τις ιδέες του ελληνικού πολιτισμού που καταδίκασε για αιώνες τη βία για να προωθήσεις το μίσος γίνεσαι εχθρός! Άλλωστε κάτι «Εφιάλτες» της ιστορίας μας από τη δική σου τη βρώμικη φάρα εκκολάφτηκαν.

Ωραίο θα ήταν να ανοίξεις μεν δέκα βιβλία διαφορετικών ιδεολογιών για να έχεις ολοκληρωμένη άποψη, επιβεβλημένο δε, θα ήταν να μάθεις να γράφεις ελληνικά και να μιλάς κυπριακά όπως το ορίζει η ταυτότητά μας (Μη γράφεις γκρίγκλις για εθνικισμό γιατί είναι τουλάχιστον γελοίο! Μην αντιγράφεις από οποιαδήποτε ανακριβή ηλιθιότητα σου δίνουν τα «Κεφάλια» σε προκηρύξεις , μη γράφεις με κεφαλαία γράμματα- θεωρείται προσβλητικό, δε σου το έμαθαν στις μαζώξεις σας;).

Εξεγείρομαι όταν βλέπω και ακούω κάτι εξανδραποδισμένα ανδρείκελα- δύσκολο Ελληνικό λεξιλόγιο φίλε- να εκμεταλλεύονται την απελπισία του σύγχρονου πολίτη και με διακριτικό λαϊκισμό να σερβίρουν ως λύση τη βία ενδεδυμένη με την Ελληνική σημαία. Τη βρωμίζεις τη σημαία και την Ιστορία με «βαρβαρικές» αντιλήψεις! Δεν ανέχομαι σαν νοήμων πατριώτης να καταλογίζουν δημόσια στην Κυπριακό Λαό ιστορικά λάθη που δεν έγιναν ποτέ κι εσύ απλά ως ανιστόρητος να γράφεις «Δεν είναι όλοι οι Κύπριοι το ίδιοι προδότες!» Είσαι σοβαρός; Αυτή είναι η απάντηση ενός εθνικιστή; Ρε φίλε δεν έχεις μελετήσει ούτε το ιδεολόγημά σου; Δε θέλω να περιτριγυρίζομαι από ανθρώπους που καταδικάζουν άλλους ως κατώτερους επειδή είναι διαφορετικοί από αυτούς. Φίλε μου, ο ομοφυλόφιλος που θεωρείς «ανώμαλο ο οποίος με το πρόσχημα της διαφορετικότητας θα παρασύρει τα παιδιά σου στην ανωμαλία και τη διαστροφή» όπως λες, είναι αυτός που έπαιζες μαζί του κρυφτό στο δημοτικό, αυτός που του έκανες μπούλιγκ στο Γυμνάσιο για να χασκογελάς με τους κομπλεξικούς φίλους σου κι αυτός που καθόταν μπροστά σου στο Λύκειο και σε άφηνε να αντιγράφεις στο μάθημα της Ιστορίας και των Αρχαίων για νη μη μείνεις στην ίδια τάξη- βλάξ! Ποιος λοιπόν είναι ο Ανώμαλος και ο Διεστραμμένος;

Ξέρεις τι; Στο τέλος τέλος αν αποδεχόσουν αυτό που πραγματικά εκπροσωπείς- φασισμό, ναζισμό ή έστω αν ήξερες να δικαιολογήσεις τον εθνικισμό σου με επιχειρήματα και όχι με φανφαρολογίες, τότε θα έμπαινα σε διαδικασία ανοιχτής συζήτησης, αλλά τόσο ποθείς την εξουσία και τις θέσεις ΚΑΙ εσύ, που αρνείσαι διακριτικά την Αδερφούλα σου την «Αυγούλα»! Το θάρρος του Λεωνίδα, για το οποίο πιθανόν θα έχεις κάπου κτυπήσει με τατουάζ, δεν το κληρονόμησες πάντως! Και στο τελευταίο σκαλοπάτι του ευτελισμού σου, ενώ βρίζεις με βωμολοχίες τους «δημοσιοκάφρους» (όπως λες) που σε σχολιάζουν μετά τους καλείς να σε φωτογραφίσουν στα Φυλακισμένα Μνήματα και μου ποστάρεις και τις φωτογραφίες- κι ένα δάκρυ κύλησε! Εγώ ξέρω ότι ο χώρος εκεί είναι ιερός και δε χωράει φλας και δημοσιεύσεις! Αυτά τα κάνουν οι σημερινοί πολιτικοί που πουλούν 1+1 δωρεάν τα εθνικά αισθήματα! Βλασφημία και ύβρις! Κι όταν κάνεις και μια καλή πράξη- αιμοδοσία, υλική ή ηθική στήριξη στις ευπαθείς ομάδες της κοινωνίας- δεν το κάνεις διαφήμιση για να κερδίσεις έδρες στη βρώμικη πλέον Βουλή.

Όταν λοιπόν, θα ξαναμιλήσετε φίλοι «ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ» για τον Ελληνισμό, πρώτα ανοίξτε το «Συμπόσιο» και την «Πολιτεία» του μεγάλου φιλοσόφου Πλάτωνα και μετά να μιλάτε ή να αντι-γράφετε. Πρώτα διαβάστε για την εξωτερική πολιτική και το πολιτιστικό έργο του Μεγάλου Αλεξάνδρου με τους ξένους και βαρβάρους Πέρσες (ξέρετε παντρεύτηκε την αλλοδαπή Ρωξάνη) και μετά να τον χρησιμοποιείται χυδαία, γιατί θα τρίζουν τα κόκαλά του όπου κι αν βρίσκονται! Μετά ρίξτε καμιά ματιά σε ένα από τα οχτώ βιβλία του Θουκυδίδη για τον εμφύλιο Πελοποννησιακό Πόλεμο ή έστω ένα από τα οχτώ βιβλία από τα «Πολιτικά» του Αριστοτέλη! Έστω διαβάστε το «Mein Kaimpf» γιατί οφείλετε να ξέρετε τι απορρίπτετε ή τι αποδέχεστε έτσι για να μην αυτοαναιρείστε- παρεμπιπτόντως μη γυρεύετε κάποια λογοτεχνικά αξία σε αυτό!
Α! Και καλό θα ήταν να έχετε έννοια για το μετά, γιατί ξέρετε από τον Πλάτωνα κι από τον Σεφέρη τι έπαθε ο Παμφύλιος Αρδιαίος! Όχι; Google Search Ελληνάρες, ξέρετε!

Άντε και μιας και θα ξεκινήσετε την αναζήτηση ψάξτε και σε ποιον ανήκουν αυτά τα σοφά λόγια: «Δεν με ενδιαφέρει η καταγωγή των πολιτών ούτε η φυλή στην οποία γεννήθηκαν. Τους αντιμετωπίζω όλους με ένα κριτήριο: την αρετή. Για μένα, κάθε καλός ξένος είναι Έλληνες και κάθε κακός Έλληνας είναι χειρότερος από βάρβαρος.»
Όλα όσα έγραψα πιο πάνω έχουν δόσεις επιθετικότητας και ίσως κάποιες απόλυτες θέσεις που με αφήνουν εκτεθειμένη λόγω του ότι εκφράζω καθαρά προσωπικές απόψεις. Όμως για τα μόνα που είμαι σίγουρη για τέτοιους είδους «πατριώτες» και για ανθρώπους που απλά ακούν χωρίς να ρωτούν, είναι αυτά που χρόνια διάβαζα και τώρα το βλέπω ξεδιάντροπα μπροστά στα μάτια μου: η έλλειψη παιδείας και γνώσης τρέφει τα μίση, η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας και η γνώση είναι δύναμη!


*Το κείμενο είναι αφιερωμένο στους 50 και πάνω άγνωστους νεκρούς του Ορλάντο της Αμερικής, καθώς και σε κάθε ανθρώπινη ύπαρξη που γίνεται «θύμα» ή θύμα των πιο ανεγκέφαλων οπαδών της βίας και του μίσους που μας οδηγεί στο ΤΕΛΟΣ*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου