22 Μαρ 2015

Ντοκουμέντα: Αντιδράσεις και εκδηλώσεις για την φυλάκιση του Χ. Τσουρή



Οι πιο κραυγαλέες περιπτώσεις στην περίπτωση της δίκη της Δρομολαξιάς, πέρα από την απαλλαγή του Λίλλη και οι «παροχές» στους μάρτυρες φίλους του, ήταν οι καταδίκες των Χ.Τσουρή και Β. Ζαννέτου, παρά το ότι δεν κατηγορήθηκαν, ούτε τέθηκε θέμα να πήραν έστω και ένα σεντ από την όλη υπόθεση. Για την περίπτωση του κ. Ζαννέτου ήδη υπάρχει ενδιαφέρον και προβληματισμός από ελληνικούς πολιτικούς κύκλους. Στην περίπτωση του κ.Τσουρή το θέμα έφτασε και μέχρι την Γαλλική προεδρία μέσω της συζύγου του. Η επιστολή του γάλλου προέδρου, η οποία δημοσιοποιήθηκε ή δη και αναπαράγεται πιο κάτω είναι μια ένδειξη του πώς το όλο θέμα αρχίζει να εμφανίζεται και στο εξωτερικό σαν «πολιτική δίκη». Διότι σαφώς υπήρξε μια ενδιαφέρουσα διασταύρωση της ένταξης του στο κατηγορητήριο μετά από δημόσια διαφωνία για τις ιδιωτικοποιήσεις. Και η καταδίκη του υπήρξείσως πρωτοφανής για κυπριακά χρονικά – καταδικάστηκε για την «εκτίμηση» αξιολόγηση που έκανε, παρά το γεγονός ότι ο αρμόδιος για την όλη υπόθεση, ο Λίλλης ανέφερε ότι του δημιουργούσε προβλήματα. Εν αναμονή, λοιπόν, της εκδίκασης της έφεσης και της ευρωπαϊκής της συνέχειας, δημοσιεύουμε και δυο ποιήματα του κ. Τσουρή. Το ένα απευθύνεται έμμεσα και στον κ. Αναστασιάδη, υποδεικνύοντας και μια ενδιαφέρουσα τάση στην κατασκευή της σκανδαλολογίας. Το άλλο απευθύνεται σε μια συγκέντρωση συμπαράστασης


                                                   ΕΣΙΕΙ ΤΖΙΑΙΡΟΝ ΠΟΥ ΨΗΝΟΥΝΤΑΙ

Όταν αρκέφκ'ο ουρανός
σύννεφα να στοιβάζει
τότε να ξέρεις ο τζιαιρός
θύελλαν ετοιμάζει

Αρκέφκει με τες αστραπές
τζι ύστερα πουμπουρίζει
τζιαι ξαπολά σου μιαν βροσιήν
τους ποταμούς γιομίζει

Χωράφκια, πόλεις τζιαι χωρκά
ούτε που ξεχωρίζει
ώστι να δεις τζι ώστι να πεις
ούλλα τα πλυμμηρίζει

Τούτα που γίνονται τωρά
τζιαι φκέννουν εις την φόρα
εν καταιγίδα δυνατή
τζι όι μια σκέττη μπόρα

Έσιει τζιαιρόν που ψήννουνται
τωρά καϊνατίσαν
εβράσασιν, φουσκώσασιν
στο τέλος ξησιηλίσαν

Θυμάστε την Δρομολαξιάν
τζιείνην την σκευωρίαν
πως τζιείνη ήταν η αρκή
εν είχ'αμφιβολίαν

Μετά που τζιείν το θέατρο
που μας καταδικάσαν
εγίνηκαν ποθκιάντραποι
κατήφορον επιάσαν

Αμφιβολίαν εν είχα
ποιον πρόσωπον θα δείξουν
τζι ότι θα σιηλλοφαϊθούν
δαμέ θα καταλήξουν

Έσιει πολλά συμφέροντα
τζιαι μάλιστα μυάλα
χρηματικά, στρατηγικά,
πολιτικά τζιαι άλλα

Διάφορα κυκλώματα
πιάστηκαν εις τα σιέρκα
αρκήνεψεν ο πόλεμος
ταβήσαν τα μασιέρκα

Ο Πρόεδρος μας εν τολμά
να πράξει καθώς πρέπει
τζιαι με την απραξίαν του
σαν να το επιτρέπει

Κάθε φοράν π'ο Πρόεδρος
πάει να ταξιδέψει
φκαίννουν στην φόραν σκάνδαλα
πριχού να επιστρέψει

Θαρκέσαι τζι εν επίτηδες
που φέφκει για τα ξένα
για να μεν τοποθετηθεί
να μεν ρίψει κανέναν

Όμως εν οι ανθρώποι του
που έσιει διορίσει
τζιεινοι που σαν “τους άριστους”
είσιεν χαρακτηρίσει

Που φκήκαν σκάρτοι φαίνεται
ανάξιοι της θέσης
τζιαι εν έπρεπεν Πρόεδρε
να τους την αναθέσεις

Όμως ποττέ εννεν αργά
μπορείς να διορθώσεις
σπάζοντας το απόστημα
και να μας ξαλαφρώσεις

Χαράλαμπος Τσουρής
12/03/2015 19:00, Κεντρικές Φυλακές


                                                  Η επιστολή της γαλλικής προεδρίας


ΕΦΚΑΡΙΣΤΩ ΣΑΣ ΠΟΥ ΚΑΡΚΙΑΣ

Θέλω στούν την εκδήλωση
να σας καλωσορίσω
τζιαι που τα βάθη της καρκιάς
να σας εφχαριστήσω

Όταν μου είπαν τζιαμπροού
ήνταν μπου λοβαρκάζαν,
ότι τούν την εκδήλωσην
για μέναν ετοιμάζαν

Εσυγκινήθηκα πολλά,
τα μμάθκια μου γυαλλίσαν,
νομίζω έν εν αντροπή
να πω πως εδακρύσαν

Ύστερα μέσα στο μυαλόν
ούλλα εσωρεφτήκαν,
τζιαι πάλε μέσα στην καρκιάν
εξανακατεβήκαν

Μια βράστη με εσκούλλισεν
μέσα στα σωθηκά  μου
που πόψε θα ακούσετε
ποιήματα δικά μου

Που συναχτήκετε δαμέ
ν’ ακούσετε το πεί μου
που θα δκιαβάσουν φίλοι μου,
για μέναν εν τιμή μου

Λυπούμε πόν εν δυνατόν
για μένα να μπορήσω
να έρτω να παρεβρεθώ,
να παρακολουθήσω

Έν εν γιατί εν πόν θελώ
που έν είμαι μαζί σας,
εν άλλοι π’ αποφάσισαν
να λείπω που κοντά σας

Όμως εν να’ σαστεν βαθκιά
μέσα στην τζιιεφαλήν μου,
εν να σας σκέφτουμαι πολλά
πόψε μες το τζιελλί μου

Έναν μυάλον εφκαριστώ
έχω να σας εκφράσω,
τζιαι θέλω σας να ξέρετε
ποττέ’ ν’ θα σας ξηχάσω

Εφκαριστώ σας που καρκιάς
τζιαι που τα σσώψυχα μου,
για μέναν είναι βάλσαμον
που σκέκεστε κοντά μου

Χαράλαμπος Τσουρής
15/03/2015 8:30
Κεντρικές Φυλακές



  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου