28 Ιουλ 2014

«Έχεις Μέσον»



Είμαι νεαρός δικηγόρος, μόλις 25 ετών. Ζω και εργάζομαι στην Κύπρο τα τελευταία 2 χρόνια, μετά τη συμπλήρωση των σπουδών μου στην Αγγλία. Από μικρός άκουγα γι’ αυτή την περιβόητη κατασκευή της κοινωνίας μας, το ‘μέσο’. Ωστόσο μέσα σε δύο χρόνια έχω βρεθεί αντιμέτωπος με καταστάσεις «μέσου», που ποτέ δεν μπορούσα να φανταστώ. Κοντολογίς, το ‘μέσον’ είναι συνώνυμο της αδιαφάνειας, της διαφθοράς και της ηθικής παρακμής. Στο παρόν άρθρο, θα παρουσιάσω δύο παραδείγματα, τα οποία αναδεικνύουν κάποιες από τις σοβαρές επιπτώσεις αυτής της συνήθειας, περιλαμβανομένου του διαχωρισμού των πολιτών σε δύο διαφορετικές ‘τάξεις’.

Πρώτο Παράδειγμα
Στις αρχές Νοεμβρίου του 2013, με επισκέφτηκαν στο γραφείο μου κάποια άτομα με σκοπό την εγγραφή της οργάνωσής τους ως Σωματείο, συγκεκριμένα το Σωματείο “The English School PTA”. Να σημειωθεί ότι το άρθρο 21 του Συντάγματος της Κυπριακής Δημοκρατίας εγγυάται το δικαίωμα της ειρηνικής συνεύρεσης.  Η διαδικασία είναι απλή και εύκολη: υποβάλλεται αίτηση στο Υπουργείο Εσωτερικών, κατατίθεται το καταστατικό του Σωματείου, το οποίο πρέπει να πληροί τις πρόνοιες του περί Σωματείων Νόμου, και ο Έφορος Σωματείων εγγράφει το Σωματείο στο αντίστοιχο αρχείο.

Η πρώτη απάντηση ήρθε περί τα τέλη του Φεβρουαρίου του 2014, δηλαδή 3 μήνες μετά την υποβολή της αίτησης: το Υπουργείο μας καλούσε να κάνουμε μερικές αλλαγές στο καταστατικό. Μετά από 3 μέρες ανταποκριθήκαμε στο εν λόγω αίτημα και μας διαβεβαίωσαν, προφορικώς, ότι αν έγιναν οι αλλαγές, τότε θα προχωρούσαν άμεσα σε έγκριση και καταχώρηση στο μητρώο.

Περί τα μέσα Απριλίου, το Υπουργείο μας έστειλε εκ νέου επιστολή με την οποία, ξαφνικά, ανακάλυψε νέα προβλήματα στο καταστατικό. Εδώ εγείρεται το εξής ζήτημα: Είτε οι αρμόδιοι λειτουργοί επέδειξαν αμέλεια κατά την εξέταση του καταστατικού την πρώτη φορά, είτε υπάρχει θέμα κακής πίστης στο χειρισμό της αίτησης. Ως νέος άνθρωπος, φύσει αισιόδοξος και με μια έμφυτη αδράνεια μπροστά στον οποιοδήποτε πειρασμό να αμφισβητηθούν κρατικοί θεσμοί, θεώρησα ότι επρόκειτο για μια αβλεψία εκ μέρους των ανθρώπων που στελεχώνουν την αρμόδια αρχή. Έσπευσα και πάλι να κάνω τις εν λόγω διορθώσεις ή καλύτερα να στείλω τις διευκρινήσεις που μου ζητήθηκαν. Και πάλι έλαβα διαβεβαιώσεις ότι θα το Υπουργείο θα προχωρούσε άμεσα, εντός μερικών ημερών, σε εγγραφή του σωματείου.



Σήμερα, έχουμε φτάσει στον Ιούλιο και ακόμα το Σωματείο δεν έχει καταχωρηθεί στο μητρώο. Σε πρόσφατη επικοινωνία με την αρμόδια λειτουργό πληροφορηθήκαμε ότι το English School Parents Association (ESPA) και το Διοικητικό Συμβούλιο της Αγγλικής Σχολής άσκησαν πίεση στη δημόσια υπηρεσία για να μην εγγραφεί το εν λόγω Σωματείο. Εμείς ουδέποτε ειδοποιηθήκαμε για το θέμα και ουδέποτε ζητήθηκε η άποψή μας. Με βάση τη σχετική νομοθεσία, κανένας δεν έχει δικαίωμα ένστασης στην εγγραφή Σωματείου και είναι άξιον απορίας πώς ενημερώθηκαν οι εν λόγω οργανισμοί. Φαίνεται ότι η ‘υψηλή’ κοινωνία της Κύπρου είναι καλά δικτυωμένη με τις υπηρεσίες των Υπουργείων, τις οποίες θεωρεί περισσότερο δική της υπηρεσία παρά του ‘δημοσίου’.

Σήμερα, είμαστε στα δικαστήρια για το θέμα, αφού η στάση αυτή παραβιάζει θεμελιώδη δικαιώματα του ατόμου αλλά και βασικές αρχές χρηστής διοίκησης. Ας ελπίσουμε ότι το ‘μέσον’ δεν θα επιχειρήσει α φτάσει μέχρι το δικαστήριο.


Δεύτερο Παράδειγμα  
Τον Ιούλιο του 2012, φιλοζωική οργάνωση διαμαρτυρόταν έξω από μια φάρμα στο Στρόβολο, απαιτώντας να παραλάβει μια γαϊδούρα που ήταν έτοιμη να γεννήσει για να την περιθάλψουν. Όταν κατάφεραν να πλησιάσουν βρήκαν ετοιμοθάνατη τη γαϊδούρα, αντίκρυσαν μικρά κουτάβια να τρώνε το ένα το άλλο, βρήκαν σκυλιά που δεν διακρίνονταν από τα παράσιτα που είχαν επάνω τους. Έντρομες οι κυρίες κάλεσαν αμέσως την Αστυνομία και κατήγγειλαν αυτή την απολίτιστη συμπεριφορά εκ μέρους του ιδιοκτήτη της φάρμας. Με βάση τη νομοθεσία, η κακοποίηση ζώων είναι ποινικό αδίκημα. Αστυνομικοί κατέφθασαν στη φάρμα αλλά ουδέποτε προέβηκαν σε οποιαδήποτε σύλληψη ή παραλαβή των ζώων για να τα μεταφέρουν σε αρμόδιους για περίθαλψη. Ο κύριος που βρισκόταν στην φάρμα αρνήθηκε να επιτρέψει στην οργάνωση να βοηθήσει. Μετά από δυόμισυ ώρες συζητήσεων οι κυρίες ξέσπασαν και έβρισαν τον εν λόγω κύριο με τη φράση «ε είσαι μαλ****».

 Το άρρωστο γαϊδούρι δεν μπορούσε να μετακινηθεί από το έδαφος

το άρρωστο και σκελεθρωμένο σκυλί ήταν δίπλα σε ένα μισοφαγωμένο ποντίκι

Σήμερα, η μια εκ τον δύο κυρίων που έβρισαν, έχει προσαχθεί στο δικαστήριο για δημόσια εξύβριση. Η άλλη, ούσα μέλος της ‘υψηλής’ κοινωνίας δεν διώχτηκε. Το πιο αξιοσημείωτο όμως είναι ότι ο ιδιοκτήτης της φάρμας έτυχε αναστολής της ποινικής υπόθεσης εναντίον του από το Γενικό Εισαγγελέα. Δηλαδή, το κράτος μας αποφάσισε να  διαθέσει χρόνο και χρήμα για να δικάσει μια δημόσια εξύβριση αλλά όχι να διώξει την αποτρόπαια και βάρβαρη μεταχείριση και κακοποίηση των ζώων στην εν λόγω φάρμα. Αν οι ένοχοι προστατεύονται, τι νόημα έχει να διερωτάται κανείς γιατί υπάρχουν τόσα κρούσματα κακοποίησης ζώων. Η ανοχή και η συγκάλυψη τέτοιων συμπεριφορών, συνιστούν τη μεγαλύτερη ενθάρρυνσή τους.  

Ποιά σχέση μπορεί να έχει η αναστολή της ποινικής υπόθεσης εναντίον του ιδιοκτήτη της φάρμας με το ότι τυγχάνει να είναι υψηλόβαθμο διοικητικό στέλεχος της Σ.Π.Ε. Στροβόλου; Είναι υπεράνω του νόμου τέτοιοι «κύριοι» και έστω και για μια τέτοια ‘υποθεσούλα’; Είναι τυχαίο το ότι η αυστηρότητα του νόμου και των εισαγγελικών αρχών εξαντλείται στη φιλόζωη ακτιβίστρια, που όχι μόνο δεν ρώτησε σε τίνος τη φάρμα έκανε διαμαρτυρία και επιπλέον τόλμησε να καλέσει την αστυνομία;

Κατάληξη
Σε μερικές περιπτώσεις φαίνεται ότι η «δημόσια» υπηρεσία κάθε άλλο παρά δημόσια είναι. Υπάρχει μια κάστα ανθρώπων στην Κυπριακή κοινωνία που χρησιμοποιεί και εκμεταλλεύεται στο έπακρο την υπηρεσία αυτή προς ίδιον όφελος.
Το ‘μέσον’ δεν είναι τίποτα άλλο από την ντροπιαστική για τον τόπο μας κατάληψη του κράτους από κάποιους «Κυρίους και Κυρίες» οι οποίοι για να προωθήσουν τα συμφέροντά τους δεν σέβονται κανένα Νόμο, κανένα θεσμό και κανένα ανθρώπινο δικαίωμα. Λειτουργούν με ήθος καννίβαλων. Καταπιέζουν τον υπόλοιπο πληθυσμό και καταπατούν τις ευκαιρίες και τα δικαιώματα των μελλοντικών πολιτών.
Αυτό εξυπηρετεί το «μέσον».               
  Άντης Γεωργίου                     


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου