6 Δεκ 2015

Η κ. Αναστασία Παπαδοπούλου αναλαμβάνει κάποιο ρόλο για το bullying σε ένα χώρο όπως είναι η Αγγλική Σχολή: αν ακολουθήσει τα βήματα του υπουργού Παιδείας του πατέρα της, ίσως να μπορέσει να βοηθήσει σε μια κατάσταση που έχει ξεφύγει προ πολλού.. και οι υπεύθυνοι δεν είναι και τόσο ..μακριά της..

H κα. Aναστασία Παπαδοπούλου για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά κάνει παρουσίαση σε παιδιά της Αγγλικής Σχολής με θέμα "Respect, Care, Friendship & Bullying". Όπως αναφέρεται, η εκδήλωση διευθετήθηκε με το Υπουργείο Παιδείας. Σημειώνουμε ότι η κα. Παπαδοπούλου έχει διοριστεί από την κυβέρνηση ως σύμβουλος για την ετοιμασία Εθνικής Στρατηγικής για την προστασία των παιδιών από τη σεξουαλική εκμετάλλευση, τη σεξουαλική κακοποίηση και την παιδική πορνογραφία.



Κατ' αρχήν να σημειώσουμε με έμφαση το αυτονόητο - πολύ καλά κάνει, και αξίζει κάθε σεβασμού, η κα. Αναστασία Παπαδοπούλου που δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το θέμα. Αλλά επειδή το bullying είναι μια ευρύτερη διαδικασία [πέρα που τη σεξουαλική κακοποίηση/ παρενόχληση] θα περίμενε κανείς και τη θέση/συνεισφορά της για τη σαφώς προβληματική [αν όχι εγκληματική] κατάσταση στην Αγγλική Σχολή [όπως αναφέρεται και στο πιο κάτω άρθρο][1].

Ένα άτομο που θα προσπαθήσει να συνεισφέρει σε αυτόν τον τομέα, νομίζουμε ότι οφείλει [λόγω του μεγέθους του προβλήματος] να θέσει προ των ευθυνών του το Δ.Σ., τη διεύθυνση του Pastoral Care, 
 καθώς και τον Σύνδεσμο Γονέων. Για τον ρόλο της «ομάδας» που ελέγχει την Αγγλική Σχολή αναφέρεται και η επιστολή του διευθυντή της κ. Graham Gamble προς το Προεδρικό τον Απρίλη του 2014, στην οποία περιγράφει το σχολείο ως «κάποιου είδους playground και κοινωνική λέσχη για πλούσιους και εθνικιστές Ελληνοκύπριους που δεν φαίνεται να θέλουν οποιασδήποτε άλλης προέλευσης μαθητή στο σχολείο»…

«Το Σχολείο συνεχίζει να παίρνει αποφάσεις οι οποίες ταυτόχρονα αποξενώνουν ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής κυπριακής πλειοψηφία της, καθώς και την τουρκοκυπριακή μειονότητα. Το σχολείο δεν έχει καταφέρει να διαμορφώσει και να ενσωματώσει το δικοινοτικό όραμα, το οποίο ήταν βασικό μέρος του οράματος του ιδρυτή της Canon Newham, το οποίο χάθηκε από το 1963 μέχρι το 2003. Κατά το διάστημα αυτό, φαίνεται ότι η Σχολή έχει μετατραπεί σε κάποιου είδους playground και κοινωνική λέσχη για πλούσιους και εθνικιστές Ελληνοκύπριους που δεν φαίνεται να θέλουν οποιασδήποτε άλλης προέλευσης μαθητή στο σχολείο. Έτσι, οι Τουρκοκύπριοι μαθητές αποθαρρύνονται από το να κάνουν αίτηση επειδή αισθάνονται, δικαίως ή αδίκως, ότι το σχολείο δεν τους αποδέχεται ούτε του σέβεται.»[2]

H εστίαση γίνεται στο παρών στάδιο στo Pastoral Care του σχολείου το οποίο αδυνατεί να εφαρμόσει αποτελεσματικά ένα ομολογουμένως καλό Anti-bullying policy, εκθέτοντας σε σοβαρούς κινδύνους τους μαθητές, ιδιαίτερα τους πιο μικρούς τουρκοκυπρίους όπου παρατηρούνταιι αυξημένα κρούσματα ρατσιστικών συμπεριφορών. Οι τουρκοκύπριοι γονείς έχουν θέσει ξεκάθαρα θέμα μη ικανοποιητικής κατάρτισης ανικανότητας/απροθυμίας της διεύθυνσης του Pastoral Care, αλλά το πλαίσιο που επιτρέπει τες διακρίσεις και τον τραμπουκισμό είναι σαφώς πιο πλατύ και αγγίζει την εθνικιστική ελίτ που ελέγχει το σχολείο, όπως πολύ γλαφυρά περιγράφει πιο πάνω και ο διευθυντής

.............................................................

Επίσης, θα ήταν ευχής έργο, αν ως αδελφή του κ. Παπαδόπουλου, είχε μια σοβαρή κουβέντα μαζί του για συμπεριφορές που δεν τιμούν ακριβώς αξιωματούχους [και οι βουλευτές αξιωματούχοι είναι] της πολιτείας..
Το State Department των Ηνωμένων Πολιτειών καταγράφει ως παραβίαση θρησκευτικών ελευθεριών, σε έκθεση του για την Κύπρο [3], την κατάργηση της μουσουλμανικής αργίας στην Αγγλική Σχολή, την οποία προώθησε με πάθος ο Πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής, εκβιάζοντας με αποκοπή της κρατικής χορηγίας προς την Αγγλική Σχολή. Η διευθύντρια του σχολείου κ. Deborah Duncan πάντως κατάταξε ως bullying την συγκεκριμένη συμπεριφορά. “I have been bullied by Mr. Nicholas Papadopoulos” ανέφερε στο Δ.Σ. της Αγγλικής Σχολής 
Ιδού και το τεκμήριο του εκβιασμού σε άρθρο της Cyprus Mail: "The House Finance Committee is reportedly withholding some e1/4340,000 budgeted for the English School as a form of "blackmail" to management to withdraw its proposal to include the Muslim holy days of Ramazam Bayram (Eid ul Fitr) and Kurban Bayram (Eid al Adha) in the school calendar." [4]

Η κα. Παπαδοπούλου δεν χρειάζεται να εφεύρει κάτι. Ήδη από την εποχή της προεδρίας του πατέρα της, υπήρχαν στοιχεία που οδηγούσαν στην αντιμετωπισθεί των εντάσεων. Η στάση λ.χ. του τότε υπουργού Παιδείας, Π. Γεωργιάδη στο συγκεκριμένο θέμα ήταν αξιέπαινη και σαφώς προσανατολισμένη στην καλλιέργεια κουλτούρας αποδοχής…







[1] Τέτοια νοοτροπία καλλιεργούν σε νεαρά παιδιά;

Νέα ρατσιστική ένταση στην Αγγλική Σχολή: τουρκοκύπριοι μαθητές ρωτήθηκαν «από που είναι» και όταν απάντησαν «we are Cypriots» οι εκφραστές/φερέφωνα της εθνικοφροσύνης τους πρόταξαν ελληνικές σημαίες «στα μούτρα» και τους πρόσβαλαν

[2] Οι μαθητές/τριες μπορούν - η κυβέρνηση μπορεί; Η έκθεση του G. Gamble για τα προβλήματα «κακής διακυβέρνησης» στην Αγγλική Σχολή [τα προβλήματα της «έλλειψης διαφάνειας», «νεποτισμού» κ.α. από ένα Συμβούλιο που επιμένει να πολεμά σε λάθος μάχες]

[3] 2014 Report on International Religious Freedom: Cyprus

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου