13 Σεπ 2015

Ο Χάσικος πέρα από την κωμωδία σαν Ρίκκος Μάππουρος: το αποκαλυπτικό σημείο της αντίφασης της κυβερνητικής δεξιάς, καθώς προσπαθεί ακόμα να συντηρεί ένα εσωτερικό ταυτισμένο με τη ρουσφετολογία, το φτηνό ρατσισμό και την ημετεροκρατία, ενώ πουλά φανφάρες ευρωπαϊκές σαν εξωτερικό περιτύλιγμα. Μπορεί αυτή η κωμωδία να στηρίξει μια ό,ποια λύση;



Ήταν μια κακή εβδομάδα για τον Σ. Χάσικο. Μερικά από τα σχόλια κάτω από την είδηση της διαμάχης του με τον Γενικό Ελεγκτή ήταν εκφραστικά:
Ο πρόεδρος θέλει να απαλλαγεί από τον Χάσικο, δεν μπορεί όμως να τον διώξει, για τους λόγους που όλη η Κύπρος ξέρει. Πρέπει ο ίδιος να παραιτηθεί. Από την άλλη ο Χάσικος ξέρει ότι αν παραιτηθεί θα στραφούν πολλοί εναντίον του και μάλλον θα καταλήξει πίσω από τα σίδερα. Αδιέξοδο.

Τι σημαίνει "Η ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ"; Βάσει του Συντάγματος έχουμε Πρόεδρο, Υπουργικό Συμβούλιο και Υπουργούς και έχουμε δημιουργήσει Κυβερνητικό Εκπρόσωπο. Τι σημαίνει Προεδρία της Δημοκρατίας ή μήπως για να φανεί η ανακοίνωση απρόσωπη για να μην θιγεί ο Δικωμίτης που βασικά χθες εκτράπηκε και σήμερα η "Προεδρία" (η μικρή χόυντα ή διευθυντήριο;) του τράβηξε το χαλί κάτω από τα πόδια. Ο Αργακιώτης τον παίζει μονότερμα και ο Δικώμιτης υποπίπτει σε συνεχή και ασυγχώρητα λάθη, ακόμη και για το δικό του επίπεδο......

Οι γκάφες του Χάσικου στο ιστορικό τους πλαίσιο: πουλώντας εκσυγχρονισμό προς τα έξω με εσωτερικό φόντο την παραδοσιακή δεξιά του χθες
Τα προβλήματα για τον Χάσικο ξεκίνησαν με τη βλακώδη δήλωση ότι προτιμούσε ή ζήτησε να δεχτεί η Κύπρος μόνο χριστιανούς πρόσφυγες. Δεν ήταν η πρώτη φορά που ο Χάσικος έκανε τέτοια ή ανάλογη ρατσιστική δήλωση – η όλη του σχέση με τους πολιτικούς πρόσφυγες ή και γενικά με τους μετανάστες από τότε που ανέλαβε το υπουργείο εσωτερικών χαρακτηριζόταν από τέτοια νοοτροπία που είχε ως εμφανή στόχο να τον κάνει αρεστό στα πιο συντηρητικά στρώματα της παράταξής του. Το έπαιζε και φλερτ με τον ρατσισμό [αυτός δήλωσε το αμίμητο «αν δεν τους αρέσει, να φύγουν» μετά το ξυλοδαρμό μετανάστη] όπως το έπαιζε και ένας τύπος που έκανε ότι ήθελε με τους νόμους. Και η απόπειρά του να νομιμοποιήσει το κυνήγι αμπελοπουλιών με χαζές δικαιολογίες [άμα επιτραπεί το κυνήγι, δεν θα χρησιμοποιούνται δίκτυα] ήταν εκφραστικό της ευρύτερης νοοτροπίας, όχι μόνο του Χάσικου, αλλά και μιας μερίδας της παράταξής του. Άλλωστε οι παιδαριώδεις και ανόητες δηλώσεις του υπουργού δεν διαφέρουν από την όλη ρητορική της εφημερίδας που του άφησε κληρονομιά ο πεθερός του. Η "Αλήθεια", από την μια έχει ως αρχισυντάκτη τον Αλέκο Κωνσταντινίδη που το παίζει υψηλή διανόηση [έστω στα δημοσιογραφικά πλαίσια - δηλαδή με ένα αχταρμά τσιτάτων που δείχνουν, υποτίθεται, βάθος σκέψης και τεκμηρίωσης] και πουλά ειρωνεία και σαρκασμό για τον απορριπτικό εθνικισμό, αλλά ταυτόχρονα, όπως φαίνεται από μεγάλο μέρος της ειδησεογραφίας, η εφημερίδα εκφράζει εύκολα την υστερία και την οπισθοδρομική ιδεολογία που παρέμεινε ως συγκολλητική ιδεολογική ουσία στο χώρο της εθνικοφροσύνης. Έτσι και ο Χάσικος: ήρθε από την άκρα δεξιά και παντρεύτηκε στην αστική τάξη της Λευκωσίας, όπου πρέπει να το παίζει "φιλελεύθερος" και ότι θέλει λύση, και ότι είναι ευρωπαίος κλπ. Έχοντας ζήσει την ατιμωρησία του πραξικοπήματος, αλλά και των σκανδάλων της περιόδου του Κληρίδη, όταν ήταν υπουργός, ο Χάσικος ανέπτυξε μια νοοτροπία anything goes. Αλλά δεν κατάλαβε δυο μετατοπίσεις –ότι αυτοί που τον συγκάλυπταν [ο Κληρίδης, ο Κουλέρμος] δεν είναι πια εκεί με την ίδια σκιά επιρροής, αλλά και ότι η κυπριακή δεξιά δεν μπορεί, πια, να πουλά τόσο εύκολα τον αντιφατικό της λόγο – άλλα προς τα έξω και άλλα προς τα μέσα.

Ξαφνικά, όμως, το σημείο διαχωρισμού του εσωτερικού ρουσφετολικού λόγου για τους ημέτερους, με τον εξωτερικό λόγο [που πουλά Ευρώπη και άλλα εμπορικά αγαθά] έγινε πολύ λεπτό και ο Χάσικος βρέθηκε να το παίζει σερίφης ενώ όλοι έβλεπαν ένα κωμικό Τζο Ντάλτον
Όταν, λοιπόν, βρέθηκε μπροστά στο πρόβλημα των μεταναστών, θυμόταν βέβαια και τί τάιζε η εφημερίδα του τους αναγνώστες, αλλά και τί νοοτροπία ενθάρρυνε ο ίδιος πριν. Δεν μπορούσε, βέβαια, να πει «να φύγουν». Έτσι, προσπάθησε να το πει ευγενικά – άντε, θα δεχτούμε μόνο χριστιανούς. Για όσους θυμούνται, η υστερία στην οποία μερίδα του Συναγερμού συμμετείχε το 2010, τα είχε με τους σύριους  και ως μουσουλμάνους άραβες κλπ. Το κείμενο της Μάχης του 2012 [προεκλογικό βασικά] το οποίο δημοσιεύεται πιο κάτω, είναι εκφραστικό εκείνου του κλίματος Όμως, ο Χάσικος δεν κατάλαβε το ευρύτερο κλίμα. Όπως και με τα αμπελοπούλια, προσπάθησε να συμπεριφερθεί σαν τοπικός μουχτάρης που θα εξασφάλιζε, έστω και ρητορικά, καθεστώς εξαίρεσης για τους ιθαγενείς, που ήθελαν να γίνει το δικό τους. Όμως, σε ένα κλίμα που τα ΜΜΕ διεθνώς πίεζαν μέχρι και την Μέρκελ, ο μικρός Σωκράτης έγινε ρεντίκολο. Θα θυμόταν ο καημένος πως χρησιμοποιούσε μια ομάδα δημοσιογράφων, διαρρέοντας παραπλανητικές πληροφορίες το 2013 – αλλά οι Χατζηστυλιανού δεν πουλούν πια ή για να πουλήσουν πρέπει να κρατούν αποστάσεις από τους Χάσικους. Εδώ κατάντησε ο Σωκράτης - από  wannabe Σερίφης αποτυχημένος/loser ηθοποιός.. Έτσι, ο Χάσικος αντιμετώπισε για πρώτη φορά τη στάση που άρμοζε στο καραγκιοζιλίκι, που προσπαθούσε να πουλήσει – ήταν αστείος σαν σερίφης, που δεν άντεχε καν σε σοβαρή ανάλυση. Μόνο η λογοκρισία απέτρεπε προηγουμένως την αναγνώριση της κωμωδίας που έγινε πια σαφής. Ο Χάσικος έτρεξε να τα μπαλώσει.. μα εγώ εν τζιαι εννοούσα έτσι..
Ήταν η αναγνώριση της ήττας…

Η επίθεση ενάντια στον γενικό Ελεγκτή: η γκάφα που αποκάλυψε την ταμπακέρα – μα γίνεται να εφαρμόζεται ο νόμος με ίσο τρόπο και στους πολίτες γενικά και στους «ημέτερους»; Αυτό έλεγε, χωρίς να το θέλει, η παρέμβαση του Σωκράτη – έπρεπε οι δημόσιοι υπάλληλοι που τον εξυπηρετούν να είναι υπεράνω του νόμου…
Δισπιρκασμένος, ενδεχομένως, αλλά και σε ευρύτερο αδιέξοδο μετά το ξήλωμα του δικτύου που είχε φτιάξει, ο Χάσικος αποφάσισε να ανοίξει μέτωπο με τον γενικό ελεγκτή. Μερικοί είδαν στη διαμάχη μέρος της υπόγειας κόντρας με τον Αβέρωφ. Όμως, ουσιαστικά, ήταν εκφραστικό του πανικού του Χάσικου. Αυτά που είπε ο Χάσικος ήταν ακόμα πιο κωμικά από την απαίτηση για επιλογή χριστιανών προσφύγων. Ο Χάσικος, που πόζαρε σαν γύφτικο σκεπάρνι στην Πάφο, τώρα ξαφνικά τα είχε με τον γενικό ελεγκτή –τον οποίο χρησιμοποιούσε μια χαρά το 2014, όταν έφτιαχνε θεάματα μετατόπισης στην Πάφο.

Ο υπουργός της παράταξης, που μόλις μέχρι πέρσι πουλούσε δαιμονοποίηση του δημοσίου, τώρα ξαφνικά τί λέει; Ότι δεν πρέπει να απαιτείται από τους δημόσιους υπάλληλους να τηρούν τους νόμους γιατί είναι απειλητικό, ανθρωποφαγία κλπ. Τί λέει ουσιαστικά; Ότι δημόσιοι υπάλληλοι, ιδιαίτερα, στο κτηματολόγιο ενδεχομένως, που τον ενδιαφέρει άμεσα, γιατί από εκεί μπορεί να κάνει ρουσφέτια με τις χαλαρώσεις, αρνούνται να τον υπακούσουν, φοβούμενοι ότι θα βρεθούν υπό διερεύνηση αν παραβούν τον νόμο.

Αλλά τώρα ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης αγγίζει πια και τους δικούς του παρακράτους της δεξιάς. Ήδη, τέθηκε θέμα για τον Λουρουτζιάτη. Άνοιξε και το θέμα του ΧΥΤΥ στην Κόσιη. Είναι σαφές ότι κάτι φοβάται – και το φοβάται πολύ. Έχασε τον Πενταρά, έχασε και τον Ρίκκο και είναι ενδεχόμενο ότι ο ανεξέλικτος, επίσης, γενικός εισαγγελέας μπορεί να ανοίξει θέμα για ένα από τα πολλά σκάνδαλα του Σωκράτη ή των φίλων του. Και έτσι, ο Σωκράτης είπε να πει τον πόνο του και η κωμωδια ολοκληρώθηκε. Ο υπουργός της παράταξης, που μόλις μέχρι πέρσι πουλούσε δαιμονοποίηση του δημοσίου, τώρα ξαφνικά τί λέει; Ότι δεν πρέπει να απαιτείται από τους δημόσιους υπάλληλους να τηρούν τους νόμους γιατί είναι απειλητικό, ανθρωποφαγία κλπ. Τί λέει ουσιαστικά; Ότι δημόσιοι υπάλληλοι, ιδιαίτερα, στο κτηματολόγιο ενδεχομένως,που τον ενδιαφέρει άμεσα, γιατί από εκεί μπορεί να κάνει ρουσφέτια με τις χαλαρώσεις, αρνούνται να τον υπακούσουν, φοβούμενοι ότι θα βρεθούν υπό διερεύνηση αν παραβούν τον νόμο. Ο Σωκράτης, λοιπόν, βγάζει περίπατο τον πόνο του μικρού πραξικοπηματία – μα είναι δυνατόν να παίρνουν σοβαρά τον νόμο και να φοβούνται την παρανομία και το ρουσφέτι; Εννοείται για την προνομιούχα δεξιά παράταξη.. Ξαφνικά, ο Σωκράτης είδε το όριο. Αλλά και η κοινωνία είδε ένα υπουργό να απαιτεί προνομιακή μεταχείριση. Και μέχρι και το προεδρικό αποστασιοποιήθηκε. Και το κόμματα τον άφησαν ξεκρέμαστο. Πάνε τα παλιά μεγαλεία του Χάσικου και του Κουλέρμου.

Αν θα καταφέρει να ανασυνταχθεί ο Χάσικος, είναι ανοικτό θέμα. Και μέχρι πού θα τολμήσει να συνεχίσει ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης. Ήδη, το θέμα του Λουρουτζιάτη είναι litmus test.

Οι βαθύτερες αντιφάσεις της δεξιάς
Για τη δεξιά ευρύτερα, η γελοιοποίηση του Χάσικου είναι εκφραστική βαθύτερων αντιφάσεων. Η εμφάνιση του Χάσικου σαν κωμική φιγούρα λ.χ. με τη δήλωση για τους μετανάστες, δεν είχε να κάνει μόνο με το θέαμα των ΜΜΕ. Είχε να κάνει και με το κυπριακό – καθώς προχωρά η λύση, είναι σαφές ακόμα και στα κομματικά στελέχη του ΔΗΣΥότι πρέπει να κατεβάσουν τις σημαίες του εθνικισμού κλπ. Υποτίθεται, θα κληθούν να στηρίξουν μια δικοινοτική λύση – δυο κοινοτήτων, χριστιανών και μουσουλμάνων. Αν, όμως, ένα επιφανές στέλεχος της παράταξης, ακόμα και σε αυτήν την περίοδ,ο κάνει διαχωρισμούς και λέει εμείς [και εκπροσωπεί τη δικοινοτική κυπριακή δημοκρατία] θέλουμε μόνο χριστιανούς, δείχνει μια βαθιά αντίφαση –που όπως είδαμε και πριν, την εκφράζει και το έντυπο της οικογένειας Κουλέρμου, το οποίο εκπροσωπεί ο Χάσικος. Είναι ακριβώς η ίδια αντίφαση με τις εξελίξεις στην Αγγλική Σχολή. Από την μια, η κυβέρνηση διαπραγματεύεται για διζωνική ομοσπονδία επανένωσης, ενώ από την άλλη στο μόνο ντε φάκτο δικοινοτικό σχολείο στο οποίο έχει ανάμιξη η πολιτεία, διορίστηκε ένα συμβούλιο που μοιάζει με τον Χάσικο στις χειρότερές του στιγμές.

Στο εσωτερικό του ΔΗΣΥ όλα αυτά, βέβαια, εξυπηρετούν τον Αβέρωφ, στην εσωκομματική διαμάχη που σαφώς το παίζει πολύ πιο έξυπνα. Έχει και αυτός του διχασμούς του – μαζί με τον Χάσικο, θα ήθελαν να το παίζουν "σερ", αλλά και να μπορούν στο εσωτερικό να πουλούν ρουσφετολογία της δεκαετίας πριν το 1930. αλλά ο Αβέρωφ ζήτησε μόνο μερικές αρχαιότητες [και έγινε και αυτός ρεζίλι] – ο Χάσικος εκτέθηκε μόνος του σαν αχάπαρος ρατσιστής, και σαν υπουργός που θέλει τους δημόσιους υπάλληλους να παραβιάζουν τους νόμους – για «ειδικές εξυπηρετήσεις». Ο Αβέρωφ ξέρει να ελίσσεται. Ο Χάσικος είναι θύμα μιας κωμικής μορφής, που ακόμα δεν κατάλαβε ότι είναι αστεία. Πίστεψε το ψέμα του και το ψέμα όσων των καλοκρατούσαν για να έχουν μέσο. Είναι η μοίρα της ημετεροκρατίας.



Δείγμα του λόγου της δεξιάς ως ερμηνεία φόντου, στο οποίο λειτουργεί το παραδοσιακό φαντασιακό της δεξιάς: προεκλογικό στην ΜΑΧΗ για του μετανάστες – συνεχίζοντας την υστερία του 2010..
[το κείμενο περιέχει ...και λεπτομέρειες..για αποφάσεις..ξενοδοχεία κλπ.. το ψέμα δεν έχει πρόβλημα να αναμετρηθεί με την πραγματικότητα, όταν το «κοινό» του λειτουργεί με βάση την υπακοή στην υστερία αντί στην ερώτηση για τα τεκμήρια [το "άμεσα υλοποιήσιμο" λ.χ. πότε θα εμφανιστεί;].. Αξίζει πάντως να σχολιαστεί και μια κάποια ανθρωπιστική ευαισθησία – αλλά, βέβαια, το κλίμα έπαιζε σαφώς με το φόβο και την προεκλογική υστερία.. εξού και ο τίτλος για «κουβαλητούς» που παραπέμπει στους τούρκους εποίκους κοκ.. Η ανάγκη, ωστόσο, να προβληθεί μια «ανθρωπιστική δικαιολογία, έστω στο στυλ, «εμείς εν τζαι..» δείχνει και την επιτυχία της αντίστασης του 2010 που υποχρέωσε ακόμα και τον ρατσιστικό λόγο να κρατά ισορροπίες..]

Εφημεριδα ΜΑΧΗ
ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ: Πέντε χιλιάδες Σύριοι κουβαλητοί.. στην Κύπρο...
Το άρθρο γράφτηκε: 2012-12-15 13:05:08
Άρθρο ενημέρωση: 2012-12-17 13:48:20
>>Η κυβέρνηση κρυφίως και υπούλως αποφάσισε να μεταφέρει στην Κύπρο, πέντε και πλέον χιλιάδες Σύριους «πρόσφυγες» και να αναλάβει εξ ολοκλήρου τη σίτιση, στέγαση και την φροντίδα τους για περίοδο ενός τουλάχιστον έτους!

ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ
Εν μέσω οικονομικής κρίσης και ανέχειας και ενώ το Υπουργείο Οικονομικών αποκόπτει συλλήβδην μισθούς, επιδόματα, συντάξεις και ωφελήματα και καταργεί την δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ακόμα και από τις πλέον ευπαθείς τάξεις του πληθυσμού, η κυβέρνηση κρυφίως και υπούλως αποφάσισε να μεταφέρει στην Κύπρο, πέντε και πλέον χιλιάδες Σύριους «πρόσφυγες» και να αναλάβει εξ ολοκλήρου τη σίτιση, στέγαση και την φροντίδα τους για περίοδο ενός τουλάχιστον έτους!

ΣΕ ΑΝΩΤΑΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Η ΑΠΟΦΑΣΗ
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «ΜΑΧΗΣ», η απόφαση λήφθηκε σε ανώτατο επίπεδο και με την εμπλοκή, τόσο του ίδιου του Προέδρου της Δημοκρατίας όσο και όλων των αρμόδιων υπηρεσιών του κράτους αλλά και του Υπουργείου Εσωτερικών και είναι άμεσα υλοποιήσιμη.

ΣΕ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ, ΛΑΚΑΤΑΜΙΑ και ΚΟΚΚΙΝΟΧΩΡΙΑ
Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, σε σύσκεψη που έγινε στο Υπουργείο Εσωτερικών μόλις την περασμένη εβδομάδα, αποφασίστηκε ότι οι Σύριοι θα μεταφερθούν από τη χώρα τους και συγκεκριμένα από τα Συρο-τουρκικά σύνορα στην Κύπρο ατμοπλοϊκώς, στα λιμάνια της Λεμεσού και της Λάρνακας και αρχικά υπάρχει η σκέψη όπως καταλύσουν προσωρινά σε διάφορα ξενοδοχεία των δύο παραλιακών πόλεων.

Οι σκέψεις των αρμοδίων όμως δεν σταματούν εκεί. Μελετούν το ενδεχόμενο όπως σε μεταγενέστερο στάδιο δημιουργηθούν ειδικοί καταυλισμοί για τους 5.000 Σύριους, σε διάφορες περιοχές της Κύπρου, μεταξύ των οποίων και η περιοχή Λακατάμιας στην Επαρχία Λευκωσίας και η ευρύτερη περιοχή των Κοκκινοχωριών στην Επαρχία Αμμοχώστου.

ΑΞΙΟΝ ΑΠΟΡΙΑΣ
Δεν αντιτιθέμεθα βεβαίως στην αλληλεγγύη προς τον συνάνθρωπο. Ούτε και διανοούμεθα να κατακρίνουμε την Κύπρο γιατί θέλει να τείνει χείρα βοηθείας σε πρόσφυγες. Άλλωστε μεγάλη μερίδα των συμπολιτών μας είναι πρόσφυγες και παρά το γεγονός ότι ούτε η Συρία ούτε καμιά άλλη χώρα, πλην ίσως της Ελλάδας, παρείχε παρόμοια ουσιαστική βοήθεια σε δικούς μας πρόσφυγες τότε, είναι δεδομένη και κατανοητή η ευαισθησία που διακατέχει όλους μας επί του θέματος τούτου. Είναι όμως άξιον απορίας το χρονικό σημείο κατά το οποίο η κυβέρνηση αποφάσισε να κουβαλήσει στην Κύπρο ακόμα 5.000 αλλοδαπούς, επιτείνοντας με αυτό τον τρόπο το ήδη υπάρχον πρόβλημα και αυξάνοντας τον αριθμό των αλλοδαπών που θα βοηθούνται από το κράτος σε μια περίοδο οικονομικής εξαθλίωσης των ίδιων των κυπρίων πολιτών.

ΚΑΥΤΑ ερωτήματα
Δε μπορούμε όμως παρά να επισημάνουμε τους κινδύνους που περικλείει μια τέτοια κυβερνητική απόφαση, πέραν του πασιφανούς, εκτός δηλαδή από το γεγονός ότι λαμβάνεται σε μια χρονική στιγμή που το κράτος στερείται τους πόρους και τα μέσα για να στηρίξει και να βοηθήσει τους δικούς του πολίτες, πόσο μάλλον τους ξένους. Ερωτήματα όπως:
• ποιο είναι το καθεστώς με το οποίο θα μεταβούν στην Κύπρο οι 5.000 Σύριοι;
• που θα καταλύσουν και που θα στεγαστούν;
• από ποια κονδύλια θα εκταμιεύονται τα αναγκαία για τη συντήρηση και στέγαση τους ποσά και ποιος θα τα διαχειρίζεται;
• θα καταστούν και αυτοί λήπτες δημοσίου βοηθήματος όπως οι υπόλοιποι αλλοδαποί στην Κύπρο (αιτητές πολιτικού ασύλου και πολιτικοί πρόσφυγες) και εάν ναι, τι ποσά θα λαμβάνουν;
• ποιος θα αναλάβει τα έξοδα για τυχόν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη τους κατά την παραμονή τους στην Κύπρο, την ώρα που η δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για τους κύπριους πολίτες καταργείται;
• ποιος θα αναλάβει την φύλαξη τους και ποιος θα επωμιστεί τα έξοδα μιας τέτοιας φύλαξης;
• με ποιο τρόπο διασφαλίζεται η έξοδος τους από την Κύπρο και η επάνοδος τους στη Συρία, έτσι ώστε να μην καταλήξουμε να έχουμε ακόμα 5.000 παράνομους αλλοδαπούς στην πατρίδα μας

φωτο Μαρίνου Νομικού


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου