13 Μαρ 2016

Οι «αποκαλύψεις» του Σιζόπουλου τζαι γιατί ακόμα τζαι αν δεν υπήρχε ομοσπονδία θα έπρεπε να την εφεύρουμε – τζαι για τον σεβασμό των δικαιωμάτων των Άλλων, που εν αποκλεισμένοι, αλλά τζαι για το «κοινό καλό»

Λινός

Νομικές και ελευθεριακές αναλύσεις για το κυπριακό και την Ομοσπονδία

Όπως κοιτάζω έξω που το παράθυρο, τούτο το μείγμα του πράσινου με το κίτρινο, τα φκιόρα που βλαστούν στα χωράφκια, σκέφτομαι ότι ο τουρκοκύπριος που εζωγράφισε την κυπριακή σημαία, πρέπει να εθώρεν κάτι ανάλογο.. Ειρωνεία της τύχης; Την σημαία που ανεμίζουν σήμερα οι ελληνοκύπριοι, εσχεδίασεν την τουρκοκύπριος.. Μπορεί όμως να εν το cunning of history που ελάλεν τζαι ο Χέγκελ.. Τούτη η κιτρινοπράσινη φύση εν η πιο όμορφη περίοδος της κυπριακής φύσης, κάτι που την υγρότητα του σιημώνα, κάτι που το φως της άνοιξης.. Τζαι το ότι συναντιούνται σε τούτο το ιστορικό σημείο οι κοινότητες της νεωτερικότητας εν ενδιαφέρον.. Μπορεί να έμαθαν να μιλούν άλλη γλώσσα, αλλά το δειν εν το ίδιο..

Στο θέατρο σκιών του δημόσιου λόγου, ο Σιζόπουλος έσυρε ένα ζάρι – αναπόφευκτο μπροστά στην εκλογική ανάγκη, αλλά αμφίβολο αν θα αποδώσει.. Τάχα μου αποκαλύψεις… Εν είμαι ενάντια στο ότι τα είπεν ο Σιζόπουλος.. Σωστόν.. άμα διά κάποιος τον λόον του για εχεμύθεια, εν γίνεται να το παίζει «α τωρά αθθυμήθηκα ότι..».. Typical διγλωσσία που θυμίζει Αβέρωφ.. Πέρα που τούτον, όμως, εν είμαι σιουρος ότι ένεν καλά να γίνει επιτέλους τούτη η δημόσια συζήτηση.. Δότι εν καλά να έχουμε χρόνο για συζήτηση.. Τζαι αν υπάρχει κάτι πραγματικά θλιβερό εν πόσο λλίοι εν οι απορριπτικοί στα επιχειρηματα..

Ας δούμε λ.χ. το θέμα των δικαστών που ήταν στις αποκαλύψεις Σιζόπουλου. Τελικά, θα εν 4 που κάθε κοινότητα τζαι ένας ξένος [εκτός Ελλάδας Τουρκίας]. Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι ένεν δίκαιο με βάση τους αριθμούς των πολιτών, αφού οι καταγόμενοι που την ελληνοκυπριακή κοινότητα εν παραπάνω, πλειοψηφία, αλλά θα έχουν τον ίδιο αριθμό δικαστών, όπως τζαι οι τουρκοκύπριοι. Το βασικό στοιχείο δαμαί [τζαι φυσικά πιάνει μια ολόκληρη σειρά άλλων θεσμών] εν το αν αρχή της πλειοψηφίας εν η μόνη αρχή που πρέπει να διέπει μια δημοκρατία. Σαφώς, η αρχή της πλειοψηφίας ήταν τζαι ένι βασική αρχή, όταν είχαμε/έχουμε να κάμουμεν με καθεστώτα, όπου κυριαρχούν μειοψηφίες, ή ελίτ κληρονομικές [αριστοκράτες, ρατσιστικά καθεστώτα, ή αυταρχικά-ρουσφετολογικά που εξυπηρετούν μια τάξη πλουσίων/ευνοουμένων]. Όμως η πλειοψηφία ένεν μόνο ένας καταπιεσμένος λαός, κοινότητα, κοκ. Μπορεί σε μια κοινωνία να συγκροτηθούν πλειοψηφίες με βάση κριτήρια ρατσιστικά, κριτήρια προκατάληψης ή ακόμα τζαι με κατασκευασμένες υστερίες των ΜΜΕ,  όπου μια κληρονομικά πολιτισμική πλειοψηφία ή μια πλειοψηφία που κατασκευάζεται συγκυριακά, να επιβάλλεται σε άλλες ομάδες. Η αρχή της πλειοψηφίας λ.χ. αναφέρει σαν ηρωικό πρόσφατο παράδειγμα τους αγώνες των μαύρων της νότιας Αφρικής ενάντια στο απαρτχάιντ. Όμως αν φατσήσωμεν έναν γυρόν του ωκεανού τζαι πάμε στις ΗΠΑ, ο ρατσισμός για αιώνες εβασίστηκεν στο ακριβώς αντίθετο – όϊ στην επιβολή μιας μειοψηφίας λευκών ενάντια στην μαύρη πλειοψηφία, αλλά αντίθετα το αμερικανικό απαρτχάιντ [segregation] εβασίστηκεν στον αποκλεισμό τζαι την καταπίεση μιας μειονότητας μαύρων πού έγιναν σύμβολο τζήνου που έπρεπε να αποκλειστεί κλπ… Τζαι για όσους φαιδρα νομίζουν ότι τούτα τα κόλπα ετελειώσαν, ας δούν την αθλιότητα του αποκλεισμού των ρωσώφωνων στις χώρες της Βαλτικής. Τζιαμαί ο διαχωρισμός τζαι η δαιμονοποίηση της μειοψηφίας χρησιμοποιείται [όπως στην Λετονια λ.χ.] για να μπορούν να επιβάλλονται καθεστώτα λιτοτητας που ευνοούν μια αόρατη μειοψηφία που υφαρπάζει τον δημόσιο πλούτο. Τζαι ανάλογες υστερίες ενάντια σε μειοψηφίες υπήρχαν τζιαι υπάρχουν ενάντια στους/στις γκεϊ/λεσβιες σαν κοινότητα κοκ… Σε τούτην την περίπτωση το πρόβλημα εν η «τυραννία της πλειοψηφίας», όπως το εκωδικοποίησε ο Τοκβίλ, ένας γάλλος που επισκέφθηκαν τις ΗΠΑ στις πρώτες δεκαετίες του 19ου αιώνα. Τζαι η εμπειρία των ΗΠΑ σαν η πρώτη ομοσπονδιακή δημοκρατία της νεωτερικότητας, εν νευραλγική για να καταλάβουμε τζαι την ομοσπονδία τζαι το πώς τα δικαιώματα της μειοψηφίας μπορεί να εν τρόπος άμυνας τζαι της πλειοψηφίας απέναντι στον αυταρχισμό…

Η αρχή της πλειοψηφίας λ.χ. αναφέρει σαν ηρωικό.. παράδειγμα τους αγώνες των μαύρων της νότιας Αφρικής ενάντια στο απαρτχάιντ. Όμως αν.. πάμε στις ΗΠΑ, ο ρατσισμός για αιώνες εβασίστηκεν στο ακριβώς αντίθετο.. το αμερικανικό segregation εβασίστηκεν στον αποκλεισμό τζαι την καταπίεση μιας μειονότητας μαύρων πού έγιναν σύμβολο τζήνου που έπρεπε να αποκλειστεί κλπ…

Για να αντιμετωπιστεί η τυραννία της πλειοψηφίας ενάντια στην μαύρη μειονότητα [αλλά τελικά τζαι σε ούλλες τες εν δυνάμει μειονότητες] των ΗΠΑ, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο τα δικαστήρια – ιδιαίτερα το Ανώτατο. Τζαι που τα τότε οι συντηρητικοί θέλουν να ελέγχουν το Ανώτατο ακριβώς για να εμποδίζουν την δημιουργία κοινωνικής αλλαγής μέσω λογικών ερμηνειών ή επεκτάσεων των αρχών της ισότητας ή των ατομικών δικαιωμάτων εναντίον των ψήφων της όποιας πλειοψηφίας. Ας δούμε συγκριτικά το κυπριακό δικαστικό πλαίσιο.  Που την τουρκοκυπριακή κοινότητα έχουμε δυο ακραίες περιπτώσεις – ο μεν Ραούφ Ντενκτάς ήταν νομικός, αλλά σαφώς προκατελειμενος υπέρ του ότι εθεωρούσεν  εθνικό δίκαιο της κοινότητας του [άρα αν ήταν στο Ανώτατο θα ήταν μεροληπτικός] ενώ ο δικαστής Ζεκκιά ήταν μνημειώδης γιατί ακόμα τζαι την εποχή της ΕΟΚΑ αρνιέτουν να επικυρώσει αποφάσεις των άγγλων αποικιοκρατών εναντίον της ελληνοκυπριακής κοινότητας. Τούτος, αν ήταν στο Ανώτατο, θα αποφάσιζαν με βάση την κρίση του για την επέκταση/ερμηνεία του νόμου τζαι της ισονομιας.. Στην ελληνοκυπριακή κοινότητα η οικονομική/τραπεζιτική κρίση ήταν τζαι μια χρήσιμη εμπειρία κατανόησης πως λειτουργούν πτέρυγες του βαθέως κρατους.. Είχαμεν λ.χ. τον Πική. Με περγαμηνές δήθεν. Ο οποίος εμετατράπηκε σε ένα θλιβερα πειθήνιο όργανο της κυβέρνησης το 2013 για να συγκαλύψει τα σκάνδαλα των εκροών κεφαλαίων πριν το κούρεμα [η επιτροπή Πική εστήθηκε ακριβώς μετά το κούρεμα, τες έντονες αντιδράσεις τζαι την δημοσιοποίηση των εκροών του «συμπέθερου»]. Ήταν εμφανώς μεροληπτικός, εμπαθής προς την αντιπολίτευση, εκαμωνετουν ότι εν καταλάβαινε το ζήτημα της σύγκρουσης συμφερόντων [ενώ αντίθετα άλλοι, όπως οι Κωνσταντινίδης τζαι Καλλης επαραιτήθηκαν] τζαι τελικά στο τέλος εμαθαμεν ότι ο.. δικαστής μας, αποδέχτηκε διορισμό με υπόσχεση να διερευνήσει του πάντες, ενώ ο νόμος με βάση τον οποίον εδιορίστηκε, απαγόρευκε του να διερευνήσει την κυβέρνηση.. Αχάπαρος για την νομοθεσία οξά ελάλεν δημόσια ψέματα; Τόσο κωμικά βολικός στη συγκάλυψη τζαι στες δυο περιπτώσεις. Θα μπορούσε να εμπιστευθεί κανένας [πλην όσων αναμεναν ευνοιοκρατική αντιμετώπιση] ισονομία η αντικειμενικότητα που δικαστές σαν τον Πική; Η ανάλογα που δικαστές όπως τον Σάντη που ανέλαβε υπόθεση [της Δρομολαξιάς] ενώ το όνομα του προσφέρθηκε σε συναλλαγή με κατηγορούμενο [στο στυλ «..με δικαστή στον Σάντη» θα τηρηθεί συμφωνία]; Δαμαί, χωρίς να αντρέπεται, έκαμνε τα στραβά μάθκια σε μια κωμωδία μαρτύρων που επεριπαίζαν την ίδια την δικαστική διαδικασία [«έτο εμάθαμεν τζαι καθαρεύουσα» είπεν για τα όσα αποστήθισε την προηγούμενη, ένας μάρτυρας που ήρτεν για γεμωσιά άμα ο αρχικός ..εν εμπόρεν τάχα μου].. Τούτους τους τύπους εν μπορεί να τους εμπιστευθεί η ίδια η ελληνοκυπριακή κοινότητα.. Ή ποιός εγγυάται ότι σε μια ανάλογης ρουσφετολογικής διάστασης κίνηση, εν θα διορίζεται αύριο στο Ανώτατο κάποιος σαν τον Ρίκκο; Τα ερείπια της όποιας εμπιστοσύνης στο ελληνοκυπριακό δικαστικό σύστημα ανέλαβε να τα σώσει ο Κ. Κληρίδης. Αλλά υπάρχουν τζαι οι άλλοι.. Άλλωστε εν δικηγόροι με προσβάσεις τζαι στα δικαστικά όσοι εσυγκαλύπταν τα σκάνδαλα των τραπεζών πριν μας ρίψουν στο μνημόνιο.. Τζαι οι οικογενειακές σχέσεις εν σαφείς.. Εμπιστεύκεται κανένας τον Πολυβίου ότι θα πάρει απόφαση πέρα από ότι τον εξυπηρετά - ιδιαίτερα σε σχέση με την Τράπεζα Κύπρου που εν σημείο διασταύρωσης νομικών τζαι τραπεζιτών για δεκαετίες;

Άρα το να υπάρχει ίσος αριθμός τζαι που τες θκυο κοινότητες κάμνει κάτι πολλά θετικό. Αυξάνει τις πιθανότητες να μην υπάρχει μεροληψία.. Αφού εν σίουρο που την δικήν μας κοινότητα ότι υπάρχουν δικαστές σαν τον Πική ή τον Σάντη που θα τραβούν υποθέσεις που τα μαλλιά για να ικανοποιήσουν δικές τους εμπάθειες ή προκαταλήψεις [ή συμφέροντα] τουλάχιστον που την άλλη κοινότητα θα εν πολλά παραπάνω ουδέτεροι σε εσωτερικά ζητήματα της ποδά μερκάς… Τζαι έχουμεν τζαι ιστορικό προηγούμενο – το 1908, όταν ετσακωθηκαν μεταξύ τους οι χριστιανοί/ελληνοκύπριοι για τα αρχιεπισκοπικά, επροτιμήσαν να φκάλουν τουρκοκύπριο δήμαρχο Λευκωσίας. Ουδέτερο… Γιατί η τυραννία της πλειοψηφίας ενάντια σε άτομα ή μειοψηφίες συγκυριακές μπορεί να πάρει οποιαδήποτε μορφή…

Η ομοσπονδία ένεν παραχώρηση [έστω μόνο] στην μειοψηφία για να έσιει άμυνες απέναντι στην όποια κατασκευασμένη ή μη υστερία που μπορεί να σαρώσει την πλειοψηφία – εν τζαι δημοκρατική διασφάλιση ότι θα υπάρχουν πολλαπλές απόψεις τζαι άρα αυξημένη πιθανότητα ισορροπίας στην αξιολογηση των θεμάτων… Στο Ανώτατο τζαι αλλού.. Με δεδομένο λ.χ. ότι οι τουρκοκύπριοι εν πιο κοσμικοί, ένα μοιρασμένο ισομερώς Ανώτατο εν να εκπροσωπεί πιο αντικειμενικά τζαι δίκαια ούλλες τις απόψεις χωρίς την προκατάληψη που διαχέει στην δική μας κοινότητα η εξουσία της εκκλησίας… Τζαι άλλα δίκτυα διαπλοκής… Τζαι ανάλογα στην τουρκοκυπριακή κοινότητα – οι ελληνοκύπριοι δικαστές λ.χ. μαζί με την όποια τουρκοκυπριακή εσωτερική μειοψηφία [ακόμα τζαι αν καλλιεργηθεί εθνική υστερία η απειλή που την ελληνοκυπριακή κοινότητα] θα ισορροπούν για να μεν υπάρχει εξωτερική εξάρτηση που την Τουρκία..κοκ.. Τζαι για τους ίδιους ακριβώς λόγους η διασταυρωμένη ψήφος τζαι η εκ περιτροπής προεδρία εν μηχανισμοι άμυνας, αλλά τζαι δημιουργίας ενός πλαισίου στο οποίο ούλλες οι απόψεις [τζαι των δυο κοινοτήτων αλλά τζαι στο εσωτερικό τους] θα εξισορροπούνται… Για το κοινό καλό…

Εμάθαμεν επίσης ότι τελικά τώρα συζητούμε για 114 000 εποίκους που θα μείνουν.. Τζαι τζήνη η υστερία μέσω των ΜΜΕ όταν ο Χριστόφιας έντιμα άνοιξε την δημόσια συζήτηση για 50,000; Εν υπήρχε τότε ισορροπία στο εσωτερικό ελληνοκυπριακό λόγο ακριβώς γιατί οι τουρκοκύπριοι τζαι οι απόψεις τους ήταν αόρατοι…

Η ομοσπονδία ένεν παραχώρηση.. στην μειοψηφία…εν δημοκρατική διασφάλιση ότι θα υπάρχουν πολλαπλές απόψεις τζαι άρα αυξημένη πιθανότητα ισορροπίας στην αξιολογηση των θεμάτων… Στο Ανώτατο τζαι αλλού.. Με δεδομένο λ.χ. ότι οι τουρκοκύπριοι εν πιο κοσμικοί, ένα μοιρασμένο ισομερώς Ανώτατο εν να εκπροσωπεί πιο αντικειμενικά τζαι δίκαια ούλλες τις απόψεις… Τζαι ανάλογα στην τουρκοκυπριακή κοινότητα – για τις σχεσεις λ.χ. με την Τουρκια.. Τζαι για τους ίδιους ακριβώς λόγους η διασταυρωμένη ψήφος τζαι η εκ περιτροπής προεδρία εν μηχανισμοι άμυνας, αλλά τζαι δημιουργίας ενός πλαισίου στο οποίο ούλλες οι απόψεις θα εξισορροπούνται… Για το κοινό καλό…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου