30 Νοε 2014

Οι ιδιωτικοποιήσεις συνοδεύονται γενικά από διαπλοκή – αλλά εδώ όντως «ό,ποια πέτρα σηκώσεις….» Γιατί δεν αρχίζει η κάθαρση του στάβλου του Αυγεία από τις Κυπριακές Αερογραμμές;



Η εμφάνιση σκανδάλων που σχετίζεται με τις Κυπριακές Αερογραμμές εξελίσσεται πλέον σε καθημερινό σχεδόν φαινόμενο. Και κάθε σκάνδαλο που εμφανίζεται όλο και συμβάλει στην αποδόμηση των προθέσεων που εκφράζονται για τη σωτηρία τους, αλλά και την έλλειψη επιλογών. Την Παρασκευη, 28/11, η εστίαση στον πρόεδρο ήταν αναπόφευκτη – και η γραμμή άμυνας επέσυρε πια ειρωνικά χαμόγελα. Αφού τεκμηριώθηκε ότι η Ryannair, η οποία έτυχε επιλογής, ενώ η προσφορά της ήταν από τις λιγότερο συμφέρουσες, μετά αποκαλύφθηκε ότι την εκπροσωπούσε το ..δικηγορικό γραφείο «Αναστασιάδης και Συνεργάτες». Έγινε μια απέλπιδα προσπάθεια «διάψευσης» - ότι δηλαδή η συνεργασία με το συγκεκριμένο δικηγορικό γραφείο διακόπηκε στις 30 Σεπτεμβρίου – αλλά οι αποφάσεις και οι επιλογές είχαν ήδη ληφθεί τότε. Ο κ. Αναστασιάδης έκανε, τότε μια θεαματική, πλην όμως επαναλαμβανόμενη δήλωση – ότι θα παραιτηθεί αν.. Όμως τα ίδια είπε και τον Απρίλη του 2013, όταν προέκυψε η υπόθεση εκροών από τον «συμπέθερο» κλπ. Είχε υποσχεθεί τότε ότι θα υποβάλει τον εαυτό του σε έρευνα κλπ – και μετά διόρισε τον Πική, με βάση μια νομοθεσία που απαγόρευε στο διορισμένο του να τον ερευνήσει. Αυτό το μάθαμε τον Αύγουστο. Και ο Πικής υπάκουα, δεν είπε τίποτα. Τώρα, όμως, ποιός να πιστέψει τι;

Την επομένη, μέχρι και ο Φιλελεύθερος πρόβαλε πια τις διαστάσεις της εξαπάτησης, στη Βουλή τουλάχιστον, με τον τίτλο: « Θέμα τάξης, αλλά και ποινικό». Ακόμα και η προσπάθεια της Αλήθειας να προστατεύσει τον Πρόεδρο με διαρροή των πρακτικών του υπουργικού συμβουλίου, έθετε και πάλι το ερώτημα – αν και ο ίδιος ο κ. Αναστασιάδης κατανοούσε ότι ήταν κακή η προσφορά της Ryannair, τότε πώς επιλέγηκε; Αλλά το θέμα είχε προϊστορία που μάλλον δείχνει ότι το σενάριο «ιδιωτικοποιήσεις» έχει πίσω του κυκλώματα που αναμένουν τις «εκροές» κεφαλαίων και συμφερόντων. Με δεδομένο ότι την ίδια μέρα κυκλοφορούσαν πληροφορίες ότι και ο νέος επικεφαλής του Συμβουλίου των Κυπριακών Αερογραμμών έχει σχεση με άτομο ή συμφέροντα της οικογένειας του προέδρου, η ατάκα του Λιλλήκα «ό,ποια πέτρα σηκώσεις βρίσκεις το δικηγορικό γραφείο, συγγενείς, συμπέθερους κλπ» έμοιαζε να αποδίδει το κλίμα. Αλλά το θέμα είναι ευρύτερο. Ένα μικρό ιστορικό, λοιπόν των πρόσφατων αποκαλύψεων..

Νά’ τον πάλι τον Σιακόλα με «δικούς του» και κατασκευές εκροών κεφαλαίου προς την Hermes; εδώ δεν υπήρχε σύγκρουση συμφερόντων όταν διορίστηκε επικεφαλής των αερογραμμών άτομο με συμφέροντα σε εταιρεία που έχει διαμάχη με την κρατική εταιρεία;
Οι αρχικοί πανηγυρισμοί για το ενδιαφέρον που αρχικά είχαν επιδείξει πάνω από δέκα επενδυτές μεταξύ αυτών και κολοσσοί όπως είχαν χαρακτηριστεί, τελικά απεδείχθει άνθρακας ο θησαυρός.
Στην πρόσφατη συνεδρία της βουλή είχαμε ακούσει ούκ ολίγα. Και πριν ακόμα στεγνώσει το μελάνι, νέος τυφώνας. Πλέον ούτε οι ίδιοι οι εργαζόμενοι δεν αντέχουν την μπόχα και στρέφονται διεθνώς για να καταγγείλουν, αφού εδώ δεν εισακούονται. Η ΠΑΣΥΠΙ μετά τις καταγγελίες που δεν εισακούστηκαν, μετά το κάλεσμα για παραίτηση δύο Υπουργών, αυτών των Συγκοινωνιών και Οικονομικών, πλέον καταγγέλλουν «πάμπολλες διαπλοκές» στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στη σχετική ανακοίνωση τύπου της, η ΠΑΣΥΠΙ ανακοινώνει ότι απευθύνεται στον Πρόεδρο της Κομισιόν και επιβεβαιώνει με στοιχεία τις θέσεις που δημόσια διατυπώνει για στημένη διαδικασία ξεπουλήματος των Κυπριακών Αερογραμμών σε τιμή ευκαιρίας σε προεπιλεγμένους αγοραστές, με τη διαπλοκή των δύο Υπουργών να είναι πλέον ξεκάθαρα. Επιπλέον μιλούν για σκάνδαλα μεγατόνων και εκφράζουν τη βεβαιότητα για την ύπαρξη ποινικών ευθυνών, όπως και για δικτατορική παύση μελών του Διοικητικού Συμβουλίου επειδή διαφώνησαν με τους δύο προαναφερθέντες υπουργούς. Ταυτόχρονα, καλούν το Γενικό Εισαγγελέα για να αναλάβει τις ευθύνες του, αποκαλύπτοντας ότι εδώ και 15 μήνες του αποστέλλουν επιστολές για διασπάθιση δημόσιου χρήματος στις Κυπριακές Αερογραμμές, αλλά ο ίδιος δεν ανταποκρίνεται.


Οι καταγγελίες της ΠΑΣΥΠΙ που αφορούν στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, έρχονται μετά την παραίτηση του τέως προέδρου της κ. Μάκη Κωνσταντινίδη για τον οποίο εγέρθηκε θέμα το οποίο έμεινε να αιωρείται αναπάντητο. Ο κ. Μάκης Κωνσταντινίδης ο οποίος στη ξαφνική επιστολή παραίτησής του αναφέρθηκε σε αδυναμία σύγκλισης συνεδριάσεων, αφού δεν ανταποκρίνονταν τα υπόλοιπα μέλη, προέκυψε μετά την αποκάλυψη της εργοδότησής του στον επιχειρηματικό όμιλο Σιακόλα και μετά την αδικαιολόγητη καταβολή σημαντικού ποσού στην εταιρεία Hermes, ενώ η τελευταία οφείλει στις Κυπριακές Αερογραμμές πολλαπλάσιο ποσό. Το αποσιωποιημένο αυτό σκάνδαλο φαίνεται ότι θα εγγραφεί αυτεπάγγελτα προς εξέταση στη βουλή, αφού συμβάλει στη συμπλήρωση του πάζλ για το κλείσιμο του κρατικού αερομεταφορέα με την παράδοσή του σε μεγάλα και κυρίως γνωστά πλέον ιδιωτικά συμφέροντα.

 Ο Μάκης Κωνσταντινίδης, είναι ο δεύτερος στη σειρά πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου των  Κυπριακών Αερογραμμών που αναγκάζεται να υποβάλει παραίτηση μετά την αποκάλυψη σκανδάλων στα οποία εμπλέκεται και προφανώς ο λόγος αποχώρησής του δεν ήταν η αδυναμία σύγκλισης συνεδριάσεων, όπως επικαλέστηκε, για το νέο σχέδιο διάσωση που ο ίδιος είχε ετοιμάσει, όπως ανέφερε, αλλά απέφυγε να παρουσιάσει έστω και να δώσει στοιχεία που να αφορούν το περιεχόμενο του σχεδίου του. Πριν από την παραίτησή του, είδαμε να εκτυλίσσεται μια κόντρα του με τον προηγούμενο πρόεδρο των Κυπριακών Αερογραμμών, Τώνυ Αντωνίου, αναφορικά με τα στοιχεία που δόθηκαν στην κοινή συνεδρία των Επιτροπών Ελέγχου και Οικονομικών όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα που υποβλήθηκαν. Συγκεκριμένα υποστήριξε ότι τα στοιχεία που είχαν δοθεί από τον προκάτοχό του, Τώνυ Αντωνίου, τα οποία έκαναν λόγο για 10 εκατομμύρια ευρώ ζημιές ήταν λανθασμένα αφού κατά τον ίδιο ξεπερνούσαν τα 16 εκατομμύρια ευρώ για το 2014.

Αντιδρώντας ο Τώνυ Αντωνίου στην πιο πάνω αναφορά, επέκρινε τον κ. Κωνσταντινίδη χαρακτηριστικά «είτε λόγω άγνοιας, είτε σκόπιμα, να παραπλανά για ιδιαίτερα σοβαρά θέματα» κατηγορώντας τον μάλιστα ότι έκανε συμφωνία με την Hermes Airports και πληρωμές που αγγίζουν το 1.8 εκατομμύρια και τον κάλεσε να δημοσιοποιήσει την συμφωνία. Κατά την απάντησή του ο κ. Κωνσταντινίδης απεκάλυψε, χωρίς να το θέλει προφανώς, την παραδοξότητα πληρωμών προς την Hermes για οφειλόμενο ποσό προς την Hermes, ύψους €5.5 εκ. που ο κ. Αντωνίου επισήμανε ότι στην πραγματικότητα η οφειλή ήταν €3,8 εκ. που μετά την αφαίρεση χρεώσεων που δεν ήταν αποδεκτές από τις Κ.Α. το τελικό ποσόν ήταν μόνο 3.2 εκ. ευρώ.

Μαζί με αυτό το πάρτι αλληλοκατηγοριών πέρασε στο ντούκου ένα άλλο που αφορούσε την πώληση τμημάτων των Κυπριακών Αερογραμμών και συγκεκριμένα του τμήματος τροφοδοσίας, φορτίων και ταχυδρομείου, όπως και το 20% περίπου των μετοχών της κρατικής εταιρείας Swissport που εξυπηρετεί επίγεια της αερογραμμές στα κυπριακά αεροδρόμια. Και αυτά γίνονταν ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη διαγωνισμός από την Hermes και το Υπουργείο Συγκοινωνιών για επιλογή των παροχών υπηρεσιών εδάφους, χωρίς να αποκλείεται και η πιθανότητα τελικά να είναι η Swissport ένας από τους παρόχους.

Ο προηγούμενος πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Τώνυ Αντωνίου είχε αποχωρήσει μετά τους ελέγχους στους οποίους υποβλήθηκε για κατηγορίες διασπάθισης δημόσιου χρήματος. Πέραν τούτου, όμως, οι σκιές προϋπήρχαν και άγγιζαν τον πρόεδρο Αναστασιάδη. Ο διορισμός του Τώνυ Αντωνίου θεωρήθηκε ότι προέκυψε λόγω της φιλικής του σχέση με τον πρόεδρο της δημοκρατίας. Πέραν τούτου, εκείνη την περίοδο είχαν έρθει στην επιφάνεια και παλαιότερα στοιχεία για την εμπλοκή του στο σκάνδαλο του Χρηματιστηρίου. Συγκεκριμένα σύμφωνα με το πόρισμα της έρευνας της Διερευνητικής Επιτροπής για το Σκάνδαλο του Χρηματιστηρίου Αξιών Κύπρου, η εταιρεία Interfund, της οποίας προέδρευε ο Τώνυ Αντωνίου παραπλάνησε. Συγκεκριμένα αναφέρεται στο πόρισμα «τα όργανα διοίκησης της εταιρείας, ανάθεσαν στην εταιρεία Global Capital Ltd τόσο την αποκλειστική διοίκηση και διαχείριση των εργασιών της Interfund όσο και τη διοίκηση και διαχείριση του χαρτοφυλακίου της». Στον ίδιο τον Τώνυ Αντωνίου καταλογίζονται στο πόρισμα ευθύνες για ψευδείς δηλώσεις:

«Ο πρόεδρος της Εταιρείας κ. Τώνης Αντωνίου και ο Γραμματέας κ. Μιχάλης Πολυδωρίδης κατάθεσαν ενόρκως στην Επιτροπή τόσο τα άτομα τους όσο και η εταιρεία Global Capital Ltd, διαχειριστής επενδύσεων, δεν είχαν καμία σχέση με το χρηματιστηριακό Γραφείο και με τα όργανα διοίκησης της Interfund. Η δήλωση αυτή είναι ψευδής καθότι τα όργανα διοίκησης της Interfund ελέγχουν την εταιρεία Global Capital Ltd και η οποία μέχρι 12/12/2000 κατείχε το 90% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας Benchmark Securities Ltd (χρηματιστηριακή εταιρεία)»[1]

Καταγγελίες εκτοξεύθηκαν και για τον νυν πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου των Κυπριακών Αερογραμμών, Μαρίνο Καλλή σύμφωνα με τις οποίες διατηρεί μέσω συνεταίρων του σε εταιρείες σχέσεις με εταιρείες στις οποίες εμπλέκεται και ο γαμπρός του προέδρου Αανστασιάδη. Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της ΠΑΣΥΠΙ, Πέτρος Σουππουρής σε τηλεοπτική εκπομπή ανέφερε ότι ο Μαρίνος Καλλής είναι πρόεδρος της εταιρείας «APOLLO INVESTMENT FUND», με μέλη του ΔΣ τους Μενέλαο Σιακόλα, Γιάννο Λούτσιο και Αλέξανδρο Σίνκα, με τον κ. Σιακόλα να είναι μέλος πολλών ΔΣ του ομίλου Σιακόλα, μετόχου της Hermes. Ο γαμπρός του Προέδρου της Δημοκρατίας, Γιάννος Λούτσιος, φαίνεται επίσης να είναι και μέλος του Δ.Σ. της Claride Public ltd, το 40,5% των μετοχών της οποίας ανήκει στην Amathus Public Ltd. Ο τρίτος συνέταιρος του κ. Καλλή, ο Αλέξανδρος Σίνκα, είναι διευθυντής ανάπτυξης της Cybarco, όταν μέλος των Δ.Σ. στην ίδια εταιρεία και την Amathus Hotels είναι ο Αχιλλέας Κωσταντακόπουλος, ο τρίτος μεγαλύτερος μέτοχος της Aegean και μέλος του Δ.Σ. της εταιρείας. Μπορεί να μην τίθεται θέμα άμεσης διαπλοκής, ωστόσο οι σκιές εξακολουθούν να βαραίνουν το σκηνικό, το οποίο συμπληρώνει η παραδοχή ουσιαστικά του κ. Καλλή στα όσα του καταλογίζονται αφού στην σε ανακοίνωσή επιβεβαιώνει ότι διατηρεί μετοχές στην εταιρεία Apollon Inverstment Fund PLC και συμμετέχει στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας, χωρίς να βλέπει κάτι επιλήψιμο επ’ αυτού. 

Η κυβέρνηση έκανε συμφωνία με «ανταγωνιστική εταιρεία»;
Το άλλο ζήτημα το οποίο και πάλι έμεινε να αιωρείται χωρίς να λαμβάνει ιδιαίτερη έκταση αφορά στις επιδοτήσεις, κάτι το οποίο είθισται να γίνεται κατά καιρούς είτε σε τουριστικούς οργανισμούς, είτε σε αερογραμμές ώστε να ενισχυθεί το τουριστικό προϊόν κάποιας χώρας. Και σε αυτή την περίπτωση, η Κύπρος πρωτοτυπεί. Η κυβέρνηση φέρεται να προέβει σε συμφωνία με ιδιωτική ανταγωνιστική αεροπορική εταιρεία, ενώ είναι ο κύριος μέτοχος του εθνικού αερομεταφορέα! Και η ιδιωτική αυτή εταιρεία δεν είναι άλλη από την Ryan Air, την οποία η κυβέρνηση επιχορηγεί όχι για να ενισχύσει την τουριστική εισροή στην Κύπρο, αλλά για τη μεταφορά επιβατών ΑΠΟ την Κύπρο!

Και ο Γεωργιάδης..κατακρατεί και ποσά..
Και αυτά, ενώ ο ΥΠΟΙΚ, Χάρης Γεωργιάδης αρνείται να παραδώσει στις Κυπριακές Αερογραμμές το ποσό των 31 εκατομμυρίων ευρώ από την πώληση της χρονοθυρίδας του Heathrow, ποσό το οποίο διατηρεί σε ξεχωριστό λογαριασμό σε μια προσπάθεια όξυνσης ουσιαστικά των προβλημάτων ρευστότητας της εταιρείας, ενισχύοντας και τα όσα του καταλογίζονται για προσπάθειες οριστικού κλεισίματος της εταιρείας, αν είναι δυνατόν και με την πλήρη χρεοκοπία τους. Μια άλλη ερμηνεία που δίδεται στη στάση αυτή του Χάρη Γεωργιάδη η οποία εγέρθηκε και στην πρόσφατη σύσκεψη στο προεδρικό για τις Κυπριακές Αερογραμμές, μπορεί να προέρχεται και από το πάγωμα από μέρους της βουλής του κονδυλιού το οποίο περιλήφθηκε στον Προϋπολογισμό για αποζημιώσεις, το οποίο απέτυχε να δικαιολογήσει κατά τη συζήτηση στις κοινοβουλευτικές επιτροπές ελέγχου και οικονομικών. Αυτό, φυσικά, έρχεται να προστεθεί στο ποσό που σε περίπτωση κλεισίματος των Κυπριακών Αερογραμμών δεσμεύει την κυβέρνηση να καταβάλει στο Ταμείο Προνοίας του προσωπικού που «κουρεύτηκε» σύμφωνα με τις αποφάσεις της και ανέρχεται στο ποσό των 18 εκατομμυρίων.

Τη στάση των δύο υπουργών κατήγγειλε και ο παραιτηθείς Ειδικός Σύμβουλος του προέδρου για Αερομεταφορές, Χρίστος Πέτρου, σημειώνοντας ότι καμία από τις εισηγήσεις του δεν εφαρμόστηκε, ούτε λήφθηκε σοβαρά υπόψη, αλλά ούτε καν συζητήθηκε, έστω και αν, όπως του ελέχθη από το Προεδρικό, ο Πρόεδρος τις απέστελλε στους αρμόδιους Υπουργούς. Επιπλέον ο Υπουργός Συγκοινωνιών, Μάριος Δημητριάδης του ανακοίνωσε ότι «δεν τον θέλει πλέον» να ασχολείται με το θέμα της πολιτικής αεροπορίας και των Κυπριακών Αερογραμμών αφού είχε την πρόθεση να «διορίσει μέσω του EUROCONTROL κάποιον επί πληρωμή `Project Leader` από τον ιδιωτικό τομέα». “Όλη αυτή η σύγχυση και αβεβαιότητα συνοδευόμενη από δηλώσεις Υπουργών ότι εξαντλήθηκαν όλες οι προσπάθειες διάσωσης, αναπόφευκτα επηρεάζει το προσωπικό των ΚΑ στην εκτέλεση των καθηκόντων τους, όσον επαγγελματίες και αν είναι”, είχε αναφέρει ο κ. Πέτρου

Και μετά νά’ σου και το δικηγορικό γραφείο του προέδρου ή των κόρων του
Και για να μην ξεχνάμε, από τον Ιούλιο ήδη η Ryanair, διά στόματος του διευθύνοντος συμβούλου της Μάικλ Ο Λίρι, είχε εκφράσει την ... επιθυμία να βοηθήσει την κυβέρνηση. «... Θέλουμε να δούμε αν θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε την κυβέρνηση να καταλήξει σε κάποιο πακέτο διάσωσης, παρόλο που μπορεί να είναι πολύ αργά» είχε αναφέρει σε δημοσιογραφική διάσκεψη.  Αυτό σε συνάρτηση με την αποκάλυψη του Φιλελευθέρου για εμπλοκή του δικηγορικού γραφείου «Νίκος Χρ. Αναστασιάδης και Συνεργάτες» ως νομικός σύμβουλος της Ryanair στην Κύπρο, αλλά κυρίως στην ανακοίνωση που εξέδωσε το δικηγορικό γραφείο, αρχίζουν να αχνοφαίνονται κάποιες αλήθειες. Η είδηση δεν ήταν η αποκάλυψη της εμπλοκής του δικηγορικού γραφείου που φέρει το όνομα του Προέδρου, στην πώληση σε πελάτη του, εταιρείας που ανήκει στο κράτος του οποίου προΐσταται, αλλά η παραδοχή μέσω της συγκεκριμένης ανακοίνωσης ότι όντως το δικηγορικό γραφείο Νίκος Χρ. Αναστασιάδης & Συνεταίροι εκπροσωπούσε κατά τη διάρκεια της διαδικασίας – της διαφανούς και καθ’ όλα νόμιμης – εταιρεία η οποία εκδήλωσε ενδιαφέρον για εξαγορά μέρους/ του όλου των Κυπριακών Αερογραμμών. "...αποτελεί γεγονός ότι η εταιρεία Ryanaιr, κατά την περίοδο εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εξαγορά των Κυπριακών Αερογραμμών, ζήτησε από το γραφείο μας να αναλάβει τη νομική της εκπροσώπηση κατά τη διαδικασία της εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς την KPMG" αναφέρεται κατά λέξη στην ανακοίνωση και συνεχίζει "ύστερα από προβληματισμό και ενόψει του γεγονότος ότι η εμπλοκή του γραφείου μας εις την όλη διαδικασία, λόγω της έμμεσης σχέσης του με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, θα μπορούσε να παρερμηνευθεί ως ευνοϊκή για τη Ryanair, γνωστοποιήσαμε στις 30 Σεπτεμβρίου 2014 στη Ryanair την απόφαση μας ότι το γραφείο μας δεν δύναται να την εκπροσωπεί". Πάντως, η διαδικασία έτρεχε το Σεπτέμβρη του 2014, αφού στις 4 Σεπτεμβρίου ο Υπουργός Συγκοινωνιών, Μάριος Δημητριάδης ήδη είχε δημοσιοποιήσει ότι εννέα εταιρείες είχαν υποβάλει μη δεσμευτικά επιχειρησιακά πλάνα, από τις 14 που είχαν εκφράσει αρχικά ενδιαφέρον αρχικά, σηματοδοτώντας με αυτό τον τρόπο το δεύτερο στάδιο της διαδικασίας.

Έλεγαν ψέματα οι υπουργοί;
Με τα πιο πάνω, συμπεραίνεται ότι ενώπιον της Βουλής οι δύο υπουργοί ψεύδονταν ασύστολα, όταν διαβεβαίωναν για διαφανή και νομότυπη διαδικασία; Όταν απέκρυβαν την εμπλοκή του – έστω πρώην - δικηγορικού γραφείου του ΠτΔ στη διαδικασία στην κοινή συνεδρία των Επιτροπών Οικονομικών και Ελέγχου της Βουλής, στην οποία βρίσκονταν η Γενική Λογίστρια, ο Γενικός Εισαγγελέας, ο Γενικός Ελεγκτής και άλλοι αξιωματούχοι ακόμα κι όταν υπήρξε σχετική ερώτηση βουλευτή. Επομένως, οι αναφορές του προέδρου Αναστασιάδη κατά την παραλαβή της ετήσια έκθεσης της Ελεγκτικής Υπηρεσίας για το 2013 ήρθαν κι’ έδεσαν:
Χαίρομαι να παρατηρήσω ότι οι μέρες έκτοτε αποδεικνύουν ότι και η Κυβέρνηση, αλλά και (εσείς) ο ίδιος εννοείτε αυτά που έχουμε συμφωνήσει και που ήταν οι όροι διορισμού σας, και δεν δίστασα να σας καλέσω στο Υπουργικό Συμβούλιο για να πω ενώπιον των Υπουργών ότι δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει ανοχή από οποιονδήποτε είτε εκ των υψηλά ισταμένων, των πολιτικών προϊσταμένων των Υπουργείων είτε από τους υφιστάμενους...... Αυτό που θέλω να σας βεβαιώσω είναι ότι δεν θα ανεχθώ - το είπα και το εννοώ και χαίρομαι διότι συνδράμετε σε αυτήν την προσπάθεια - την οποιαδήποτε παραβίαση κώδικα που αφορά τη χρηστή διοίκηση και, ιδιαίτερα, τη σωστή διαχείριση του δημόσιου χρήματος .... μην διστάσετε όποιον και αν αφορά, του εαυτού μου μη εξαιρουμένου, εάν παρατηρηθεί οποιαδήποτε παραβίαση χρηστής διοίκησης, χρηστής διαχείρισης να είστε άτεγκτος ... Και θέλω να πιστεύω ότι στο τέλος η μηδενική ανοχή θα φέρει και αυτό που οι πολίτες αξιώνουν: επιτέλους κάθαρση του στάβλου του Αυγεία ”, είπε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Γιατί δεν αρχίζει, λοιπόν, η κάθαρση του στάβλου του Αυγεία από τις Κυπριακές Αερογραμμές; Ιδιαίτερα αφού η Ελεγκτική Υπηρεσία στην έκθεσή της – κατά την παραλαβή της οποίας και το πιο πάνω – εντόπισε ότι παραχωρήθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο επιστολή κάλυψης ευθύνης προς τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου των Κυπριακών Αερογραμμών η οποία αναφέρει
«…η Κυπριακή Δημοκρατία αναλαμβάνει τη ρητή και ανέκκλητη υποχρέωση προς τους Συμβούλους, μαζί και ξεχωριστά, να εξασφαλίσει και/ή καλύψει και/ή να προστατεύσει και/ή ν’ αποζημιώσει τους Συμβούλους σε σχέση με κάθε απαίτηση που τυχόν ήθελε εγερθεί εναντίον τους και να τους αποζημιώσει ολοσχερώς για κάθε δαπάνη και έξοδο και για κάθε ζημιά, επιβάρυνση και/ή απώλεια που τυχόν υποστούν ως άμεσο ή έμμεσο αποτέλεσμα της προσπάθειας εξεύρεσης επενδυτών στην Εταιρεία και/ή της εφαρμογής ενός εναλλακτικού σχεδίου από την Εταιρεία ή για οποιοδήποτε άλλο συναφή λόγο ή αιτία»
και την οποία η Ελεγκτική Υπηρεσία θεώρησε ότι υπάρχει το ενδεχόμενο η συγκεκριμένη επιστολή να θεωρηθεί αποποίηση κάθε υποχρέωσης των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου σχετικά με τις ενέργειές τους και πιθανές επιπτώσεις τους. Γι’ αυτό το λόγο συστήνει τη διεξαγωγή ανεξάρτητης έρευνας
«κατά πόσο πρώην μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και άλλοι εμπλεκόμενοι ενήργησαν, κατά τη διάρκεια της θητείας τους, με γνώμονα το συμφέρον των ΚΑ και εάν,  έχοντας πλήρη εικόνα των γεγονότων/στοιχείων που όφειλαν να γνωρίζουν εκ της θέσεως τους, λάμβαναν τις σωστές αποφάσεις τη δεδομένη στιγμή και, ανάλογα, να αποδοθούν ευθύνες όπου προκύπτουν».

Ας κάνουμε απόψε μιαν αρχή ... όπως λέει και το γιουροβιζιονικό άσμα…… εξηγώντας και για την εισήγησή του κατά τη συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου, ημερομηνίας 8 Οκτωβρίου 2014, πως ένας νομικός όπως ο ίδιος δεν γνώριζε αν στο μέσο της διαδικασίας διαγωνισμού δεν γνώριζε ότι το «να κτυπήσουμε πόρτες» επειδή δεν μας αρέσουν οι ενδιαφερόμενοι αποτελεί παρέμβαση, όπως και το να εκφράζουμε προτίμηση σε κάποιους, όπως «μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, είτε του Αραβικού Κόλπου, είτε όποιες άλλες εσείς θεωρείτε ότι μπορεί να ενδιαφερθούν» όπως αναφέρεται στο αρχικό προσχέδιο των πρακτικών της συνεδρίας[2] . Γιατί με όλα αυτά, ακόμα κι ο ίδιος ο ΠτΔ, πέραν των Υπουργών του, επιβεβαιώνει με τις πράξεις και τις δηλώσεις τους όσα καταγγέλλει η ΠΑΣΥΠΙ για στημένη διαδικασία, η οποία μάλιστα αποκτά και διεθνή .... καριέρα. Δεν περιμένουμε φυσικά τον Γιούνκερ να πάρει το μέρος της ΠΑΣΥΠΙ, απορρίπτοντας τον Νίκο Αναστασιάδη, αλλά κανείς δεν ξέρει πως μπορούν να εξελιχθούν τα πράγματα όταν φθάσουν στις Βρυξέλλες. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου