3 Μαΐ 2015

Κουβέντες με τον Χαλίλη....

Κουβέντα πρώτη: Για το πρωτεούι στην Αγγλική Σχολή, την μεγάλη ήττα των φιλελευθέρων τζαι την φώτο του Τάσσου που εκρέμμασεν η Μάγδα στο γραφείο της!




Buyuk Hani σε σκούρα ώχρα, με φως δειλινό τζαι μυρωδκιές κιούλι…..
Μια αππιδκιά ποδηλασία που το σπίτι μου….
Εξήχασε ο Χαλίλης το κινητό του τζαι επετάχτηκα να του το φέρω.

«Έκαμε ο γιός μου φίλο ελληνοκύπριο στο σχολείο!» λαλεί μου.
Επιτέλους!….
Κάθε φορά που ο μιτσής ερώταν γιατί εν τον κάμνουν παρέα, ένοιωθα ένα σφίξιμο στο στομάσhι...
Τζαι μάχουμουν να τους παρηγορήσω βάλλοντας το σε πλαίσιο:
«Εν δύσκολα στο σχολείο γιατί πάτε με το Κυπριακόν άλυτο. Εν σαν να μεν υπήρχε δρόμος τζαι το σχολείο αναγκάστηκεν να περάσει που τα αγκάθκια τζαι τ'ακάμωτα. Είδετε όμως που σιγά σιγά ανοίει μονοπάτι? Δέτε τζαι γυρώ μας τι γίνεται. Στες χώρες δίπλα μας σφάζουν κόσμο απλώς τζαι μόνο επειδή εν διαφορετική η θρησκεία τους…»

«Μαραζώνει που τον λαλούν «ο τούρκος» οι συμμαθητές του. Αφού εν είμαι τούρκος, λαλεί μου, είμαι Κυπραίος… … Αμμά πριν κανένα μήνα ήρτε σπίτι τζαι έλαμπε «Παπά, φωνάζει με, με το όνομα μου ένας συμμαθητής μου! Σήμερα εγυρίζαμε με της αυλή του σχολείου οι δκυό μας! Ούλλην την ώρα! Εγινήκαμε φίλοι!» Στον μήνα εκαλέσεν τον τζαι σπίτι του. «Καλώ να σε πάρω γιέ μου» είπα του. Εν τζαι ήξερα ότι εν στην Λεμεσό  το σπίτι. Επήρα τον… εφιλέψαμεν τζαι με τους γονιούς, πολλά καλά πλάσματα τζαι την Κυριακή εννά πάμε στο χωρκό του παπά να φάμε …»
Ελάμπαν τα μάθκια του, το πρόσωπο… το σώμα ολόκληρο …
J
« ‘Εσιει χάζι ρε Χαλίλι που νομίζουν ότι εν η εθνικιστική οικονομική ελίτ που εδιόρισεν ο Αναστασιάδης που αλλάζει τα πράμματα στην Αγγλική Σχολή»

«Μαραζώνει που τον λαλούν «ο τούρκος» οι συμμαθητές του. Αφού εν είμαι τούρκος, λαλεί μου, είμαι Κυπραίος… … Αμμά πριν κανένα μήνα ήρτε σπίτι τζαι έλαμπε «Παπά, φωνάζει με, με το όνομα μου ένας συμμαθητής μου! Σήμερα εγυρίζαμε με της αυλή του σχολείου οι δκυό μας! Ούλλην την ώρα! Εγινήκαμε φίλοι!» Στον μήνα εκαλέσεν τον τζαι σπίτι του. «Καλώ να σε πάρω γιέ μου» είπα του. Εν τζαι ήξερα ότι εν στην Λεμεσό  το σπίτι. Επήρα τον… εφιλέψαμεν τζαι με τους γονιούς, πολλά καλά πλάσματα τζαι την Κυριακή εννά πάμε στο χωρκό του παπά να φάμε …»
Ελάμπαν τα μάθκια του, το πρόσωπο… το σώμα ολόκληρο …
J

«Ακριβώς! Ξέρεις ότι ακόμα  απαγορεύκουν μας να κάμνουμε τες συνεδριάσεις του PTA του parents & teachers association στο σχολείο? Ρε Ματίλτα, η Κυβέρνηση αφού ξέρει τι γίνετε γιατί επιτρέπει τούτον το καθεστώς apartheid? Αλόπως τελικά περιπαίζει μας ο Αναστασιάδης ότι θέλει λύση…»
'Ατε τωρά εξήγα του Χαλίλη ότι έσιει άλλες έννοιες ο Αναστασιάδης τζαι το Προεδρικό… Για τον Ρίκκο τζαι τον Νεοκλέους… την «προστασία των θεσμών»…. Τότε στες προεδρικές άμαν εβάλλαμεν το ερώτημα ότι με τόση διαφθορά πως εννά γίνει δουλειά, οι νεοφιλελεύθεροι εθυμώναν. Ετα δαμαί τωρά! Ούλλη η ενέργεια διοχετεύεται στην συγκάλυψη τζαι η ultimate νεοφιλελεύθερη mp wannabe εν προλαβαίνει να κάμνει unfriend που το facebook της όσους της το θυμίζουν..

«Αρκέψαν πάλε με το μπαϊράμι ρε Ματίλτα. Λαλούν να κρατήσουν το σχολείο ανοιχτό πάλε. Εδκιέβασες την έκθεση της Επιτρόπου που έκαμεν που πριν ανάμισι χρόνο. Λαλεί τους καθαρά να κάμουν μουσουλμανικές αργίες
«Ναι ξέρω. Αλλά δυστυχώς η έκθεση έννεν απόφαση, για ναν εν νομικά δεσμευτική. Να σου πω την αλήθκεια έσιει ευθύνη τζαι η Επίτροπος. Εν γίνετε ρε κουμέρα 2 χρόνια τωρά τζαι να μεν φκάλεις απόφαση. Μα εν δυνατόν να πιστεύκουν ακόμα ότι εννά γίνει δουλειά με “recommendations”. Δαμέ γράφει η επίτροπος ότι η πρόεδρος του Συμβουλίου είπεν τους ψέματα τζαι κανενού το φτι εν έδρωσεν… Η «εθνικά ορθή» αστική τάξη που διοικά την Αγγλική Σχολή μαντές τζαι εν τσιφλίτσι τους , τέθκιες εκθέσεις την μόνη αξία που τους διά εν του χαρτιού για recycling»
«Eξήγαμου τούτον ρε Ματίλτα. Αφού εν ο Αναστασιάδης που την εδιόρισε την Μάγδα γιατί εκρέμασε την φωτογραφία του Τάσσου στο γραφείο της στο Σχολείο
«Οκ Πέρα που την διαστροφή της υπόθεσης, να κρεμάζεις την φώτο του προ-προηγούμενου Προέδρου…. νομίζω εν τζαι ένα statement του στυλ, σε τούτον τον λόφο, επικυριαρχία έσιει το πριγκιπάτο του Νικόλα. Άκουσα ότι εστήθηκε ολόκληρη ομάδα γυρών της, που εθνικά ορθoύς δικηγόρους τζαι τραπεζίτες….
Τελικά η κατάσταση στην Αγγλική Σχολή εν τζαι μια μεγάλη ήττα των φιλελευθέρων οι οποίοι γενικά εν αλλού. Ας πούμε τωρά εν busy να τζυνηούν τον Βαρουφάκη!…»


Κουβέντα δεύτερη: Για τες εκλογές, τα λευκαρίτικα ως σύμβολο… τζαι το Big Fat Greek wedding!

«Ίντα μπου λαλούν οι ελληνοκύπριοι για την εκλογή του Ακιντζί» ρωτά με.
«Εν happy» λαλώ του. «Οι παραπάνω…»
«'Αννε έλα να ακούσεις» φωνάζει χαρούμενα
Θα μπορούσε να περάσει για αρφή του, η όμορφη Αησωζομενίτισσα μάνα του, που φκαίνει που το μαχαζί με τους χαλβάες 
«Έννα έχουμε λύση αλόπως» λαλεί της
«Ο παπάς μου εν που την Λουρουτζίνα. Τζείνου εν του λαλούμε τίποτε γιατί θυμώνει. Εν αντέχει άλλην απογοήτευση. Είπεν μας «Μεν μου συνεφέρνετε την λύση εμένα -
Αν γινεί, μόνο τότε νάρτετε να μου πείτε»
«Η δική μου η μάνα εν το ανάποδο.» λαλώ τους «Είμαι εγώ που συκκιρτώ στην περίπτωση μας – μα εν βαρκιέται να με ρωτά ούλλην την ώρα? Η δε γιαγιά μου ήταν ακόμα σιειρότερη. Τζείνη κάθε φορά που άκουεν καμιάν ψιλή έσαζεν τζαι τες βαλίτσες της …. Λλίον πριν πεθάνει, εγίνηκεν τέλλεια σουρεαλιστικό. 'Αρκεψεν να θωρεί τον Πάπα στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΡΙΚ να της λαλεί «Μαριαννού εννά πάεις έσσω σου, ελύθηκεν το Κυπριακό» Έβαλλεν δύναμη να ζήσει να το ζήσει... εκατάφερεν να λειτουρκηθεί στην έξω εκκλησιά 2 φορές, το 2010 & 11 που μας αφήκαν να μπούμε στο στρατόπεδο, αμμά έφυεν στα 97 χωρίς να μπει μέστο χωρκό …


Πε μου για τες εκλογές Χαλίλη…»

«Ο Ακιντζί έπιαεν πάνω που το 60%!
Ο Ταλάτ έπιαεν μόνο 53% τότε, αλλά η δύναμη που είσιεν ο Ταλάτ ήταν μεγαλύτερη – τότες ήταν εξέγερση. Τωρά εν παραπάνω σαν μια πλειοψηφική δήλωση ότι είμαστε Κυπραίοι, ότι διαφέρουμε που τους Τούρκους , ότι εν φοούμαστε την Τουρκία….
Εν είμαστε σαν τζείνους. Πρώτα π’ όλα εμείς εν είμαστε θρήσκοι.  Ξέρεις ότι τούτα τα λευκαρίτικα στο Buyuk Han, εντζαιν οι τουρίστες που τα γοράζουν. Εν παραπάνω οι τουρκοκύπριοι. Ως τζαι οι φοιτητές παίρνουν τα μαζί τους τζαι κάμνουν τα δώρο στους καθηγητές στα πανεπιστήμια τους. …
Θωρείς το τζαι στην την γλώσσα. Πέρα που την ντε φακτο διαφορά που έσιει η κυπριακή που την τουρκική, η οποία αντιστέκεται, οι μιτσιοί χρησιμοποιούν καταύτης λέξεις ελληνο- κυπριακές, εγγλέζικες, ιταλικές …
Μαντές τζαι προσπαθούμε ν'αρπαχτούμε που οτιδήποτε κυπριακό τζαι να διαφοροποιηθούμε όσον γίνεται παραπάνω που τους τούρκους….
Οι λόγοι για τούτην την «έξαρση» κυπριωτισμού που βιώνουμε τωρά εν ουσιαστικοί. Να ζιείς σε μιαν χώρα που έννεν αναγνωρισμένη εν μεγάλο πρόβλημα. Εν σαν να μεν έσιει νόμους, καμμιάν προστασία. Ξέρεις πόσοι εγκληματίες εσυναχτήκαν? Τα καζίνα τζαι τα πορνεία που εν που τες μεγαλύτερες «βιομηχανίες», συνοδεύκουνται που trafficking τζαι μπράβους. Φοούμαστε για τα παιδκιά μας … όσοι μπορούν στέλλουν με τα σε ιδιωτικά σχολεία. Εν νοιώθουμε αφάλεια, εν θέλουμε να συνεχίσουμε έτσι. Εν τζαι το θέμα της θρησκείας. Μάχουνται μες στα σχολεία μας, αμμά εμείς είμαστεν secular. Είδες που γεμώνουν τους τόπους με τζαμιά?

«Οι έποικοι?» ρωτώ
«Που ήμουν φοιτητής  στο Cyprus Middle East University αρχές του 90, εμαχούμαστε μεταξύ μας τζαι εκατηγορούσαμεν τους έποικους. Τζαι μιαν ημέρα ένας της παρέας εκμυστηρεύτηκεν μου ότι ήταν τζαι τζείνος έποικος. Εμίλαν κυπριακά, εν τον εξεχώριζες… Oπότε καταλαβαίνεις. Σήμερα 20 χρόνια μετά εν ακόμα παραπάνω η ένταξη. 'Ερκουνται μιτσιές δαμαί στο μαγαζί τζαι κλαίουνται, εν θέλουν να παν με τους γονιούς τους πίσω στα Άδανα. Αφού εγεννηθήκαν τζαι εμεγαλώσαν στην Κύπρον, εν κυπραίες»

«Ο παπάς μου εν που την Λουρουτζίνα. Τζείνου εν του λαλούμε τίποτε γιατί θυμώνει. Εν αντέχει άλλην απογοήτευση. Είπεν μας «Μεν μου συνεφέρνετε την λύση εμένα - Αν γινεί, μόνο τότε νάρτετε να μου πείτε»
«Η δική μου η μάνα εν το ανάποδο.» λαλώ τους «Είμαι εγώ που συκκιρτώ στην περίπτωση μας – μα εν βαρκιέται να με ρωτά ούλλην την ώρα? Η δε γιαγιά μου ήταν ακόμα σιειρότερη. Τζείνη κάθε φορά που άκουεν καμιάν ψιλή έσαζεν τζαι τες βαλίτσες της …. Λλίον πριν πεθάνει, εγίνηκεν τέλλεια σουρεαλιστικό. 'Αρκεψεν να θωρεί τον Πάπα στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΡΙΚ να της λαλεί «Μαριαννού εννά πάεις έσσω σου, ελύθηκεν το Κυπριακό» Εβαλλεν δύναμη να ζήσει να το ζήσει... εκατάφερεν να λειτουρκηθεί στην έξω εκκλησιά 2 φορές, το 2010 & 11 που μας αφήκαν να μπούμε στο στρατόπεδο, αμμά έφυεν στα 97 χωρίς να μπει μέστο χωρκό..

«Πόσοι έποικοι εψηφίσαν τον Ακιντζί? 50 % 40%?»
 «Εν είμαι σιουρος. Αμμά εψηφίσαν τον. Ξέρεις, αλλάξαν τα πράμματα. Θωρούν τζαι τζείνοι συμφέρον με την λύση. Ας πούμε μηνήσκουν σε ένα σπίτι που τους εδώκαν, πάσιν στη τράπεζα να το βάλουν υποθήκη για να πιάν κανένα δάνειο τζαι λαλούν τους εν γίνεται, τούτον εν ελληνοκυπριακόν…»

«Ο Ερντογάν
«Όταν ήταν αντιπρόεδρος ο Ακιντζί πριν καμιάν δεκαετία, αναγκάστηκεν να παραιτηθεί μετά που ετσακώθηκεν με τον Ερντογάν. Τωρά εν διαφορετικά τα πράματα. Η τουρκική κυβέρνηση είδες, εν εφκήκεν να υποστηρίξει τον 'Ερογλου. Μια λύση εννα τους ένι ωφέλιμη όσον αφορά τον ρόλο που θέλουν να έχουν στην ανατολική μεσόγειο… Στόχος της ένι “Max
imum Benefit”…  Τζαι οι τουρκοκύπριοι που την άλλη εν αποφασισμένοι να υπερασπιστούν την κυπριακότητα τους…»

«Nα σου πω τζαι γω μιαν ιστορία ρε Χαλίλη…Την επόμενη της εκλογής σαν επερπάταν η μάνα μου στον Άη Δεμέτη, έκαμεν το σήμα της νίκης σε ένα αυτοκίνητο με τουρκοκυπριακούς αριθμούς. Εσταμάτησεν το αυτοκίνητο  τζαι εκατέβηκεν ο οδηγός. Ανησυχώ, λαλεί του  που τον πολεμά ο Ερντογάν τον Ακιντζί. Εν ο Ακιντζί που πολεμά τον Ερντογάν λαλεί της… J»

«Λαλείς μου ίντα μπου τζείνη η φωτογραφία που εβάλετε στο φπ? Κάτι μιτσιοί να κρατούν ένα πανό «I am an orange, you are an apple but in the end we are all fruit””
Εν ένα Carnival parade που εκάμεν το λύκειο Lefkosa Turk Lisesi - ένα πολυπολιτισμικό happening. Η έμπνευση για το πανό εν που την στην ταινία «Μy Βig Fat Greek Wedding” που την κουβέντα που κάμνουν στο τέλος ….»

Μπροστά στο δέος με το οποίο μου εμιλούσε για την ταινία εν ετόλμησα να του πω ότι εν τη είδα… προφανώς το ότι θωρούν τζαι αρέσκει τους μια ταινία για έλληνες μετανάστες εν τζαι τούτον όπως τα λευκαρίτικα. Ακόμα μια διαφοροποίηση που το «Τούρκος» που έννενι…..







«Nα σου πω τζαι γω μιαν ιστορία ρε Χαλίλη…Την επόμενη της εκλογής σαν επερπάταν η μάνα μου στον Άη Δεμέτη, έκαμεν το σήμα της νίκης σε ένα αυτοκίνητο με τουρκοκυπριακούς αριθμούς. Εσταμάτησεν το αυτοκίνητο  τζαι εκατέβηκεν ο οδηγός. Ανησυχώ, λαλεί του, που τον πολεμά ο Ερντογάν τον Ακιντζί. Εν ο Ακιντζί που πολεμά τον Ερντογάν λαλεί της… J»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου