31 Μαΐ 2015

Σπόντες




  • Ο Αβέρωφ «έχασε», αλλά το κατάλαβε και θα το παρεδεχθεί ή θα ψάχνει τρόπους να συνεχιστεί η Σιακόλεια προσπάθεια;… Άντε να δούμε, αν ο Αβέρωφ θα συνεχίσει το σενάριο της εξυπηρετησης Σιακόλα at all costs ή αν θα υιοθετήσει άλλο ρόλο πιο κοντινό στην πραγματικότητα. Πάντως, η Νομική Υπηρεσία έκανε την δουλειά της και όχι εκείνη του Αβέρωφ ή του Σιακόλα. Και εύσημα στην Κ. Σάββα του Πολίτη που το πρόβαλε – και με τίτλους που παρέπεμπαν και στην προηγούμενη συζήτηση:  Ο Πολίτης, Σάββατο, 30 Μαΐου 2015, Σελ.1: "Πρόταση νόμου - Θα αποσύρει ο Αβέρωφ;"
    Σελ. 3: "Έπαιξε και έχασε ο Αβέρωφ: Η Νομική υπηρεσία γνωμάτευσε ότι η πρόταση νόμου αντίκειται σε ευρωπαϊκή Οδηγία
    => Τη δέσμευση ότι θα αποσύρει την πρόταση για τη δυνατότητα αιτητή πολεοδομικής άδειας να παρακάμπτει εισηγήσεις του τμήματος Περιβάλλοντος με προσφυγή σε υπουργική επιτροπή, αν αυτή αντιβαίνει το κεκτημένο, καλείται να υλοποιήσει ο Αβέρωφ Νεοφύτου"
      


















  • Στην περίπτωση του νομοσχεδίου για την αξιολόγηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, που κατέθεσε ο Αβέρωφ κατ' εντολήν του Σιακόλα, η στάση που τήρησε η εφημερίδα Πολίτης υποδηλώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ιστορικές (και εγγενείς) αντιφάσεις του κυπριακού (νέο-)φιλελευθερισμού, ο οποίος κινείται μεταξύ ενός "αναπτυξιακού καθεστώτος εξαίρεσης" από τη μια πλευρά και ενός "εξευρωπαϊσμού της περιβαλλοντικής πολιτικής" από την άλλη. Βέβαια, το ερώτημα είναι... τι κωλοτούμπα θα κάνει ο Πολίτης στην περίπτωση των αμπελοπουλιών! Γιατί στην περίπτωση του νομοσχεδίου για την αξιολόγηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων κατά παράκαμψη των καθ' ύλην αρμόδιων αρχών (δηλαδή των Τμημάτων Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας) ο Πολίτης τήρησε εξαρχής μία πιο μετριοπαθή και ισορροπημένη στάση. Στην περίπτωση της νομιμοποίησης της θήρευσης αμπελοπουλιών κατά παρέκκλιση της κυπριακής νομοθεσίας, της κοινοτικής οδηγίας και των διεθνών συμβάσεων ο Πολίτης διαδραμάτισε το ρόλο του φερέφωνου των 3Χ (Χαμπουλλάς - βουλευτής του ΔΗΣΥ στην επαρχία Αμμοχώστου, Χατζηγέρου - Προϊστάμενος της Υπηρεσίας Θήρας και Πανίδας και Χάσικος - Υπουργός Εσωτερικών). Όταν, λοιπόν, έρθει η γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας ή η έκθεση της Επιτρόπου Διοικήσεως της Κυπριακής Δημοκρατίας ή η αιτιολογημένη γνώμη της Γενικής Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ή ακόμη καλύτερα το πρόστιμο από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, εκεί να δούμε τι είδους κωλοτούμπα θα κάνει ο Πολίτης. 


    • Και καλά κάνουν να αρχίσουν να το σκέφτονται κάποιοι/ες στον Πολίτη: πώς θα σωθεί η υπόληψη μιας εφημερίδας που θέλει να ... "τα λέει όλα", όταν η προσπάθεια επικοινωνιακής συγκάλυψης κάποιων πολιτικών και διοικητικών αξιωματούχων (Χαμπουλλάς, Χατζηγέρου, Χάσικος) θα πρέπει να μετατραπεί σε προσπάθεια ... αντικειμενικής προβολής αλλεπάλληλων νομικών και θεσμικών χαστουκιών (γνωμάτευση Νομικής Υπηρεσίας, έκθεση Επιτρόπου Διοικήσεως, αιτιολογημένη γνώμη Γενικής Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ή / και πρόστιμο από το Δικαστήριο Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων); Θα 'χει πλάκα, πάντως, να δούμε τον Πολίτη να κάνει τη μετάβαση από τα "Αμπελοπούλια του κ. Χαμπουλλά" στα "Χαστούκια των Αμπελοπουλιών"!  
    •  
    • Η επιλεκτική δικαιοσύνη: Τώρα μας νοιάζει αν γίνονται διαρροές στην Κεντρική Τράπεζα; Όταν, το 2012, ο Π. Δημητριάδης κατήγγειλε παράνομη διαρροή εγγράφων από την Κεντρική, τότε, η αστυνομία, αντί να διερευνήσει το θέμα, εστίασε στον Δημητριάδη. Ήταν η εποχή που τα ΜΜΕ, πειθήνια, αναπαρήγαγαν ψέματα, όπως το ότι μπήκαν κάμερες στην Κεντρική – χωρίς να στείλουν έστω ένα δημοσιογράφο να το ερευνήσει. Ήταν, βέβαια, η εποχή του Ρίκκου, όπου «αδίκημα» ήταν να είσαι κάποιος τον οποίο [ή την καρέκλα του οποίου] "ήθελε" ο Ρίκκος – και όσοι ήταν πίσω του. Τώρα, να υποθέσουμε υπάρχει ευαισθησία για τις παράνομες διαρροές; Άντε να δούμε, αν θα υπάρξει ισονομία – έστω και τώρα. Η αστυνομία, λοιπόν, πήρε τον σκληρό δίσκο από τον υπολογιστή της κ. Γιωρκάτζη. Τον σκληρό δίσκο από τον υπηρεσιακό υπολογιστή του κ. Ορφανίδη τον πήρε ο ίδιος, χωρίς άδεια, αφού είχε λήξει η θητεία του πια. Θα διωχθεί ή όχι; Και διαρροή εμπιστευτικών πληροφοριών για τον θεσμό περιείχε [αφού ήταν υπηρεσιακός υπολογιστής] και υποκλοπή δημόσιας περιουσίας ήταν. Ή μήπως εκεί φτάνει το μακρύ προστατευτικό χέρι του κυκλώματος του Αβέρωφ; Ή και άλλων;

    • Και για να θυμόμαστε, τότε ο Πολίτης της Κυριακής,  είχε φωτογραφίσει τον Κοιλιάρη ως το βασικό ύποπτο για τις διαρροές – και υπήρχαν και αναφορές για την συμπεριφορά του. Και όμως, δεν έγινε τίποτα και ήταν ο αγαπημένος του προεδρικού, μέχρι που ήρθε το Μπούμερανγκ Ρίκκου. Άσε που μάθαμε ότι ξέρει και από αθηναϊκές «μαφίες». Αλλά για διαρροές μάλλον δεν ξέρουμε, αν τον ρώτησε η αστυνομία.

    • Η Θ.Θ. [μάλλον Θεανώ Θειοπουλου] στον Φιλελεύθερο είχε ένα αιχμηρό συγκριτικό σχόλιο – οι βουλευτές τώρα τα έχουν συνεχώς με τον διοικητή της Κεντρικής. Και αυτό έγινε και επί Δημητριάδη και επί Γιωρκάτζη. Πολλοί όμως από αυτούς, όταν ήταν ο Ορφανίδης στη θέση του, όχι μόνο δεν έκαναν κριτική, αλλά ότι ανοησία τους έλεγε την θεωρούσαν ιερή. Και την αναπαρήγαγαν – από την αμφισβήτηση των στοιχείων της στατιστικής υπηρεσίας (για να συγκαλύψει την λάθος εκτίμηση του προτίμησε να υπονομεύσει την εικόνα της χώρας στους οίκους αξιολόγησης - που κατά τα αλλα τόσο πίστευε) μέχρι τη βολική απραξία του, απέναντι στα κόλπα του Βγενόπουλου ιδιαίτερα όταν μετατράπηκε η Εγνατίας σε παράρτημα. Τότε, συγκάλυπταν και τώρα έγιναν ευαίσθητοι; Είναι άραγε η ένοχη συνείδηση μερικών για την δική τους στάση συγκάλυψης,ή μήπως είναι ότι από τότε δεν ελέγχουν την Κεντρική με ένα βολικό διοικητή που θα τους κάνει την συγκάλυψη και τα ρουσφέτια για τα συμφέροντα που εξυπηρετούν; Ετοιμάζουν τον αχυράνθρωπο που θα τους βοηθήσει να ελέγχουν και πάλι;

    • Η λίστα με τα δάνεια των βουλευτών έπρεπε να είχε δημοσιοποιηθεί από τη βουλή την ίδια. Δηλαδή τώρα η πολιτική ελίτ θέλει να λογοκρίνει τα στοιχεία για τη σύγκρουση συμφερόντων; Το άλλο κουφό αυτής της ιστορίας στην Κεντρική, είναι ότι ξαφνικά τόσοι και τόσοι σχολιαστές που φώναζαν για δημοσιοποίηση στοιχείων [όταν ήταν να γίνει με την μέθοδο του «κατακλυσμού πληροφοριών» για να συγκαλυφθούν συγκεκριμένοι] τώρα κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν ότι το θέμα είναι η σύγκρουση συμφερόντων των βουλευτών. Διότι είναι ένα ποιός ζήτησε και δημοσιοποίησε τα στοιχεία, και είναι άλλο αν έπρεπε. Γιατί δεν έπρεπε λοιπόν; Γιατί να μην ξέρουμε ποιοί βουλευτές είναι χρεωμένοι στις τράπεζες, και άρα ίσως τους κάνουν και εξυπηρετήσεις; Αυτά όφειλαν να τα πουν οι ίδιοι – και να είναι ευγνωμονες ότι δημοσιοποιήθηκαν τα στοιχεία. Αν τους ενδιέφερε να ξέρει το κοινό την αλήθεια.

    •  Πόσα στοιχίζουν τα έξοδα των ακριβοπληρωμένων του ΔΣ της Κεντρικής – έξοδα καύσιμων και καφέδες. Την περασμένη εβδομαδα, η Χαραυγή είχε ένα παραπολιτικό σχόλιο για μερικούς στην Κεντρική Τράπεζα που ξοδεύουν με το στυλ προνομιούχου. Δημοσιεύουμε, εδώ, πληροφορίες για μερικά ποσά και τα άτομα – και αν δεν ευσταθούν πολύ ευχαρίστως να δημοσιεύσουμε διάψευση. Αλλά τα δυο αυτά άτομα είχαν και στο παρελθόν να αντιμετωπίσουν κατηγορίες ή υποψίες – ο ένας από τον καιρό του χρηματιστηρίου και άλλος για συμμετοχή στη συγκάλυψη που οδήγησε στην τραπεζιτικη κρίση.  Ο ένας, λοιπόν, ο κ. Πολυδωρίδης ζήτησε, συμφωνα με τις πληροφοριες, 650 ευρώ για έξοδα των καυσίμων του. Το ΔΣ ειχε 13 συναντήσεις στις οποίες συμμετείχε - αν υποθέσουμε ότι το κόστος της διαδρομής Λεμεσού - Λευκωσίας είναι 20 ευρώ, τότε το πραγματικό κόστος είναι 260 ευρώ – άντε να το κάνουμε 300. Ο κ. Πολυδωρίδης διορισμένος των νεοφιλελεύθερων μας, ήθελε όμως και άλλα τόσα; Θα μας εξηγήσει κάποιος  - ή και ο ίδιος – γιατί; Διότι βγαίνουν μετά και αυτοί που τον διόρισαν και μιλούν , ακομα, για σπάταλο κράτος. Ιδού ποιοί κάνουν τα «πηδήματα» Μαυρίδη. Όσο για τον Συρίχα: απολαμβάνει εισόδημα, λόγω της θέσης του, που ανέρχεται σε 140.000 ευρώ και ζήτησε 14,90 ευρώ για έξοδα καφέδων!!..Αντραπείτε τζαι λλίον ρε…
    •  
    • Θα παίρνουν και έξοδο επίσκεψης στην Πάφο δυο φορές την εβδομάδα οι Μαληκκίδης και Βέργας; ! Δημοσιεύουμε μια πληροφορία που κυκλοφορει και αναμένουμε να δούμε την εξέλιξη. Σύμφωνα, λοιπόν, με πληροφορίες μας οι δυο ένοχοι [με δική τους παραδοχή] αλλά ταυτόχρονα και συνεργάτες του Ρίκκου στο στήσιμο επιλεκτικά του σκανδάλου του ΣΑΠΑ [σύμφωνα με το οποίο απαλλάγηκαν οι εργολάβοι που πήραν 38.3 εκατομμύρια], ζήτησαν να τους δοθεί άδεια να πηγαίνουν στην Πάφο δυο φορές την εβδομάδα για να παρακολουθούν μαθήματα στο πανεπιστήμιο Νεάπολης. Τίποτε άλλο; Δηλαδή, τώρα θα έχουμε επέκταση της προνομιακής αντιμετώπισης με εκδρομές στην Πάφο; Μήπως πριν φύγει ο Ρίκκος, τους είχε υποσχεθεί και αυτό το κόλπο [που θα κατέληγε να μένουν και την Πάφο 2 βράδια την εβδομάδα] για να του «δώσουν» αυτούς που «ήθελε» - και «ήθελαν» όσοι ήταν πίσω του όταν έστηνε το θέαμα;

    •    «Κάμνει όπως τον Ρίκκο»….Οι δικηγόροι του Ρίκκου στο Ανώτατο φαίνεται να εκφράζουν την ίδια θεατρική πόζα όπως και ο Ρίκκος πριν. Δεν δέχονται τίποτα – θα πάνε Ευρώπη αν δεν γίνει το δικό τους. Αυτά, βεβαίως, είναι δικαιώματα του Ρίκκου ως κατηγορούμενος. Είναι δικαιώματα τα οποία μπορεί να επικαλεστεί κάποιος, ο οποίος είναι συνεπής ας πούμε στην κριτική, και όχι στην τυφλή, αποδοχή δικαστικών αποφάσεων. Η ξεφτίλα του Ρίκκου όμως είναι η εξής: ενώ μέχρι πριν ενάμισι μήνα, το έπαιζε ότι οι αποφάσεις της εισαγγελίας [οι δικές του δηλαδή] έπρεπε να θεωρούνται σχεδόν τόσο ιερές όσο και του Ανώτατου, ξαφνικά άλλαξε πλήρως στάση και ρητορική, και τώρα η κυπριακή δικαιοσύνη έχει, λέει, «χαμηλό επίπεδο» κοκ. Απλώς γιατί πιάστηκε στα πράσα και κατηγορείται. Τώρα άλλαξε απόλυτα, 180 μοίρες. Παραδοσιακά λεγόταν «εν της παπαθκιας τα ξύλα». Τώρα θα λέγεται «κάμνει όπως τον Ρίκκο».

    • Το κιτς σαν στρατηγική επικοινωνίας, ο Βίκτορας και τα ψέματα του κυβερνητικού επιτελείου για τις ιδιωτικοποιήσεις. Η στήλη επιμένει ότι στο μελλοντικό μουσείο του κιτς θα πρέπει να υπάρχει, έστω και ένα μικρό, ειδικό ένθετο σε κάποια γωνία, γωνίτσα τέλος πάντων, αφιερωμένο τον Βίκτορα..Το κιτς είναι η «κακογουστιά», αλλά για να το προσδιορίσουμε και λίγο ιστορικά, είναι όταν σημεία-σύμβολα βαρυφορτώνται από συναισθηματική ένταση,  η οποία μεγαλώνει ανάλογα με το πόσο απομακρύνεται από την πραγματικότητα η ρητορική που τα χρησιμοποιεί. Το κιτς επικοινωνιακά είναι και μια στρατηγική μετατόπισης με αποσπάσματα συναισθηματικών φορτίσεων τα οποία προσπαθεί η προπαγάνδα να χρησιμοποιήσει για να συγκαλύψει τις πραγματικές προθέσεις αυτών που μιλούν [συνήθως της εξουσίας]. Ρωτάνε τον Βίκτορα σε τηλεοπτική εκπομπή κάτι για το μπλοκάρισμα των προσπαθειών της κυβέρνησης για ιδιωτικοποιήσεις. Το θέμα αφορά αυτήν την ευρύτερη γελοία απόπειρα δημόσιων ψεμάτων από τον Χάρη, τον Πρόδρομο κοκ, που ξεκινά από το ύφος της αβάσταχτης αθωότητας: «μα οϊ σιόρ..ποιός σας είπε ότι θέλουμε να αλλάξουμε το καθεστώς με στόχο τις ιδιωτικοποιήσεις;» [ Εννοώντας άραγε – «Έτο απλά είμαστε αθκιασεροί τζαι κάμνουμε αλλαγές καταστατικών για να περνά η ώρα»;]. Αυτό είναι το σενάριο  της δήθεν αθωότητας, κρύβει πίσω του την πρακτική Αβέρωφ: «προσπαθούμε να τους ξεγελάσουμε με ένα δήθεν άσχετο νομοσχέδιο». Αυτό, όμως, δεν περπατά πια. Μετά αρχίζει το σενάριο 2: «Μα σίγουρα δεν θα θιγούν οι εργαζόμενοι» και απορείς πότε ξαφνικά η ρητορικη του ψέματος 1 παραδέχτηκε ότι αυτά γίνονται για ιδιωτικοποιήσεις. Σε αυτές τις μεταβάσεις από το ψέμα 1 στο ψέμα 2, ο Βίκτορας φαινόταν να καταλαβαίνει την γελοιότητα των επιχειρημάτων και των βαρύγδουπων ψεμάτων, αλλά άντεξε να μην γελάσει – όπως φάνηκε να του φεύγει σε μια στιγμή. Όταν, όμως, έφτασε στις ιδιωτικοποιήσεις, ξαφνικά πάτησε κασέτα  -φταίνε οι προηγούμενοι. Δύσκολο να πει ότι φταίνε για τις ιδιωτικοποιήσεις, αφο΄τ δεν τις ήθελαν και επέμεναν στις διαπραγματεύσεις. Ο Βίκτορας και το κιτς, όμως, δεν ενδιαφέρονται για την πραγματικότητα. Ο στόχος είναι να φτιαχτεί μια απλοϊκή συναισθηματική εικόνα με το κλίμα της υστερίας του 2013 [ίσως και πιο πριν] όταν ο απόλυτος έλεγχος των ΜΜΕ από τα τραπεζιτικά συμφέροντα και την κυβέρνηση, εξασφάλιζε ένα μονόλογο στον κάθε Βίκτορα. Όμως, τώρα φαίνεται σαν την μούγια μέσα στο γάλα – καθώς η επανάληψη και η απόσταση του χρόνου κάνει τα ψέματα πιο εμφανή, και τις προσπάθειες μετατόπισης αστείες.. Λέει, λοιπόν, ο Βίκτορας «Να μην γυρίσουμε στις πρακτικές του τί γινόταν πριν και είχαμε την κρίση» κλπ. Προσπαθεί να είναι και έμμεσος στο κλισέ που προσπαθει να πουλήσει για χιλιοστή φορά. Ως θεατής, όμως, το κιτς το προσπερνάς και σκέφτεσαι αν κολλούν τα μαθηματικά. Οι μαστόροι του Βίκτορα φώναζαν για το έλλειμμα και το δημόσιο χρέος [αυτό το ξέχασαν τώρα γιατί το διόγκωσαν οι τράπεζες τους]. Οι ημικρατικοί όμως πρόσφεραν τουλάχιστον 100 εκατομμύρια τον χρόνο στο δημόσιο ταμείο. Άρα; Μείωναν και το έλλειμμα. Ο Βίκτορας θα ήθελε λιγότερα έσοδα και μεγαλύτερο έλλειμμα; Ο Βίκτορας ήθελε την κρίση; Συμπέρασμα. Μην περιμένεις λογική συνοχή από τον Βίκτορα – μόνο το κιτς μένει. Φτηνές ατάκες που τις κουβαλά ο αέρας σαν κλισέ. Ή ίσως και το συγκρατημένο γέλιο για το πόσο αστεία είναι πια η παράσταση.

    • Και γιατί τώρα οι κατηγορούμενοι έγιναν «Τιτάνες»; Μια ακόμα άσκηση στην ασυνέπεια του δημόσιου λόγου που υιοθετούσε χωρίς δεύτερη σκέψη τα θεάματα του Ρίκκου.  Ο Φιλελεύθερος είχε ως πρωτοσέλιδη λεζάντα σε φωτογραφία για την εκδίκαση της προσφυγής του γενικού εισαγγελέα για παύση του Ρίκκου, το «νομική τιτανομαχία» Κληρίδη  - Ερωτοκρίτου. Καλά, εδώ δεν είναι σαφές ποιός είναι ο κατήγορος και ποιός ο κατηγορούμενος; Θα μπορούσε, βέβαια, να πει  ο διευθυντης σύνταξης της εφημερίδας ότι εδώ υπάρχει διαμάχη. Ναι, αλλά και στις δίκες που έστηνε ο Ρίκκος [όπως η Δρομολαξιά – και η επιλεκτική υιοθέτηση βαρηκοΐας για να μην ακούσει κάποιος τις ηχογραφήσεις δεν έχει νόημα για δημοσιογράφους] ή στα θεάματα "ανακρίσεων" με διαρροές για «δίκη μέσω των ΜΜΕ», το μονότονο μοτίβο των απολογητών, τότε, του Ρίκκου, και αυτών που συγκάλυπταν το ότι στηνόταν δίκη,  ήταν ότι έπρεπε να αφεθεί η δικαιοσύνη να προχωρήσει. Αφού το είπε η εισαγγελία [έστω και ο βοηθός] αυτό υποτίθεται, ήταν, η αλήθεια - για μερικούς. Άλλωστε και ο Ρίκκος το ίδιο κόλπο έπαιζε - αλλά τώρα θυμήθηκε τα ανθρώπινα δικαιώματα, και ότι δεν πρεπει να πιστεύουμε τις κατηγορίες. Τώρα, λοιπόν, γιατί δεν είναι το ίδιο; Όπως ορθά παρατήρησε ο διευθυντής σύνταξης του Φιλελευθέρου ο κ. Καλλή  κατέληξε σε πόρισμα - και μάλιστα ποινικό και όχι διερευνητικό. Άρα στο Ανώτατο προσφεύγει ο θεσμικά αρμόδιος και η διατύπωση, θεσμικά θα έπρεπε να είναι [αν υπάρχει συνέπεια] «ερευνάται», «δικάζεται» ο Ρίκκος, όχι «τιτανομαχία».; Ο Τσουρής κατηγορήθηκε και καταδικάστηκε γιατί με βάση την ειδικότητά του, αμφισβήτησε το θέαμα που έστηναν η οικογένεια Κουλέρμου με διάφορους δημόσιους εξυπηρετητές τους. Αφού δεν μπορούσαν να τον αντιμετωπίσουν, με την βοήθεια της κ. Ελεονόρας ποινικοποίησαν την επιστημονική άποψη για να την λογοκρίνουν. Και όμως, πολλοί σιώπησαν και σιωπούν ακόμα, γιατί κάνουν ότι σε μερικές περιπτώσεις σέβονται δήθεν τυφλά τις διαδικασίες – χωρίς καν να διαβάζουν τις αποφάσεις των δικαστηρίων. Και όποιος διαβάσει την απόφαση του Σάντη και των συνεργατών του, θα πρέπει να έχει πολλή φαντασία και προθυμία για κατανάλωση «γλαφυρότητας» για να μην δει πως διάφορα άτομα δικάστηκαν και καταδικάστηκαν με ύποπτες και αντιφατικές διαδικασίες. Και στην διαδικασία στησίματος της δίκης, συμμετείχαν δυστυχώς και ΜΜΕ. Όσοι θέλουν μπορεί να ξανακούσουν τις ηχογραφήσεις του πως στήθηκε η δίκη και μετά να θυμηθούν πως απειλούσε ο Λίλλης τους δημοσιογράφους που κάλυπταν την δίκη. Και τότε θα καταλάβουν.. Αν τολμούν να δουν την πραγματικότητα.

    • Χαμός κυρίου με τους διεθνείς οργανισμούς που εκπροσωπούν το ποδόσφαιρο – και οι αμερικανοί μόνιμα στο μοτίβο του Χόλυγουντ. Για να μην νομίζετε ότι είναι μόνο κυπριακό το φαινόμενο. Των Κουτσοκούμνη, Κούμα και Λευκαρίτη, ας πούμε. Αν και το ότι υπάρχει πολιτικό παρασκήνιο είναι σαφές – ξαφνικά πριν τις εκλογές αποφασίζει το υπουργείο δικαιοσύνης στις ΗΠΑ και γίνονται συλλήψεις στην Ευρώπη ακριβώς πριν τις εκλογές στην διεθνή ομοσπονδία…χμ..:)..Και πρέπει να πούμε ότι είναι τυχαία; Οι αμερικανοί πιστεύουν πια τα δικά τους παραμύθια; Ο Blatter επανεκλέγηκε και δύσκολα μπορεί να πει κάποιος ότι είχε άδικο, όταν σχολίασε ότι έλαβαν και οι αμερικανοί μερος στις εκλογες και έχασαν. Το τί ήθελαν οι αμερικανοί είναι ενδιαφέρον – και δεν συζητήθηκε ακόμα. Ήθελαν τον πρίγκιπα της Ιορδανίας; Αυτός σίγουρα θα ήταν αμερόληπτος..:).. Εξαρτώμενος πρίγκιπας της Σαουδικής Αραβίας και της Ουάσιγκτον…Το ότι οι ομοσπονδίες ποδοσφαίρου είναι ανάλογες αυτών που βλέπουμε με τον Κουτσοκούμνη, τον Κούμα και τους διαιτητές τους δεν υπάρχει αμφιβολία. Σαν εκπαιδευμένοι ιθαγενείς όμως, που έχουμε ζήσει όλα τα κόλπα μετατοπίσεων, τέτοιο φτηνό σενάριο συγκυριακής χρήσης των σκανδάλων για πολιτικό όφελος, είναι αστείο να παρακολουθούμε να το πουλούν και διεθνώς.. Η φαντασία της εξουσίας έχει πια εξαντληθεί σε επαναλαμβανόμενα σενάρια; Είναι και ενδιαφέρον το μοτίβο, βγάζει απόφαση το δικαστήριο μιας χώρας για πολίτες άλλης χώρας.. Χμ..:)

    • Αν αυτό είναι δικαιοσύνη…Και αφού έγινε το διεθνές σκηνικό ανακοινώθηκε ότι θα πάνε στο δικαστήριο 3 υποθέσεις από τις καταγγελίες Παναγή. Ελπίζουμε ότι δεν είναι το διεθνές κλίμα που εκμαίευσε την απόφαση. Ας πούμε ότι ήταν κάτι που αποφασίστηκε και τυχαία [;] ανακοινώθηκε τώρα.. θα δείξει.. Διότι σε κάποιο στάδιο είχαμε άρχισε να πιστεύουμε ότι το ζήτημα εδώ πέρα, είναι ότι το τοπικό σύστημα δεν πιστεύει τους τεκμηριωμένα έντιμους ή αυτούς που τέλος πάντων τηρούν τους νόμους – όπως φάνηκε και με τις αξιολογήσεις του Σάντη και των συν αυτώ, που πίστεψαν τους Λίλλη, Φαντούση, Κοτσινή [μια καλή παρέα]. Αυτό ίσως να ήταν το πρόβλημα του Παναγή. Ενώ αν χρωστούσε 450,000 ευρώ στον ΦΠΑ, όπως ο Φαντούσης, και τον αναζητούσε η αστυνομία, τότε θα ήταν γλαφυρός και πιστευτός – και θα του χάριζαν ρουσφετολογικά κάποιοι και 450,000 σε καιρό λιτότητας. Αν αυτό είναι δικαιοσύνη.. τότε αυτό που είδαμε την περασμένη σεζόν ήταν έντιμο πρωτάθλημα…J
    •  
    • Πάλι φταίει η Χιζμπολάχ ή να ρωτάμε τί ανάγκες έχει το Ισραήλ; Μήπως το συγκεκριμένο θέαμα μας το προσφέρει η πρεσβεία του Ισραήλ; Ανακοινώθηκε ότι βρέθηκαν δυο τόνοι νιτρικής αμμωνίας, και ότι αυτό ήταν τεκμήριο που έδειχνε πιθανή τρομοκρατική επίθεση, ακολούθησε ανακοίνωση ότι αυτός που έμενε εκεί ήταν της Χιζμπολάχ. Επειδή τέτοια θεάματα κατασκευάζονται σε διάφορες χώρες -εμφανίζονται δήθεν στοιχεία για εμπλοκή της Χιζμπολάχ και ακολουθεί ένα πολιτικό θέαμα με στόχο πολιτικές ή πολιτικούς που δεν βολεύουν δυτικές δυνάμεις ή το Ισραήλ- αμφιβάλουμε για τα κίνητρα της ανακάλυψης του θεάματος. Ο «Γιαννακός» στον Φιλελεύθερο το έθεσε με σαφήνεια: «Δεν έπρεπε ακόμα να διαρρεύσει το όνομα του συλληφθέντα ούτε και το ότι είναι στέλεχος της στρατιωτικής πτέρυγας της Χιζμπολάχ. Αλήθεια που βρήκαμε αυτές τις δυο πληροφορίες; Πώς τις διασταύρωσε η αστυνομία;». Έλα ντε..άντε να δούμε ποιός και γιατί στήνει το θέαμα;..:)

    • Ο γάλλος υπουργός εξωτερικών σε μια έντονη έκκληση του ζήτησε διεθνή κινητοποίηση γιατί το Ιράκ και η Συρία κινδυνεύουν με διαμελισμό, λέει, από το «Ισλαμικό κράτος». Καλά, οι αμερικανοί έχουν ως πρότυπο το Χόλλυγουντ στις εκστρατείες δημοσίων σχέσεων, οι γάλλοι τί ακριβώς πουλάνε; Διότι εδώ πρόκειται για ένα κράτος, το γαλλικό, το οποίο από το 2011, από τη Λιβύη μέχρι τη Συρία, στηρίζει ισλαμιστές για να ανατρέψει κοσμικά καθεστώτα. Και μάλιστα, πολιτιστικά πλουραλιστικά που δέχονται επίθεση από την μονοδιάστατη ερμηνεία μιας θρησκείας. Οι γάλλοι των Παρισιών δεν αντιλαμβάνονται τις συνέπειες των ενεργειών τους; Ότι για 4 χρόνια τώρα στηρίζουν τους ισλαμιστές που απειλούν και τη Συρία; Δεν ξέρουν οι γαλλικές μυστικές υπηρεσίες ή δημοσιογράφοι έστω ότι η νέα συμμαχία των ενόπλων της αντιπολίτευσης στη βόρεια Συρία, έχει σαν πυρήνα της την Αλ Κάιντα; Ή κοροϊδεύουν γιατί κανείς δεν ασχολιέται πια με το τί λένε; Στο εσωτερικό της Γαλλίας υπάρχει νόμος που απαγορεύει να αμφισβητηθεί το «ολοκαύτωμα» ως ιστορική αλήθεια. Αλλά στο εξωτερικό, η φωνή της γαλλικής κυβέρνησης μπορεί να συμπεριφέρεται με τέτοιες παραπλανήσεις; Θυμίζει εποχή αποικιοκρατίας. Που θυμίζει και πάλι πόσο λείπει στους Γάλλους ένας Σαρτρ, και πόσο γοητευτικός ήταν ο Μάης του 68 στην απομυθοποίηση αυτής της ασυναρτησίας της εξουσίας – που είναι γενικότερη.

    • Υπάρχουν όρια στο άγγιγμα στον ώμο; Απαγγέλθηκαν κατηγοριες ενάντια σε ένα γυναικολόγο μετά από καταγγελίες δυο γυναικών ότι έκαμνε άσεμνες, ας πούμε, κινήσεις. Η μια καταγγελία αφορούσε, όπως γράφτηκε , άγγιγμα στον ώμο το οποίο η γυναίκα τα έκλαβε σαν ερωτικό η κάτι ανάλογο [«χαΐδεψε άσεμνα στους ώμους»]. Σαφώς πρέπει να διερευνηθούν οι καταγγελίες, αλλά το ότι τέτοια καταγγελία καταγράφεται είναι προβληματικό. Χιλιάδες άνθρωποι αγγίζουν ο ένας τον άλλο γιατί είναι μέσα στις μορφές κοινωνικότητας. Και αν η κοινωνικότητα συνοδεύεται και από ένα αδιόρατο ερωτισμό της λίμπιντο, είναι και αυτό. Όχι όμως κατ’ ανάγκη. Τέτοιες λεπτές επαφές έχουν αναπόφευκτα πολλαπλές ερμηνείες – κάποια μπορεί να αγγίζει φιλικά, άλλος να το εκλάβει διαφορετικά κοκ. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν τους αρέσει το άγγιγμα και έχουν κάθε δικαίωμα να απαιτούν να μη τους αγγίζουν ή να το επιτρέπουν σε μερικούς μόνο. Αλλά να ποινικοποιείται το άγγιγμα, είναι scary..Δηλαδή το δικαστήριο θα αποφασίσει τί; Ποια ερμηνεία του αγγίγματος είναι σωστή – με ποιό τρόπο το ασυνείδητο ερμηνεύει τέτοιες κινήσεις και επαφές; Κατά που έλεγε και ένας καλός στίχος του Σαββόπουλου: τα όνειρα σου μην τα λες γιατί μια μέρα κρύα, μπορεί και οι φροϋδιστές να βγουν στην εξουσία. Ίσως εδώ να είνα και μέρος της άμυνας..:)..Δεν μπορεί να ποινικοποιηθει η ανθρώπινη επαφή – οι άνθρωποι οφείλουν να λένε τί τους ενοχλεί και τί όχι.
  • Διάλογος για την νομοθεσία υπερασπισης των ομοφιλόφιλων. Μια αμφισημία για τον νόμο που ποινικοποιεί την έκφραση αρνητικού λόγου για τους/τις ομοφυλόφιλους/λες: η ελευθερία δεν μπορεί να στερεωθεί με απαγορεύσεις, πρέπει να στηριχθεί από την κοινωνία την ίδια και ιδιαίτερα από όσους νοιώθουν να παραβιάζεται η αυτονομία τους. Αυτή η τάση απελευθερωτικών κινημάτων να τρέχουν να κάνουν νόμους μόλις κερδίσει ο απελευθερωτικός λόγος μια σχετική ηγεμονία, ήταν και είναι προβληματικός. Οι ομοφιλόφιλοι/ες έχουν κάθε λόγο να διαδηλώνουν για την «περηφάνια» της ταυτότητας και της επιλογής τους. Κάποιος ρώτησε σε μια ανάρτηση, γιατί είναι περήφανοι. Λογικά κανένας ετερόφιλος/η ή ομοφυλόφιλος/η δεν είναι ανάγκη να νοιώθει περήφανος -μια στάση προς τα έξω δηλαδή- για κάτι προσωπικό/ιδιωτικό, όπως οι ερωτικές πρακτικές και φαντασιώσεις. Αλλά οι ομοφυλόφιλοι/ες έχουν αυτό το δικαίωμα, γιατί για αιώνες άνθρωποι αυτής της ερωτικής επιλογής, ένοιωθαν όχι απλώς καταπιεσμένοι, αλλά υποχρεώθηκαν να νοιώθουν ντροπή για την επιθυμία τους. Είναι κατά συνέπεια απόλυτα λογικό ως ιστορική εξισορρόπηση να διακυρηχθεί δημόσια σε αυτήν την μεταβατική περίοδο, ότι το να είναι κανείς γκέι/λεσβία ή άλλη ταυτότητα, είναι κάτι για το οποίο το άτομο δεν νοιώθει ντροπή, αλλά περηφάνια. Είναι κάτι, όπως το affirmative action στις ΗΠΑ για τους αφροαμερικανούς την δεκαετία του 1960. Και σαν affirmative action θα μπορούσε να δει κανείς και το νομοσχέδιο που ποινικοποιεί ότι μπορεί να θεωρηθεί ως λεκτική επίθεση ή αρνητική έκφραση σε άτομα ΛΟΑΤ. Ως μηχανισμός εξισορρόπησης. Αλλά, αυτό είναι πια ένας νόμος με κυρώσεις – δηλαδή δίνει την ευκαιρία σε κάποιους να κατηγορούν κάποιον για μια έκφραση. Και μακροπρόθεσμα αυτό είναι προβληματικό – δημιουργεί ένα πλέγμα [που μπορεί να διευρυνθεί] απαγορεύσεων στην έκφραση. Και έτσι, ειρωνικά ένα κίνημα απελευθέρωσης [του σώματος, της επιθυμίας, της φαντασίωσης] ξαφνικά απαιτεί εξουσία για να απαγορεύει. Όμως, αυτό που χρειάζεται είναι επιτέλους οι κύπριοι/ες γκέι/λεσβίες, ΛΟΑΤ γενικά, να αρχίσουν να διεκδικούν και στην καθημερινή ζωή. Να μην χρειάζονται τον νόμο να τους προστατεύσει από λέξεις. Να μπορούν να το κάνουν και οι ίδιοι. Αυτό είναι ο στόχος. Και ο νόμος δεν είμαι σίγουρος ότι βοήθα. Μάλλον συνεχίζει μια δύσκολη πορεία. Ο νόμος για την ομοφυλοφιλία άλλαξε λόγω Μοδινού [ενός ατόμου] και εξωτερικής πίεσης. Εσωτερικά λίγα, γενναία, άτομα μίλησαν δημόσια. Και ακόμα και σήμερα που είναι σαφώς πιο χαλαρό το κλίμα, είναι λες και κατοχυρώνεται ένα νομικό πλαίσιο για να προστατεύσει. Όμως, οι ΛΟΑΤ, μπορούν και μόνοι/ες τους.. Έχουν μια πλούσια κουλτούρα από όπου να αντλήσουν.. Α.
  •  
  • Διάλογος – απάντηση στην αμφισημία:… είναι καλά γραμμένη και ολοκληρωμένη η άποψη του Α. Κάνει λάθος αν πιστεύει ότι ο νόμος άλλαξε λόγω ενός ατόμου, και εξωτερικής πίεσης. Επίσης στην εξέλιξη των πραγμάτων μπήκαν πολλοί παίκτες μέσα, και χειρίζονται το θέμα για δικούς τους σκοπούς. Π.χ. έμαθα πρόσφατα ότι ο βουλευτής του ΔΗΣΥ από Λεμεσό που καταφέρτηκε εναντίον των ομοφυλοφίλων κατηγορήθηκε από εφημερίσα, τον Πολίτη, για ρατσισμό. Τους κίνησε αγωγή και κρατά την υπόθεση ανοικτή στο δικαστήριο σαν Δαμόκλια Σπάθη. Ούτε η εφημερίδα ζήτησε από τους ομοφυλόφιλους να το κάνουν σούσουρο, ούτε του έδωσαν πρωτοσέλιδα φύλλα. Σκέφτου και την ιστορία με το τέλος της δουλείας στην Αγγλία. Δεν αποζημείωσαν τους δούλους για τα βάσανα τους. Αντιθέτως αποζημείωσαν τους πρώην δουλοκτήτες! Ανάμεσα τους ήταν και οι πρόγονοι του νυν πρωθυπουργού David Cameron. Από εκείνη την χρονική περίοδο πρέπει να αρχίσει ο Α. την συζήτηση για απελευθέρωση. Εγώ πιστεύω ότι στον όψιμο καπιταλισμό με την υποβόσκουσα εχθρική ρήξη καφαλαιοκρατών με την εργατική τάξη, γίνονται τα τελικά ανοίγματα ένταξης και της τελευταίας μειονότητας. Είναι ψευτοφιλελευθερισμός εκ του προχείρου και καλά κάνει ο Αντρέας και ανησυχεί. Και η Βαϋμάρη είχε τους ομοφυλόφιλους της, αλλά αυτό δεν σταμάτησε τον Χίτλερ. Και την Ρόζα Λούξεμπουργκ ποιοί την σκότωσαν?  Σ.
  •  
  • Υπάρχει και αυτό το Ισλάμ. Επειδή αγωνιζόμαστε να λήξει ο εσωτερικός μας διαχωρισμός, και επειδή ως κοινωνία αντέξαμε πολλές υστερίες, είναι καιρός να δούμε την ύπαρξη μας και ως προέκταση, μέρος των αγώνων πολλών άλλων ανθρώπων στην περιοχή μας ενάντια στην υστερία – εθνική, θρησκευτική κοκ. Και καθώς οι δυτικοί κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν πως εξοπλίζουν την Αλ Κάιντα και έφτιαξαν, συνειδητά ή μη, τις συνθήκες για τους «τζιχαντιστές» οφείλουμε να βλέπουμε και την άλλη άποψη που είναι επίσης εκεί – την αντίσταση. Αναδημοσιεύουμε δυο σχόλια από το blog “Angry Arab news”: Από αυθόρμητη εκδήλωση διαμαρτυρίας στην Σαουδική Αραβία μετά από την έκρηξη σε τέμενος της σιητικής μειονότητας: «..ένας γενναίος Σαουδάραβας καλύπτει το κεφάλι του με ένα κουτί το οποίο έχει στα πλευρά το ονόματα-διαφημιστικά σήματα των τηλεοπτικών σταθμών οι οποίοι προάγουν το μίσος εναντίον των σιητών [ οι τηλεοπτικοί σταθμοί ανήκουν στον πρίγκιπα `Abdul-`Aziz bin Fahd).


    • Ούτε μια σημαία του οίκου των Σαούντ δεν υπήρχε στην διαδήλωση στο  Qatif σημερα [μετα την εκρηξη στο σιητικο τεμενος]. Υπήρχαν πλακάτ και πανό με δείγματα αντι-σιητικών συνθημάτων και από σχολικά βιβλία..Αυτό το συγκεκριμένο πόστερ δείχνει α [αποσπάσματα από επίσημα σχολικά βιβλία τα οποία χρησιμοποιούνται από σουννίτες ιερείς τα οποία περιέχουν αντι-σιητικά κηρύγματα.- Η αντι-σιητική προπαγάνδα ή διδασκαλία μίσους εναντίον τους δεν εμπίπτει στα θέματα διερεύνησης του κογκρέσου, σε αντίθεση με οποιαδήποτε αντί-σημιτική διδασκαλία ή προπαγάνδα. [Από: “Angry Arab news



    • Η περιοχή, η Χιζμπολάχ, η Συρία και τί θα ήταν καλά να μας έλεγε ή να μαθαίναμε για τον Κόννιγκ. Α ναι και επειδή η αστυνομία μας και μερίδα των ΜΜΕ ανησυχεί για την Χιζμπολάχ σαν να είναι κουρδισμένοι – ιδού τα δεδομένα. Η Χιζμπολάχ είναι η καλύτερη μας, ως κύπριοι, άμυνα, εναντίον των τζιχαντιστών – όπως και ο στρατός της συριακής κυβέρνησης. Αν θέλετε μάλιστα να ξέρετε ο κ. Ερντογάν βορείως συνεργάζεται με την Σαουδική Αραβία για να χρηματοδοτήσουν ένα νέο ισλαμικό κίνημα που βασίζεται..στην Αλ Κάιντα - λέγεται "στρατός της κατάκτησης". Και κατέλαβε μια περιοχή στην βόρεια Συρία. Και είναι άρα πιο κοντά μας. Ή μήπως τώρα η Αλ Κάιντα δεν μας ενοχλεί - μόνο στο Παρίσι μας ενοχλεί; Γίναμε αμερικανοί που ακόμα μετά και την 11/9 κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν με ποιούς συνεργάζονται; Αυτός ο Κόννινγ, by the way, πέρα από τα του κυπριακού, θα έχει άποψη και εμπειρία στην περιοχή: θα έπρεπε ίσως να ρωτούμε και να μαθαίνουμε, όχι απλώς τί νομίζει για το κυπριακό, αλλά και το τί νομίζει για την περιοχή ευρύτερα: την παρουσία του Ισραήλ στην Γάζα, την στάση του Ισραήλ για τα κατεχόμενα υψώματα Γκολάν κλπ. Και για το αν προτιμά την Αλ Κάιντα ή τον Άσσαντ; Θυμάστε το 1974 που ακόμα και μετά την εισβολή και την τραγωδία μερικοί δεν μπορούσαν να αποφασίσουν ακόμα αν ο εχθρός τους ήταν οι κομμουνιστές ή η τουρκική εισβολή; Επί θητείας του κ. Κόννιγκ στην περιοχή [χωρίς να σημαίνει ότι ευθύνεται ο ίδιος] η χώρα του φαίνεται να προωθεί επανάληψη του εγκλήματος του Αφγανιστάν στην Μέση Ανατολή. Οργανώνει και πάλι Αλ Κάιντα με κοντόφθαλμη τακτική που δεν βλέπει τις συνέπειες. Κάτι σαν Νούλαντ. Στα θετικά η θητεία του στην περιοχή ταυτίστηκε επίσης με την αυξανόμενη κριτική των ΗΠΑ προς το Ισραήλ, αλλά και την προσπάθεια προσέγγισης με το Ιράν. Αν ρωτούσαμε τί πιστεύει ο Κόννιγκ για αυτά θα μπορούσε να ήταν πιο κατανοητή η θέση του και για την Κύπρο.
    •  
    • O Μάριος Πούλλαδος, δημοσιογράφος της εφημερίδας Σημερινής έγραψε άρθρο υποστηρίζοντας την θλιβερή συμπεριφορά του συνδέσμου γονέων της Αγγλικής Σχολής ο οποίος με την έγκριση του Δ.Σ. και παρόλη την δεδηλωμένη διαφωνία του σχολείου, οργανώνει χορό των αποφοίτων σε ημερομηνία κατά την οποίαν 16 τουρκοκύπριοι μαθητές δυσκολεύονται να παραστούν λόγω εξετάσεων A Level τουρκικά. Στο κείμενο κατηγορεί τον σύνδεσμο γονέων και καθηγητών PTA, ο οποίος εκπροσωπεί γονείς από όλες τις κοινότητες (σε αντίθεση με τον σύνδεσμο γονέων ο οποίος με τις ενέργειες του έχει αποξενώσει τους τουρκοκύπριους γονείς) χωρίς να παρουσιάσει ούτε ένα τεκμήριο για τα όσα σοβαρά καταλογίζει. Όταν το PTA έστειλε απαντητική επιστολή, ο υποκειμενικός δημοσιογράφος το συνόδευσε με το εξωφρενικό αυτό σχόλιο και γελοιοποιείται από την απάντηση που ακλουθεί:

      «Σύμφωνα με πληροφορίες, την ίδια ημέρα διεξαγωγής του χορού (24/6), μαθητές του σχολείου θα παρακαθίσουν σε άλλες εξετάσειςA Level Μαθηματικών αλλά, προκειμένου να μη χαλάσει το κλίμα, δεν έφεραν καμιά ένσταση. Επιπλέον, ο παραλληλισμός του Ήρωα της ΕΟΚΑ Μιχαλάκη Καραολή με όλους τους άλλους αποφοίτους της Αγγλικής Σχολής, είναι τουλάχιστον ατυχής.» 

      Μέλος της κοινότητας της Αγγλικής Σχολής,: 
      “υπάρχει όντως ακόμα μια εξέταση την ίδια μέρα, η οποία
    ·         1.    δεν είναι του σχολείου,
    ·         2.    αφορά μόνο 2 μαθητές
    ·         3.    είναι το πρωί, οπότε δεν δημιουργεί κανένα κώλυμα…»
    http://www.sigmalive.com/simerini/analiseis/235721/apantisi-apo-ton-syndesmo-goneon-kai-ekpaideftikon
    •  
    ·         Constantinos A. Kyriakides
    (για Μάριο Πούλλαδο - δημοσιογράφο Σημερινής ο οπαίος στο θλιβερό του άρθρο για την Αγγλική Σχολή που αντιπαραβάλει το γεγονός ότι ήταν ο Καραολής μαθητής της Αγγλικής Σχολής): Είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να χρησιμοποιούνται ονόματα ηρώων που έδωσαν την ψυχή τους για την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ αυτού του Τόπου σαν "όπλο" για να δημιουργήσουν μίσος και εχθρότητα μεταξύ των Ανθρώπων αυτής της γης.

    ·          Τα ανθρωπάκια που θέλουν να ποτίζουν μίσος δεν μπορούν να διατείνονται ότι ενδιαφέρονται για το καλό ΟΛΩΝ των κατοίκων του νησιού!

    ·         Thanasis Athanasiou Απορία: Όταν κουρτίζεις μιτσιούς από τις δύο κοινότητες (Ε/κ–Τ/κ) να τσακωθούν μεταξύ τους, «βάζοντας τους λόγια», που προκαλούν το «εθνικό αίσθημα», μπορείς να χαρακτηριστείς ακραίος;

    ·           Σύμφωνα με μήνυμα για την 1η Ιουνίου, Ημέρα του Παιδιού, η ΠΕΟ αναφέρει ότι η παιδική φτώχεια σήμερα βρίσκεται στο 27.7% με αυξητική τάση.  Δεν χρειάζονται άλλα σχόλια γι’ αυτή τη διαπίστωση

    ·          
    ·         Τζιαι επειδή η ανάπτυξη ότι τζιαι νά’ ναι τζιαι συνταρακτική «βελτίωση» της κυπριακής οικονομίας, σύμφωνα με τη νέα έρευνα Εργατικού Δυναμικού που δημοσιεύτηκε αυτές τις μέρες η ανεργία ανήλθε στο 16,1% του εργατικού δυναμικού με το μέσο όρο των ανέργων να είναι 69.547 (άνδρες 38.045 και γυναίκες 31.501) σε σχέση με το 2013 που ήταν 15.9% ή 68.871 άτομα. Μάλιστα, το 34.2% των ανέργων είναι οι άνεργοι κάτω από έξι μήνες, το 18.1% από έξι μέχρι 11 μήνες και το 47.7% πέραν των 12 μηνών, ενώ το ποσοστό των μακροχρόνια ανέργων το 2014 σκαρφάλωσε στο 65.8%. Τζιαι μιλούμεν για 45.790 άτομα που παραμένουν χωρίς εργασία για περίοδο πέραν των έξι μηνών.
    ·          
    ·         Ενώ στην Κύπρο συζητούν τα «σενάρια τρόμου» από ένα πιθανό Grexit, και ενώ ο Πάγκαλος, εδκιάλεξεν μέρες να «κατέβει» στη «μεγαλόνησο» για να επαναλάβει το «μαζί τα φάγαμε», η Ελλάδα φαίνεται να προετοιμάζεται για συμμετοχή στη αναπτυξιακή τράπεζα των BRICS. Μάλιστα, φαίνεται να συζητήθηκαν ακόμα και τεχνικές λεπτομέρειες και εξασφαλίστηκε η ρωσική συμβολή και στήριξη της Ρωσίας στο αίτημα της Ελλάδας. Μάλλον, γι΄αυτό ακούμε για τα «σενάρια τρόμου» - αφορού στην ευρωζώνη. Άμπα τζιαι κάμει καμιά χώρα την αρκή.
    ·          
    ·         Οι σκληροί δίσκοι της Χρυστάλλας Γιωρκάτζη εβρεθήκαν τζιαι εξετάζουνται, τζιείνοι οι σκληροί δίσκοι του Αθανάσιου Ορφανίδη, κάμνουν υπερατλαντικούς περιπάτους;

    ·         Στο συνέδριό της η ΣΕΚ, έθεσε ως βασικό άξονα της πολιτικής της την επαναφορά των μισθών και ωφελημάτων των εργαζομένων στο προ της κρίσης επίπεδο. Ήταν εκεί, όμως, και ο Χάρης Γεωργιάδης για να χαρακτηρίσει «τέτοιες νοοτροπίες» εγκληματικό αφού ευθύνονται για τον εκτροχιασμό της οικονομίας. Εμ, βέβαια, αν δεν πιάννει το πλάσμα 300-500 ευρώ ενώ δουλεύκει 15 ώρες την ημέρα, 7 μέρες τη βδομάδα η οικονομία δεν ανακάμπτει. Πάλι η προσπάθεια του «μαζί τα φάγαμε». Τελικά, η ενοχή ως μέσο πολιτικής πρέπει να νομίζει ο Χάρης ότι πραγματικά φέρνει αποτελέσματα.
    ·          
    ·         Αν το εύρετε ποιοί μιλούν για πιο δίκαιη φορολόγηση ακινήτων. Όι αν το εύρετε. Οι επιχειρηματίες ανάπτυξης γης. Ναι, ακούσαμεν το τζιαι τούτον. «Θεωρούμε όμως ότι η φορολογία, μπορεί άμεσα να καταστεί πιο δίκαιη, μέσα από τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης και τη διαφοροποίηση των φορολογικών κλιμάκων» σημειώνει ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Ανάπτυξης Γης και Οικοδομών. Μαζί με το Σιακόλα, το Λεπτό, το Λευκαρίτη και λοιπούς ευεργέτες, οι ντιβέλοππερ εν οι αδικημένοι της γης, εν μπορείτε να πείτε.
    ·          
    Διαβάζουμε ότι το Τμήμα Φορολογίας κάλεσε γερμανίδα Καθηγήτρια από ινστιτούτο στη Γερμανία και ερευνήτρια σε θέματα συμπεριφοράς των φορολογουμένων στα αμερικανικά Πανεπιστήμια, στα πλαισια ενοποίησης των φορολογικών τμημάτων του κράτους, ΤΕΠ και ΦΠΑ ώστε να προχωρήσει και με έρευνα για τη φοροδιαφυγή και τη συμπεριφορά των φορολογουμένων. Με τους μεγαλοφειλέτες τί θα γίνει; Ή μήπως η έρευνα θα διεξαχθεί για να τους «ξεπλυνει» και κατά τα αλλα να συνεχιζουν να καθορίζουν πολιτικές που τους ευνοούν;

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου