29 Νοε 2015

Ανακοίνωση του Μαθητικού Συμβουλίου του Λυκείου Κύκκου Α σχετικά με τα επεισόδια ενάντια σε τουρκοκύπριους: Η φωνή των μαθητών/τριων πρέπει να ακούγεται Και είναι καλά σε αυτό το πλαίσιο να ακούσουμε και τον διάλογο και όχι μόνο αυτά που «πρέπει»..

Και μερικές απορίες για την προσπάθεια να απαντηθούν ερωτήματα που αφορούν τον ίδιο τον κ. Ταλιαδώρο…


Αναδημοσιεύουμε πιο κάτω την ανακοίνωση των μαθητών/τριων του Συμβουλίου του Λυκείου Κύκκου Α. Θεωρούμε σημαντική τη διατύπωση λόγου από τους μαθητ΄ρς/τριες και σε αυτό το πλαίσιο, η ανακοίνωση είναι ένα πρώτο δείγμα. Τα ότι μπορεί να μην εκφράζει ολόκληρη την μαθητική κοινότητα, είναι αυτονόητο. Δεν εκφράζει επίσης τα σχόλια που έχουμε καταγράψει από άλλους μαθητές/τριες για το κλίμα στο σχολείο. Αλλά κάθε άποψη πρέπει να γίνεται σεβαστή – έστω και αν φαίνεται αποσπασματική. Στα πλαίσια της ελπίδας για την τεχνική επιτροπή για την παιδεία, αποφασίσαμε να αναβάλουμε τη δημοσίευση έρευνας που ξεκίνησε για το συγκεκριμένο σχολείο. Οπότε η παρούσα δημοσίευση έχει και την μορφή της παρουσίασης μιας άλλης άποψης, η οποία είναι σεβαστή. Σε αυτό το πλαίσιο,  διατυπώνουμε μετά το κείμενο του Συμβουλίου, δύο παρατηρήσεις που αφορούν την προσπάθεια να συγκαλυφθεί ο κ.Ταλιαδώρος:

Κεντρικό Μαθητικό Συμβούλιο
Λυκείου Κύκκου Α΄
24 Νοεμβρίου 2015
Προς τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης,
Ως ευσυνείδητοι αυριανοί πολίτες επιθυμούμε να καταδικάσουμε και εμείς τα θλιβερά γεγονότα που διαδραματίστηκαν κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων καταδίκης της ανακήρυξης του ψευδοκράτους. Οι βιαιοπραγίες ενάντια σε Τουρκοκύπριους είναι κατακριτέες από κάθε δημοκρατικά και ελεύθερα σκεπτόμενο νέο. Δηλώνουμε απερίφραστα ότι τέτοιες πράξεις δεν εκφράζουν με οποιοδήποτε τρόπο το ήθος της συντριπτικής πλειονότητας των μαθητών και μαθητριών του Σχολείου μας.
Ως μαθητές και μαθήτριες του Λυκείου Κύκκου Α΄, ενός ιστορικού σχολείου που διαμόρφωσε το ήθος δημοκρατικών και ενεργών πολιτών και ανέδειξε εξέχουσες προσωπικότητες στην κοινωνία μας, συναισθανόμαστε βαρύ το χρέος να συμβάλουμε στην πρόοδο και την προκοπή του τόπου μας. Είμαστε παιδιά που μελετούμε καθημερινά και συμμετέχουμε σε δραστηριότητες στον χώρο του Σχολείου μας που στόχο έχουν τη γνωριμία, τον σεβασμό και την αποδοχή του Άλλου, την αλληλεγγύη και την προσφορά.
Παρόλα αυτά παρακολουθήσαμε αυτές τις μέρες τον δημόσιο διασυρμό τόσο του Σχολείου μας όσο και εμάς των ιδίων, των καθηγητών/τριών και του Διευθυντή μας από μερίδα δημοσιογράφων όπως και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όσοι και όσες προέβηκαν σε αυτή την ασύστολη λασπολογία του Σχολείου μας καθόλου δεν διανοήθηκαν πόση πίκρα αλλά και αγανάκτηση προκάλεσαν στις δικές μας ψυχές. Ως έφηβοι νιώθουμε περήφανοι για το έργο που επιτελείται στις τάξεις του Σχολείου μας. Οι απερίσκεπτες πράξεις μεμονωμένων συμμαθητών μας είναι καταδικαστέες, όμως είναι άδικο να αμαυρώνεται το όνομα και των 400 μαθητών και μαθητριών που φοιτούν στο Λύκειο Κύκκου Α΄. Δυστυχώς, όσοι και όσες με τόση ευκολία δίκασαν και καταδίκασαν όλους και όλες εμάς προέβηκαν σε μία γενίκευση. Κάθε γενίκευση, όμως, οδηγεί στην καλλιέργεια στερεοτύπων και ρατσιστικών συμπεριφορών. Εμείς διδαχθήκαμε από τους καθηγητές και τις καθηγήτριες μας να μη γενικεύουμε και πολύ περισσότερο να μη διασύρουμε τους συνανθρώπους μας. Όσοι και όσες λένε ότι μάχονται για μια ανθρωπιστική και δημοκρατική παιδεία, δεν το γνωρίζουν;
Ολοκληρώνοντας, επιτρέψτε μας να διερωτηθούμε αν νοιάστηκε κανένας για την καταπάτηση των αρχών εκείνου του Κώδικα Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας, που μάθαμε στα μαθήματά μας για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ότι οφείλει να τηρεί κάθε δημοσιογράφος που σέβεται το λειτούργημά του. Γιατί δεν διαμαρτυρήθηκε κανένας, όταν για μέρες ακουγόταν από κάποια ΜΜΕ το όνομα του Σχολείου μας; Από την άλλη, η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού γιατί δεν διαμαρτυρήθηκε για τον δημόσιο διασυρμό των 400 τόσων μαθητών και μαθητριών που ένιωσαν να κτυπάται ανελέητα ο χώρος όπου καθημερινά μοχθούν και εργάζονται;
Σας ευχαριστούμε για τη φιλοξενία.
Με εκτίμηση
Τα μέλη του Κεντρικού Μαθητικού Συμβουλίου

Σχόλια – ως συνέχεια του σεβασμού προς του μαθητές/τριες που αφού αποφάσισαν [και πολύ καλά έκαναν] να εμπλακούν στο δημόσιο διάλογο, θα πρέπει να ακούσουν και τα σχόλια εκεί όπου η ρητορική τους δεν πείθει.. ή είναι παράδοξη…

1.     Η προσπάθεια των μαθητων/τριων του Συμβουλίου να δικαιολογήσουν τον κ.Ταλιαδώρο, το διεθυντή τους, είναι παράδοξη. Το να υπερασπιστούν οι μαθητές/τριες την συλλογικότητά τους, ή έστω και τους συλληφθέντες συμμαθητές τους με κάποια επιχειρήματα, θα ήταν κατανοητό. Αυτή η προσπάθεια ρητορικής υπεράσπισης του κ. Ταλιαδώρου δυστυχώς θυμίζει άλλες εποχές.. Ο κ.Ταλιαδώρος δέχθηκε κριτική και για το προκλητικό του σχόλιο στο οποίο προσπαθούσε να διασυνδέσει τις επιθέσεις εναντίον τουρκοκυπρίων με τον φόνο του Ισαάκ και Σολωμού, αλλά και γιατί ως αρμόδιος στο εν λόγω σχολείο δεν είχε κάτι να πει ή να εξηγήσει γιατί η μεγαλύτερη ομάδα μαθητών που έκαναν επεισόδια προερχόταν από το σχολείο του. Το μαθητικό συμβούλιο πώς μπορεί να παίρνει θέση για αυτά εκ μέρους του κ. Ταλιαδώρου, αφού ο ίδιος δεν τοποθετήθηκε στις κριτές αλλά προτίμησε τις υπεκφυγές; Και αφού οι μαθητές/τριες του Συμβουλίου αποστασιοποιούνται από τους μαθητές που έκαναν επεισόδια, πώς μπορούν να ξέρουν το κλίμα που τους οδήγησε στα γεγονότα; Και το θέμα με τον κ. Ταλιαδώρο αφορά και άλλες δηλώσεις του που δεν συνάδουν καθόλου με ότι οι μαθητές/τριες αναφέρουν ως «σεβασμό στον Άλλο»

2.     Ο κ. Ταλιαδώρος, όταν διαπιστώθηκε ότι ως αρμόδιος θεσμών όφειλε να απαντήσει, κινήθηκε αμέσως προς την μετατόπιση.. κατηγορώντας την «κομματικοποίηση», λες και ο ίδιος δεν είναι μέρος μιας κομματικής παράταξης. Μάλιστα σε μια περίοδο που το ίδιο του υπουργείο που ελέγχει η παράταξή του επέβαλε και ένα είδος εκπροσώπων/ηγεσίας σε μαθητικές οργανώσεις. Οπότε αναπόφευκτα η υπεράσπισή του θα έπρεπε να σχολιάσει και αυτή ακριβώς την μετατόπιση. Οι μαθητές/τριες του Συμβουλίου πρόσκεινται ή όχι σε κόμματα – αφού έτσι έθεσε το ζήτημα ο κ. Ταλιαδώρος; Και αν ναι, σε ποιά; Παραθέτουμε εδώ ένα διάλογο στο facebook του επικεφαλής της ΟΕΛΜΕΚ που επαναλαμβάνει τις πρακτικές υπεκφυγής του κ. Ταλιαδώρου, όταν τον φέρνουν αντιμέτωπο με ότι είχε δηλώσει. Με τις συνέπειες του λόγου.

3.      

Kyriacos Mattheou Καλά βρε Δημήτρη. Τους μαθητές δεν είσαι εσύ που τους διέσυρες φορτώνοντας τους την ευθύνη επειδή είναι κομματικοποιημένοι;;;;;;

Δημήτρης Ταλιαδώρος Κυριάκο ακολουθείς τα μονοπάτια της κ. Ανδρούλας Βασιλείου...

Kyriacos Mattheou Δημήτρης Ταλιαδώρος Γιατί μήπως δεν είναι έτσι που είπες;; Πως το είπες;; Διαφώτησε μας...

Kyriacos Mattheou Εγώ πάντως δεν βρίσκω και πολλά να διαφωνήσω με τους μαθητές... Με αυτά που είπες εσύ είναι που βρίσκω πάρα πολλά να διαφωνήσω. Αμα θέλεις το συζητάμε σε ότι επίπεδο θέλεις... Τώρα πρέπει να φύγω...






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου