7 Δεκ 2014

Η επιστολή των πιλότων προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Ερωτήσεις για μια διάτρητη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης



Η ΠΑΣΥΠΙ με επιστολή της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (την οποία κατέχει η Δέφτερη Ανάγνωση) θέτει διάφορα ερωτήματα τα οποία την καλεί να απαντήσει. Τα θέματα τα οποία χρήζουν απάντηση με περισσότερες λεπτομέρειες και η ΠΑΣΥΠΙ καλεί την Κομισιόν να απαντήσει θετικά είναι:
1.    Ο περιφερειακός  Ευρωπαϊκός ανταγωνισμός έχει στρεβλωθεί από τη μικρή αγορά του 7% που κατέχουν οι Κυπριακές Αερογραμμές;
2.    Τα κίνητρα που δόθηκαν από την Hermes Airport σε αερομεταφορείς χαμηλού κόστους συνιστούν κρατική ενίσχυση; Αποτελεί κατάχρηση χαμηλών εξόδων (fees) που προσφέρονται στους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους με αποτέλεσμα των κανιβαλισμό της μικρής αγοράς της Κύπρου; Υπάρχει μακροπρόθεσμο όφελος των καταναλωτών; Αποτελεί κατάχρηση η δεσπόζουσα θέση της Hermes Airports στο νησί;
3.    Η κυριαρχία της Aegean Airlines στην περιοχή: Συνιστά κατάχρηση αυτής της δεσπόζουσα σχέσης;
4.    Η Κύπρος βρίσκεται υπό μέτρα σκληρής λιτότητας από το ΔΝΤ και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Αυτά τα μέτρα αποτελούν πρωτοφανείς περιστάσεις για οποιοδήποτε κράτος μέλος. Τα απροσδόκητα ψηλά ποσοστά ανεργίας έχουν δημιουργήσει διάφορα κοινωνικά προβλήματα. Σημειώστε ότι ευρωπαίοι πολίτες με κυπριακή υπηκοότητα έχασαν τις προσωπικές τους τραπεζικές καταθέσεις, αλλά και τα συνταξιοδοτικά και ταμεία προνοίας εξαιτίας της ευρωπαϊκής πολιτικής ατζέντας. Αυτό προκύπτει από την απροθυμία των κυβερνήσεων των κρατών μελών και/ ή  της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ελέγξει την εταιρική διακυβέρνηση των τραπεζιτικών ιδρυμάτων όπως και των δημόσιων και ιδιωτικών εταιριών ώστε τα στελέχη και διοικητικά τους συμβούλια να ασκούν σωστά την εταιρική διακυβέρνηση, όπως απαιτείται από το νόμο;
5.    Το Ερντζάν, το παράνομο αεροδρόμιο των τουρκοκρατούμενων περιοχών το οποίο βρίσκεται σε μικρή απόσταση στη Λευκωσία, λειτουργεί χωρίς εγκρίσεις για την ασφάλεια και ασφάλιση από τον ICAO και EASA. Ψηφίσματα των ΗΕ έχουν καταδικάσει την μονομερή ανακήρυξη του βόρειου τμήματος της Κύπρου σε ανεξάρτητο κράτος. Η Κομισιόν προτίθεται να «διευκολύνει» την Τουρκία να επιτύχει τους μακροπρόθεσμους στόχους της για διεθνή αναγνώριση του Ερντζάν ως ένα νόμιμο αεροδρόμιο κλείνοντας τις Κυπριακές Αερογραμμές και επιτρέποντας στους ευρωπαίους πολίτες να χρησιμοποιούν το Ερντζάν; Ποιά είναι η πρώτιστη υποχρέωση της Κομισιόν; Να βοηθήσει ένα κράτος μέλος ή ένα κράτος μη μέλος π.χ την Κύπρο ή την Τουρκία;
6.    Πως αισθάνεται η Κομισιόν για την ασφάλεια των Ευρωπαίων πολιτών που χρησιμοποιούν ένα αεροδρόμιο που δεν ελέγχεται σωστά από τις αρμόδιες διεθνείς αρχές;

Το κύριο έργο της Κομισιόν είναι να διασφαλίσει την σωστή εφαρμογή κυρίως των άρθρων της Συνθήκης. Το Άρθρο 101 και 102 είναι σχεδιασμένα ώστε να προστατεύουν από συμφωνίες, καρτέλ ή δεσπόζουσες θέσεις τα οποία μπορούν να είναι αποτέλεσμα κατάχρησης της αγοράς. Κανένας από αυτούς τους παράγοντες δεν μπορεί να θεσμοθετηθεί ή να στηριχθεί για την περίπτωση των Κυπριακών Αερογραμμών. Από την ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν υπήρξαν καταγγελίες ενάντια στην κυβέρνηση και/ ή τη διαχείριση των Κυπριακών Αερογραμμών σε προσπάθεια να επηρεάσουν τον ανταγωνισμό.

Η ΠΑΣΥΠΙ παραθέτει στην επιστολή της σωρεία άρθρων και αποφάσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο για να στηρίξει τη θέση της για μη κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών.

Η κυπριακή κυβέρνηση, δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα ίδια στοιχεία και να προβάλει τα ίδια επιχειρήματα με την ΠΑΣΥΠΙ, ώστε να επωφεληθεί διατηρώντας τον κρατικό αερομεταφορέα; Αντ’ αυτού προχώρησε στην αγορά του εμβλήματος των Κυπριακών Αερογραμμών, ώστε να το ενοικιάζει στον κρατικό αερομεταφορέα, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στο προσχεδιασμένο πλάνο της οικονομικής κατάρρευσης της εταιρείας σε συνάρτηση και με τους συνεχείς σχολιασμούς  των αρμοδίων υπουργούν που οδηγούν στην ακύρωση εισιτηρίων από φόβο κλεισίματος της εταιρείας.


Κι’ αυτό, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα του Γενικού Εισαγγελέα που αφορά τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για τις Κυπριακές Αερογραμμές σε όλη τους τη διάρκεια τους τελευταίους μήνες και με αντικείμενο όχι μόνο το δικηγορικό γραφείο «Νίκος Χρ. Αναστασιάδης», αλλά και κάθε εμπλεκόμενο. Κατά τα άλλα, η συζήτηση του θέματος στη Βουλή αναβλήθηκε ακριβώς γι’ αυτή την έρευνα


1 σχόλιο:

  1. Κατα την δική μου άποψη η Ευρωπαική Ένωση πρέπει να ελέγχει όλες τις τράπεζες, το δημόσιο, και τις ιδιωτικές εταιρίες σε επίπεδο εταιρικής διακυβέρνησης έτσι ώστε να υπάρχει η ασφάλεια ότι οι ενέργειες της κάθε εταιρίας να είναι νόμιμες, όπως πολύ σωστά γράφεται στην παράγραφο 4 του άρθρου σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή