15 Νοε 2014

Οι αποκαλύψεις για τις Κυπριακές Αερογραμμές στη συνεδρία της Βουλής με ελαφρότητα, ερασιτεχνισμό και τσαπατσουλιές

Πριν καν αρχίσει η συνεδρία στη βουλή για τις Κυπριακές Αερογραμμές, ο Χάρης Γεωργιάδης έδωσε γραμμή – δεν σώζονται, δεν θα εγκρίνει η Κομισιόν, δεν είναι βιώσιμη η εταιρεία, δεν ανταποκρίθηκαν ιδιώτες μέτοχοι ....

Στη συνεδρία μίλησε με περηφάνια σχεδόν για την απόλυση πεντακόσιων ατόμων και  ότι το προσωπικό είναι υπεράριθμο. Ίσως ως κίνηση εντυπωσιασμού ήταν η αναφορά σε 1 εκατομμύριο ευρώ για κονέ με δυνητικούς επενδυτές και προσπάθησε να πείσει για το πόσο διαφανής είναι η διαδικασία. Του ξέφυγε, όμως, όταν είπε πως αν οι εργαζόμενοι των ΚΑ έχουν τη θέση πως η διαδικασία είναι λανθασμένη, τότε θα σταματήσει. Προφανώς, οι εργαζόμενοι και η πλειοψηφία του Διοικητικού Συμβουλίου έχουν αυτή τη θέση, την οποία και δημοσιοποίησαν. Αυτοαναιρέθηκε, όμως, στην αμέσως επόμενη ειρωνική αναφορά «Ας αγοράσουν οι πιλότοι την εταιρεία αφού έχουν τόσο έντονη άποψη».

Ο Μάριος Δημητριάδης ήταν ακόμα πιο αποκαλυπτικός, αφού χωρίς να το καταλάβει, έθεσε ως κύριο θέμα τη συνδεσιμότητα και πάλι χωρίς να το καταλάβει μίλησε σε χρόνο μέλλοντα, όσον αφορά στην ανάπτυξη συνδεσιμότητας, άρα δεν είναι κάτι το οποίο υφίσταται, άσχετα αν οι διαδικασίες πώλησης των Κυπριακών Αερογραμμών προχωρά.

Η Γενική Λογίστρια, Ρέα Γεωργίου ανέφερε ότι υπήρξε ενδιαφέρον από 22 επενδυτές, αποκλείστηκαν κάποιοι, ζητήθηκαν μη δεσμευτικές προσφορές, οπόταν έφτασαν εννέα και  μόνο δύο «απάντησαν επαρκώς σε αυτά που ζητήθηκαν» από τους οποίους ενδιαφερόμενους ζητήθηκαν και δεσμευτικές προτάσεις.

Ο εκπρόσωπος της KPMG, της εταιρείας η οποία όπως φάνηκε εμπλάκηκε και στη διαδικασία των προσφορών, σε απάντηση για το ποιά στοιχεία ζητήθηκαν από τους πιθανούς επενδυτές, ως στοιχεία αναφέρθηκαν: εάν θα διατηρήσουν βάση στην Κύπρο, αλλά και στοιχεία εάν υπήρξαν στο παρελθόν ποινικά αδικήματα από τις εταιρείες που θα  υποβάλουν προτάσεις. Ζητήθηκε να κατατεθούν τα κριτήρια στη βουλή, οπότε κάποια στιγμή ίσως δουν το φως της δημοσιότητας για να μπορούν να αντιπαραβληθούν με τα όσα αναφέρθηκαν.

Και τότε έπεσε η βόμβα, που τουλάχιστον χρειάζεται διερεύνηση ακόμα κι αν θεωρηθεί ότι δεν ισχύει: Ο τέως πρόεδρος των Κυπριακών Αερογραμμών, ο Τώνης Αντωνίου που έφυγε κακήν κακώς με τα πρόσφατα σχετικά σκάνδαλα, είπε ότι την προηγούμενη βδομάδα έλαβε τηλεφώνημα από την KPMG, κατόπιν παράκλησης του Υπουργού Συγκοινωνιών, Μάριου Δημητριάδη, για να επικοινωνήσει με επενδυτή που κόπηκε στη διαδικασία. Ο κος Δημητριάδης δεν φάνηκε από τις απευθείας μετάδοσης της συζήτησης στα διάφορα μέσα να διαψεύδει. Η αντίδραση του Χάρη Γεωργιάδη και η ένταση του ΟΧΙ σε σχολιασμό του Τώνη Αντωνίου ότι έχει μπροστά του υπάρχει πρόταση και χρήματα για να διατηρηθούν οι Κυπριακές Αερογραμμές, αφήνει τουλάχιστον υπονοούμενα τόσο για τη σχέση του με τον Τώνη Αντωνίου, όσο και για τις προθέσεις του. Τη μια ο κ. Χάρης Γεωργιάδης αυτοαναιρείται, όταν μιλά για πάγωμα της διαδικασίας αν πιστεύουν οι εργαζόμενοι ότι είναι λανθασμένη και μετά προκαλεί, καλώντας τους πιλότους να αγοράσουν την εταιρεία για να τη σώσουν, την άλλη προτάσσει ένα μεγαλόπρεπο ΟΧΙ, όπως αυτό του Μεταξά, όταν πρώην αξιωματούχος διορισμένος από την ίδια κυβέρνηση όπως και ο ίδιος, αναφέρει ότι έχει έτοιμο επενδυτή, ούτε καν ζητά περισσότερες πληροφορίες και συνεχίζει με το «σοβαρή πρόταση και σοβαρός επενδυτής και όχι τσαρλατάνος».

Αποκαλυπτικός αποδείχθηκε και ο νυν πρόεδρος των Κυπριακών Αερογραμμών, όταν αναφέρθηκε στα στοιχεία που ζητήθηκαν από τη Ryanair και την Aegean και συγκεκριμένα για τη συμμετοχή των Κυπριακών Αερογραμμών στη Swissport. Τα τελευταία, όπως ανέφερε ο κ. Μάκης Κωνσταντινίδης, τα θεώρησε μυστικά της εταιρείας που δεν έπρεπε να δοθούν. Τώρα, αν δόθηκαν ή όχι, κανείς δεν ανέφερε,  όπως ούτε και για άλλα στοιχεία, τα οποία μπορεί να μην θεωρήθηκαν μυστικά της εταιρείας, αλλά τελικά να ήταν.

Και ακολουθεί και η επόμενη βόμβα: Η KPMG έχει ως πελάτη της και τις Κυπριακές Αερογραμμές και τη Ryanair, αλλά και την Aegean. Έτσι, η KPMG Ιρλανδίας έχει ως πελάτη την Ryanair, η KPMG Κύπρου τις Κυπριακές Αερογραμμές και η KPMG Ελλάδας την Aegean!

Και όχι, δεν σταματά εδώ! Φυσικά και ήταν προσχεδιασμένο, αφού ο ΥΠΟΙΚ διαβεβαίωσε ότι οι εργαζόμενοι θα αποζημιωθούν, αφού ΗΔΗ κατατέθηκε συμπληρωματικός προϋπολογισμός ύψους 10 εκατομμυρίων για αποζημιώσεις προσωπικού! Αν δεν προϋπήρχαν οι σχεδιασμοί και προδιαγραφή της πορείας, γιατί πριν καν τη λήψη απόφασης, της οποιασδήποτε απόφασης για το θέμα των Κυπριακών Αερογραμμών, να κατατεθεί συμπληρωματικός προϋπολογισμός για αποζημιώσεις;

Και το σκηνικό της προδιαγραφής συμπληρώνει ο έτερος υπουργός, ο Μάριος Δημητριάδης, που ανέφερε το σκοπό (άρα υπήρξε κατάληξη;) για δημοπράτηση των δικαιωμάτων πτήσεων που ρυθμίζονται από διακρατικές συμφωνίες με κράτη εκτός της ΕΕ και ΗΔΗ γίνονται διαβουλεύσεις με εταιρείες για την ανάληψη πτήσεων που έχουν αποκλειστικά οι Κυπριακές Αερογραμμές .

Τουλάχιστον την επόμενη μέρα, αναγνωρίστηκε και έγινε η παραδοχή ότι οι Ryanair και Aegean δεν ενδιαφέρονται να αποκτήσουν τις Κυπριακές Αερογραμμές και το μεγάλο μαράζι του κ. Γεωργιάδη ήταν ότι χάθηκαν ευκαιρίες για ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.

Μετά από όλα αυτά, όντως μπορεί να μιλά κανείς και κυρίως ο κ. Γεωργιάδης για ερασιτεχνισμούς και ελαφρότητα, όπως και λοιπές τσαπατσουλιές.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου