27 Μαρ 2016

Ο αγώνας των νοσηλευτών: για το κοινό καλό της Δημόσιας Υγείας, για τα δικαιώματα των εργαζομένων με βάση τους νομικούς κανόνες, αλλά και για τα δικαιώματα μιας ολόκληρης νέας γενιάς εργαζομένων με τριτοβάθμια εκπαίδευση.. Εργασία στην κοινωνία της Γνώσης





We will Rock you…. Εξαιρετικό φιλμάκι: http://www.wd-ist.org/node/417

Συνεχίστηκε και αυτήν την εβδομάδα η απεργία των νοσηλευτών, η οποία λειτουργεί και ως καταλύτης. Ήδη ξέσπασαν ακόμα δυο απεργίες σε δημόσιους τομείς – λιμάνια και ανακοινώθηκε ακόμα μια στην ΑΗΚ.. Οι απεργίες έχουν να κάνουν και με το δημόσιο κλίμα υπεράσπισης των κοινών, αλλά και αίσθημα ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να γίνονται σεβαστοί.. Και είναι σαφές ότι η εξουσία τρέχει να τα μπαλώσει. Στο λιμάνια πέρασε άρον άρον νομοσχέδιο από το υπουργικό που αρνιόταν προηγουμένως, ενώ στην ΑΗΚ άρχισε να εμπλέκεται και ο Αναστασιάδης.. Στο σημείο της ταξικής έντασης, παρά την αρχική υποχώρηση, κάπως, της κυβέρνησης με την αποχή των πτυχίων με την εξέλιξη του ΓΕΣΥ, η όλη στάση των εμπλεκομένων κυβερνητικών εξακολουθεί να είναι τεκμήριο της ανωριμότητας μιας παρεΐτσας της αστικής τάξης που νομίζει ότι παίζει στην αυλή της μαμάς.. Η αποκάλυψη, μάλιστα, από τον Καλλινίκου του τρόπου με τον οποίο προσπαθούσαν να κατασκευάσουν αρνητικό κλίμα, είναι εκφραστική του επιπέδου.. Η ημιμάθεια που το παίζει δοκτοράτα..



Όμως, πέρα από την ιστορική της διάσταση [για το ταξικό αίσθημα, αλλά και για την έκφραση του πλειοψηφικού αισθήματος για το κοινό καλό] η απεργία των νοσηλευτών αγγίζει και μια νευραλγική διάσταση του μέλλοντος. Καθώς οι οικονομίες οδεύουν σε τρίτη τεχνολογική επανάσταση της πληροφορικής και της οικονομίας που βασίζεται στη Γνώση, η πανεπιστημιακή μόρφωση γίνεται, πια, μέρος της ίδιας της διαδικασίας παραγωγής – αλλα και αξιολόγησης της εργασίας. Και σε αυτό το επίπεδο υπάρχει ήδη και μια αυξανόμενη διαμάχη για το περιεχόμενο της πανεπιστημιακής παιδείας – το πόσο εξειδικευμένη η κατ’ αρχήν σφαιρική πρέπει να είναι. Αλλά αυτά είναι περίπλοκα θέματα για μερικούς που βρίσκονται ακόμα στη συζήτηση, αν πρέπει να σπουδάζουν οι.. νοσηλευτες.. Σε αυτό το πλαίσιο, η κωμική κατάντια της παρεϊτσας των νεοφιλελεύθερων γίνεται ακόμα πιο έκδηλη: η λογική του "τι χρειάζονται οι σπουδές για τους νοσοκόμους" που προσπαθούσαν να προωθήσουν οι ημισπουδασμενοι διορισμένοι, είναι εκφραστική και του πως χρησιμοποιούν την επίκληση της Ευρώπης χωρίς να κατανοούν τις συνέπειες εκείνου του πλαισίου, αλλά ακόμα βαθύτερα χωρίς να κατανοούν ότι χωρίς πανεπιστημιακή μόρφωση δεν μπορεί να υπάρξει Υγεία [είτε δημόσια, είτε ιδιωτική].. Ο καιρός των ντε φάκτο νοσοκόμων είναι η νοσταλγία του κεφαλαίου για τις εργασιακές σχέσεις την εποχή πριν την νεωτερικότητα..






Σε αυτό το πλαίσιο, ο αγώνας των νοσηλευτών είναι και αγώνας μιας ολόκληρης νέας γενιάς που σπουδάζει και θεωρεί τις γνώσεις που απέκτησε μέρος της εργατικής δύναμης με την οποία διαπραγματεύονται.. Για αυτό και οι κινητοποιήσεις ή δηλώσεις συμπαράστασης από φοιτητές/τριες.. Αλλά και από εργαζόμενους στα πανεπιστήμια..

Αυτή η απεργία ανοίγει δρόμους…

Αναδημοσιεύουμε την ανακοίνωση της συντεχνίας Διδακτορικών Επιστημόνων Διδασκαλίας και Έρευνας

Η συντεχνία ΔΕΔΕ στηρίζει τον αγώνα των νοσηλευτών

23/3/2016 

Η συντεχνία Διδακτορικών Επιστημόνων Διδασκαλίας και Έρευνας (ΔΕΔΕ) στηρίζει τον αποφασιστικό αγώνα που διεξάγουν οι νοσηλευτές και νοσηλεύτριες και χαιρετίζει την ψύχραιμη στάση της ΠΑ.ΣΥ.ΝΟ., που διεκδικεί αυτό που κανονικά θα έπρεπε να ήταν αυτονόητο, την αναγνώριση των προσόντων των μελών της από τη στιγμή που αυτά τίθενται ως όρος για την εργοδότησή τους.

Ως επισφαλώς εργαζόμενοι στα κυπριακά δημόσια και ιδιωτικά πανεπιστήμια, διδάσκοντες και ερευνητές, εργοδοτούμενοι είτε σε ωρομίσθια βάση, είτε με συμβόλαια περιορισμένης διάρκειας που ανανεώνονται διακεκομμένα για χρόνια, κατανοούμε απόλυτα τί σημαίνει υποτίμηση της εξειδικευμένης εργασίας και μη αναγνώριση των προσόντων που είναι όμως προαπαιτούμενα για την πρόσληψη.

Ακριβώς επειδή τυγχάνουμε ανάλογης μεταχείρισης από τους εργοδότες μας και επειδή εργαζόμαστε σε ένα επίσης νευραλγικό για την κοινωνία κλάδο, αυτόν της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, κατανοούμε και συμπαραστεκόμαστε στους νοσηλευτές και τις νοσηλεύτριες και στηρίζουμε τον αγώνα που διεξάγουν.










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου